تاثیر سیگار بر زیبایی پوست
3 اردیبهشت

تاثیر سیگار بر زیبایی پوست

تاثیر سیگار بر زیبایی پوست و مو / متخصص پوست اصفهان

تاثیر سیگار بر زیبایی پوست و مو

  1.  ایجاد چین و چروک و پیری زودرس چروک‌های پوستی معمولاً در نواحی دور چشم، دور دهان و لب‌ها ایجاد می‌شوند. علاوه بر این، سیگار می‌تواند باعث کاهش ذخیره ویتامین A در بدن و افتادگی پوست شود. این مساله بیشتر در قسمت خط فک و زیر چشم ایجاد می‌شود و سن ظاهری شما را بیشتر از مقدار واقعی آن نشان خواهد داد.
  2. اختلال در رنگدانه سازی پوست سیگار کشیدن میزان ملانین را در پوست افزایش می‌دهد؛ بنابراین یکی از عوارض ظاهری سیگار ، ایجاد لکه‌های تیره به ویژه در صورت است. همچنین نگه داشتن مکرر سیگار بین انگشتان، در طولانی مدت باعث زرد شدن پوست انگشتان دست می‌شود.
  3.  اختلال در التیام زخم استعمال دخانیات باعث انقباض عروق و در نتیجه مختل شدن گردش خون می‌شود. این امر روند بهبود زخم را برای بدنتان دشوار کرده و باعث می‌شود تا حتی بریدگی و خراش‌های جزئی نیز به مدت زمان طولانی‌تری برای ترمیم شدن نیاز داشته باشند.
  4.  تاثیر سیگار بر جوش صورت سیگار کشیدن منجر به آکنه‌های کامدونال به ویژه در زنان می‌شود. در واقع تاثیر سیگار بر جوش صورت بسیار زیاد است و نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد زنان سیگاری، از آکنه رنج می‌برند
پیشنهاد مطالعه
جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

 

 

دکتر ابوالفضل جویا
بورد تخصصی پوست ، لیزر و زیبایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *