بررسی تأثیر آب در زیبایی پوست
5 دی

بررسی تأثیر آب در زیبایی پوست

بررسی تأثیر آب در زیبایی پوست

آب نقش بسیار مهمی در حفظ زیبایی و جوانی و سلامت پوست ایفا می‌کند. با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز، سلول‌های پوست، مرتب آب‌رسانی شده و این به نوبه خود به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می‌کند. نوشیدن و استفاده از آب، علاوه بر حفظ سلامت پوست می‌تواند سلامت و شادابی موها را هم تأمین کند. یکی از اهداف اصلی آب در بدن انسان این است که سموم را از بدن خارج می‌کند. اگر به مقدار کافی آب در بدن شما وجود نداشته باشد، قادر نخواهد بود تمام سموم را از بین ببرد؛ به همین علت مشکلات پوستی مانند آکنه، کدر شدن رنگ پوست صورت و بدن و ایجاد لک در صورت را مشاهده خواهید کرد.

با استفاده از آب آشامیدنی تصفیه‌شده که نیترات، کلر، نیتریت، آرسنیک و انواع املاح مضر محلول در آب شهری را حذف و تصفیه می‌کند، هم به سلامت داخلی بدن خود و هم به جوانسازی و آب‌رسانی پوست خود کمک شایانی می‌کنید و جلوی ورود عناصر مضر به بدن که ممکن است بر روی سلامتی پوست شما تأثیر بگذارند را می‌گیرید.

پیشنهاد مطالعه
پرکننده های پوستی چقدر موثر هستند؟

فواید نوشیدن آب بر پوست

  • نوشیدن آب کافی در طول روز، علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست باعث پیشگیری از خشکی و شکنندگی موها نیز می‌شود.
  • آب از مواد اصلی بدن است که باعث بهبود عملکرد بدن ما می‎شود. به طور کلی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد توده بدن که شامل پوست، بافت‌ها، سلول‎ها و ارگان‌‎های عملکردی بدن می‎باشند از آب تشکیل شده است.
  • از فواید نوشیدن آب می‌توان به آب‎رسانی (هیدراته کردن) بدن اشاره کرد. کم‌آبی بدن (دهیدراته شدن) حالتی است که در آن بدن میزان کافی از آب را برای انجام فعالیت‎های اساسی خود در اختیار ندارد.
  • نوشیدن آب کافی موجب دفع مواد سمی و زائد موجود در بدن و پاک‌سازی آن می‎شود.
  • آب ماده کلیدی در جذب مواد مغذی در بدن است. در چرخه‌‎های سلولی مواد مغذی و معدنی توسط آب به درون سیستم لنفی و نهایتاً سلول‎ها می‌‎رسند.

نوشیدن آب به شما ظاهری درخشان، سالم، جوان و شاداب می‌دهد. سلول‌های پوست نیز مانند دیگر اعضای بدن از آب تشکیل شده است. در صورتی که آب بدن کم شود سلول‌های پوستی اول از همه رطوبت خود را از دست می‌دهند، در نتیجه پوست ظاهری خشک و چروکیده پیدا می‌کند و پوسته پوسته می‌شود. از آنجایی که بدن در طول روز مقدار زیادی آب به صورت عرق، ادرار و همراه هضم غذا از دست می‌دهد باید سریع آن را جایگزین کرد.

پیشنهاد مطالعه
آشنایی با ویژگی های فولیکول مو

بررسی تأثیر آب در زیبایی پوست | متخصص پوست اصفهان

میزان نوشیدن آب روزانه

پژوهشگران معتقدند افرادی که در طول روز به طور میانگین یک و نیم لیتر آب مصرف می‌کنند، پوستی سالم‌تر دارند؛ اما در تحقیقات اخیر مشخص شد که زنانی که آب آشامیدنی سرشار از املاح معدنی و سالم مصرف می‌کنند، پوستی سالم‌تر و با چین‌وچروک کمتری دارند. پس نوشیدن آب آشامیدنی سالم و فاقد آلودگی بیشتر به شفافیت و جوان‌تر ماندن پوست کمک می‌کند.

اگر همه افراد عادت کنند روزانه حداقل 8 لیوان آب ساده بنوشند، می‌توانند خطر ابتلا به بعضی اختلال‌های پوستی مانند اگزما و چین‌وچروک را هم در خود کاهش دهند.

نحوه تأثیر آب بر زیبایی پوست

مصرف مقدار مناسب آب در روز باعث دفع سموم بدن از طریق ادرار و مدفوع می‌شود. اگر مصرف آب کافی باشد کلیه‌ها مؤثرتر کار می‌کنند و همچنین از اختلالات معده جلوگیری می‌شود و روده عملکرد بهتری خواهد داشت. در نتیجه دفع بهتر سموم و ناخالصی‌ها از بدن، خون تازه‌تری تشکیل می‌شود و در بدن جریان پیدا می‌کند که باعث شفاف‌تر شدن و روشن‌تر شدن پوست می‌شود. نوشیدن مقدار کافی آب در روز باعث پاک‌سازی روده بزرگ و در نتیجه جذب بهتر مواد غذایی می‌شود که خود کمک بزرگی در رفع مشکلات پوستی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه
ویتامین C و سلامت پوست

نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب ساده به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و دفع سموم از بدن کمک می‌کند. این کار درنهایت باعث افزایش درخشش و لطافت پوست می‌شود و احتمال ابتلا به آکنه‌های پوستی را هم کاهش می‌دهد.

متخصص پوست اصفهان | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

عوامل و درمان درماتیت اتوپیک یا اگزمای سرشتی

تشخیص و درمان ملانوم زیرانگالی

مزایای لیزر درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *