افزایش سرعت رشد ابروها
1 دی

افزایش سرعت رشد ابروها

راه های افزایش سرعت رشد ابروها

متأسفانه، با افزایش سن، فولیکول‌های موی ما می‌توانند تولید موهای جدید را کند کرده یا کلاً متوقف کنند. تغییرات هورمونی در تولید مثل نیز می تواند نقش داشته باشد و متخصصان پوست معتقدند همان عواملی که باعث ریزش مو از پوست سر می شود، مشکلی رایج برای زنان با افزایش سن، ممکن است در نازک شدن ابروها نقش داشته باشد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به بررسی روش های افزایش سرعت رشد ابروها خواهیم پرداخت.

نانت سانتورو، MD، OB/GYN و استاد غدد درون ریز تولید مثل در دانشگاه کلرادو در دنور، می‌گوید: «تغییرات ناگهانی هورمونی می‌تواند باعث ریزش موی ناگهانی (تلوژن افلوویوم) شود که طی حدود شش ماه بهبود می‌یابد. برای بسیاری از زنان پس از زایمان اتفاق می افتد و می تواند در یائسگی اتفاق بیفتد.

نازک شدن ابروها نیز یک عارضه جانبی شایع سایر بیماری ها مانند درماتیت آتوپیک یا اگزما است که به دلیل التهاب و خارش اطراف ناحیه ابرو است. یک متخصص پوست می تواند داروها و درمان های موضعی را برای کمک به شما توصیه کند. افزایش سن و مشکلات هورمونی ممکن است باعث نازک شدن ابروهای شما شود.

مطالعه بیشتر : نکات مراقبتی برای بهبود پارگی مویرگ صورت

رشد مجدد ابروها

زمانی اعتقاد بر این بود که وقتی ابروها تراشیده می شوند یا از بین می روند، دیگر رشد نمی کنند. با این حال، مگر اینکه شما یک بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث ریزش مو شده است، ابروهای شما باید دوباره رشد کنند. یک مطالعه معتبر که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، این افسانه را با نشان دادن اینکه ابروهای تراشیده معمولاً دوباره رشد می کنند، رد کرد. در این مطالعه، یک ابروی پنج نفر تراشیده شد و ابروی دیگر برای مقایسه باقی ماند.

پیشنهاد مطالعه
درمان های آفتاب‌‌ سوختگی

رشد مجدد طی شش ماه با استفاده از تصاویر در هر پیگیری ارزیابی شد. به استثنای یک شرکت‌کننده زن با ابروهای کم‌رنگ و روشن که شش ماه کامل را برای رشد مجدد کامل سپری کرد. همه ابروهای شرکت‌کننده دیگر در عرض چهار ماه به حالت عادی برگشتند.

رشد مو یک چرخه با سه مرحله را دنبال می کند. فازها با هم هماهنگ نیستند و برخی از موها در یک فاز بیشتر از بقیه می مانند. اول از همه، از موچین فاصله بگیرید. ابروهایتان را مرتب کنید تا شکل مناسبی برای صورتتان پیدا کنید.

چرخه رشد متوسط ابروها بین ۵ تا ۷ هفته است. درست مانند مژه ها، چرخه رشد متوسط ابروها بین ۵ تا ۷ هفته است. در واقع، با توجه به سن، متابولیسم، نژاد، وزن و موارد دیگر، ممکن است کمی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر از این باشد، اما ۶ تا ۸ هفته حقیقت ثابت است.

به نظر می رسد گوشه های داخلی و خارجی ابروهای شما کمی متفاوت است. گوشه های داخلی ابروهای شما سریع تر می چرخند (۴-۶ هفته)، در حالی که چرخش ابروهای بیرونی کمی کندتر (۱۰-۱۶ هفته).

علل رشد نکردن ابروها | متخصص پوست اصفهان

نحوه افزایش سرعترشد ابروها

هیچ راه حل سریعی برای رشد ابروهای شما وجود ندارد. سن، ژنتیک و هورمون ها عواملی هستند که بر سرعت رشد ابروهای شما تأثیر می گذارند. بسته به علت ریزش مو، ممکن است لازم باشد با یک پزشک در مورد درمان هر بیماری زمینه ای که به ریزش ابرو کمک کرده است، صحبت کنید. کارهایی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید که ممکن است به رشد ابروهایتان کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت های بعد از لیفت با نخ سیلوئت

رژیم غذایی متعادل

خوردن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل ممکن است موثر باشد. مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است و مطالعات حیوانی نشان داده است که عدم دریافت پروتئین کافی می تواند باعث ریزش مو شود.

ویتامین‌های خاص، از جمله ویتامین‌های B و ویتامین‌های A، B، C و D نیز با رشد مو مرتبط هستند. سبزیجات با برگ های تیره مانند اسفناج و کلم پیچ منابع عالی این ویتامین ها هستند. گوشت و لوبیا منابع پروتئینی عالی هستند.

آهن

کم خونی فقر آهن یکی از علل شایع ریزش مو است که می تواند بر روی ابروها نیز تاثیر بگذارد. دریافت آهن کافی در رژیم غذایی ممکن است به رشد سریعتر ابروهای شما کمک کند. شما می توانید با مصرف غذاهای سرشار از آهن مانند غلات غنی با آهن، لوبیا سفید و اسفناج، دریافت آهن خود را افزایش دهید.

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، بخشی از خانواده ویتامین B است. مکمل های بیوتین برای رشد مو بسیار محبوب هستند. تحقیقات در مورد بیوتین برای رشد مو محدود است، اما شواهد کمی وجود دارد که افزایش مصرف بیوتین ممکن است باعث رشد مو شود.

برای افزایش مصرف بیوتین، می توانید غذاهای غنی از بیوتین مانند گوشت اندام، آجیل و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مکمل های بیوتین نیز به صورت تجاری در دسترس هستند.

خودداری از کندن، اپیلاسیون و نخ زدن

اگر می خواهید ابروهایتان دوباره رشد کنند، باید از موچین کردن، اپیلاسیون یا هر نوع دیگر از برداشتن موهای زائد خودداری کنید. این به موهای ابروی شما فرصت رشد کامل را می دهد. هنگام اپیلاسیون، کندن و نخ زدن مراقب باشید.

پیشنهاد مطالعه
روش های مراقبتی برای ناخن های افتاده

در تلاش برای حفظ صحیح ابروها، احتمالاً قرارهای منظم نگهداری را در تقویم خود نگه دارید. درعوض، ممکن است بخواهید از یک رویکرد طبیعی تر و بدون دست استفاده کنید. «آسیب وارد شده به فولیکول‌های مو در حین اپیلاسیون، موچین کردن، و نخ زدن می‌تواند منجر به آسیب دائمی فولیکولی شود. زنانی که در اوج دهه ۹۰ رشد کرده اند، ابروهای نازک و کم مداد، بعد از سال ها این عادت، متوجه مشکل در رشد ابروهای پرپشت تر شده اند.

اگر در این دسته قرار می گیرید، سعی کنید تا جایی که ممکن است بین جلسات اپیلاسیون یا اصلاح فاصله داشته باشید یا این عادت را کاملاً ترک کنید.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

سرم های ابرو

تعدادی سرم ابرو موجود است که گفته می شود به رشد سریعتر و پرپشت تر ابروها کمک می کند. در حالی که این ادعاها از نظر علمی ثابت نشده اند، اما ممکن است ارزش یک خرید سرم های رشد ابرو را داشته باشند.

روغن کرچک

روغن کرچک سال هاست که به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر برای ابروها و مژه ها معروف شده است.

مطالعات علمی زیادی برای اثبات رشد مجدد مو انجام نشده است، اما ترکیب اصلی روغن کرچک یا اسید ریسینولئیک با رشد مجدد مو مرتبط است. حداقل، می تواند ابروهای شما را مرطوب نگه دارد، که ممکن است به جلوگیری از شکستگی کمک کند.

 

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

درمان علائم بیماری فلاشینگ صورت

نتایج عمل سابسیژن اسکار

مقایسه پسوریازیس پوست سر با شوره سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *