اثرات ویتامین B9 و B12 بر مو
20 آبان

اثرات ویتامین B9 و B12 بر مو

اثرات ویتامین B9 بر مو :

همان طور که اشاره شدB9 در خون سازی و ساخت هموگلوبین نقش مهمی دارد، نقش هموگلوبین حمل اکسیژن از ریه ها به بافت های بدن از جمله مو است.

موهای قوی و سالم وابسته به خون رسانی خوب و اکسیژن کافی است.

کمبود ویتامینB9 باعث کاهش خون رسانی و اکسیژن رسانی به مو شده و ساقه ی مو آسیب دیده و رشد آن کند می شود. پس کمبود آن موجب ریزش مو می شود.

بدون فولیک اسید بدن نمی تواند برخی از آمینواسید ها که سازنده های اصلی پروتئین ها هستند را بسازد. همان طور که می دانید ساختار مو ۱۰۰% پروتئین است، پس مقادیر کافی ویتامینB9 برای رشد طبیعی موهای سالم نیاز است.

پیشنهاد مطالعه
از چه موادی در مزوتراپی پوست استفاده می شود؟

فولیک اسید به همراه ویتامینB12 و ویتامینB6 مقدار هموسیستئین خون را کم می کنند . هموسیستئین یک محصول جانبی در تبدیل آمینواسید متیونین به سیستئین است. سطح بالای هموسیستئین از این تبدیل می کاهد در نتیجه تولید سیستئین کاهش می یابد.

در بخش های بعد راجع به نقش موثر این آمینو اسید در سلامت مو خواهیم خواند.

کمبود ویتامینB9 موجب کاهش تقسیم سلولی در فولیکول مو می شود در نتیجه رشد مو کاهش می یابد.

همچنین کاهش این ویتامین موجب سفید شدن زودرس مو نیز می شود.

اگر موهایتان نازک و شکننده شده، ریزش مویتان افزایش پیدا کرده و در عین حال عصبی و آشفته اید و از سوزش معده رنج می برید، بهتر است خطر کمبود این ویتامین را نیز در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه
تغذیه مناسب برای شفافیت پوست

اثرات ویتامین B12 بر مو :

فقر آهن و کمبود ویتامینB12 دست در دست هم موجب کم خونی می شوند و کم خونی یکی از شایع ترین عل ریزش مو است. برای داشتن موی کامل و سالم به یک میزان کافی از این ویتامین نیاز است.

در هر دوره ی زمانی در جوامع مختلف ۱۵ درصد افراد دچار کمبود ویتامین B12 هستند. ویتامینB12 به طور طبیعی در منابع حیوانی یافت می شود.

اگر شما گیاه خوار هستید و از مواد گوشتی استفاده نمی کنید ممکن است در معرض کمبودB12 باشید. در این مواقع می توانید مصرف مکمل را در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه
میزان اثربخشی لیزر الکساندرایت چقدر است ؟

ویتامینB12 همچنین در پیشگیری از سفید شدن زودرس موها موثر است.

کمبود ویتامینB12 و کم خونی در کنار عوامل دیگری مثل کم کاری تیروئید موجب سفید شدن مو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *