مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن
30 شهریور

مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن

بررسی مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن

در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوش گرفتن و شستشوی بدن و موها و صورت

بعد از شنا سریعاً با شامپوهای مناسب و ژل دوش و آب ولرم پوست و موهای خود را بشویید. این کار باعث می شود تا مواد شیمیایی، نمک و املاح دیگر از روی پوست و موی شما پاک شود و رطوبت مجدداً به آنها بازگردد. همچنین می توانید در آخرین مرحله شستشوی موها از سرکه سیب استفاده کنید تا آن را به طور کامل و به روش طبیعی پاکسازی نمایید. برای شستن صورت پس از شنا نیز می توانید از یک شوینده ملایم استفاده کنید تا ضد آفتاب، نمک و املاح و مواد دیگر را کاملاً پاک کند. پس از دوش گرفتن نیز توصیه می کنیم از دمای بالای سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکرده و بگذارید موهایتان به طور طبیعی در هوا خشک شوند.

استفاده از کرم مرطوب کننده پوست و محصولات حاوی ویتامین C

استفاده از یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده در تمام نواحی بدن به ویژه پس از شنا می توانند از خشکی پوست در اثر در اثر نمک و کلر و … پیشگیری نمایند. همچنین کرم های حاوی عصاره آلوئه ورا و خیار موجب تسکین پوست و بهبود آفتاب سوختگی می شوند. علاوه بر این کسانی که به طور شنا می کنند، بهتر است برای مراقبت از پوست و جلوگیری از آسیب و تیرگی و لک های پوستی ، از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین C استفاده کنند. این ویتامین در تقویت و محافظت و بهبود سلامت و کیفیت پوست فوق العاده مؤثر است.

مراقبت های پوست و مو پس از شنا کردن | متخصص پوست اصفهان - بهترین متخصص ژل و بوتاکس - بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

استفاده از بالم لب

پوست لب های ما بعد از شنا ممکن است دچار خشکی و پوسته پوسته شدن شود و ظاهر ناخوشایندی پیدا کند. برای مراقبت و ترمیم پوست لب ها و جلوگیری از بروز این مشکلات می توانید از یک بالم لب مغذی و نرم کننده استفاده نمایید.

استفاده از محصولات مراقبتی مو مانند ماسک نرم کننده و حالت دهنده های مو

استفاده از یک ماسک مرطوب کننده یا نرم کننده مو می تواند موها را آبرسانی کرده و مانع خشکی و آسیب بیشتر به آن شود. از طرفی برای کنترل موها به ویژه موهای فر پس از شنا می توانید از محصولات حالت دهنده مو با پایه سیلیکونی و شامپوهای حجم دهنده استفاده نمایید.

استفاده از ماسک

برای کاهش صدمات آفتاب و مواد مضر موجود در آب ها بر روی پوست می توانید. به صورت هفتگی از ماسک های تسکین دهنده و رطوبت رسان مانند ماسک خیار استفاده کنید. همچنین لایه برداری ملایم و هفتگی می تواند تأثیر چشمگیری در حذف مواد مضر از روی پوست و ایجاد پوستی کاملاً تمیز و سالم و عاری از آلودگی داشته باشد.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
کاربرد لیزر الکساندرایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *