پاکسازی و جوانسازی پوست با اکسیژن تراپی
27 مهر

پاکسازی و جوانسازی پوست با اکسیژن تراپی

بررسی پاکسازی و جوانسازی پوست با اکسیژن تراپی

یکی از بروزترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها در راستای جوانسازی پوست استفاده از دستگاه پلاژن و درمان اکسیژن تراپی است. این روش درمانی، لایه‌برداری پوست صورت گرفته و چین و چروک آن کاهش پیدا می‌کند. در این صورت، پوست جوان شده و استحکام پیدا می‌کند. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر پاکسازی و جوانسازی پوست با اکسیژن تراپی را مورد بررسی قرار می دهیم.

لک‌هایی که به واسطه نور آفتاب و یا حاملگی نیز روی پوست به وجود می‌آیند، با استفاده از این روش درمانی قابل‌رفع شدن هستند. عناصری که در جوانسازی پوست مؤثر عمل می‌کنند، سه عنصرکلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید هستند. این عناصر باعث می‌شوند که پوست متراکم‌تر شده و در نتیجه استحکام بیشتری پیدا کند. در این صورت، پوست دچار چین و چروک و یا افتادگی نمی شود و جوان می‌ماند.

مراحل انجام اکسیژن‌تراپی برای پاکسازی و جوانسازی پوست

اولین اولویت در اکسیژن‌تراپی صورت، تخلیه‌ی پوست از اجرام جذب شده به واسطه آلاینده‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد است. پس از تخلیه اجرام موجود در بافت پوست، سِرُمی متشکل از مواد دارویی و مغذی به لایه‌های درونی پوست صورت تزریق می‌گردد تا بازده فرآیند احیاسازی پوست با اکسیژن تراپی صورت را به حداکثر خود برساند.

پیشنهاد مطالعه
برخی عوامل پیری پوست کدامند؟

در مرحله دوم اکسیژن تراپی صورت پس از پاکسازی پوست، تنظیم میزان اکسیژن پوست آغاز می‌شود. این کار با استفاده از لوله‌ای که اکسیژن فشار قوی را به بافت پوست می‌رساند، انجام می‌گیرد. تنظیم میزان اکسیژن پوست صورت برای عزیزانی که از عارضه‌های پوستی رنج می‌برند و این عارضه‌ها منجر به تغییر رنگ پوست آن‌ها شده است، عملکرد و تأثیر به سزایی خواهد داشت؛ به طوری که در تصاویر موجود در همین صفحه هم تأثیرات شایان تنظیم سطح اکسیژن با اکسیژن تراپی صورت به وضوح قابل مشاهده است.

در مرحله آخراکسیژن تراپی صورت پس از پاکسازی پوست از اجرام و تنظیم سطح اکسیژن پوست در نواحی پاکسازی شده؛ با استفاده از سرم‌های تقویتی و مکمل‌های مورد استفاده، اقدامات لازم جهت افزایش سلامت و استحکام بافت پوست صورت شما عزیزان صورت می‌گیرد. در بخش‌های بعدی به معرفی مواد به کار رفته در سرم‌های مکمل و تقویتی مورد استفاده دراکسیژن تراپی صورت خواهیم پرداخت؛ که به طور معمول هیالورونیک اسید یکی از اجزای اجتناب‌ناپذیر در این ترکیبات به حساب می‌آید.

فواید و مضرات کرایوتراپی | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

نواحی قابل درمان با اکسیژن تراپی

اکسیژن تراپی صورت از جمله عمل‌های زیبایی به شمار می‌آید که هم‌زمان قابل اجرا برای هر دو ناحیه صورت و گردن شماست و پاکسازی و جوانسازی پوست شما در این نواحی را به بهترین شکل ممکن برای شما به ارمغان می‌آورد.

پیشنهاد مطالعه
نکات مراقبتی برای بوتاکس چانه

ترکیبات مورد استفاده در اکسیژن تراپی صورت

  • هیالورونیک اسید Hyaluronic acid
  • آنتی اکسیدانت‌ها Antioxidants
  • ترکیبات گیاهی Botanicals
  • ویتامین‌ها Vitamins
  • هورمون‌های پپتاید Peptide hormones
  • ترکیبات شفاف‌کننده پوست صورتBrightener components
  • ترکیبات کاهش حساسیت نسبت به مواد تزریقی دراکسیژن تراپی صورت

مزیت های اکسیژن تراپی صورت

  • کاهش باکتری‌هایی که منجر به ایجاد آکنه در پوست می‌شوند (رفع آکنه از پوست)
  • ایجاد فرایند سم‌زدایی (detoxication) در سطح و عمق پوست
  • بهبود بافت پوست در افراد مبتلا به عارضه‌های پوستی
  • عاری بودن از هر گونه حساسیت و عوارض جانبی
  • کاهش تیرگی پوست و ایجاد بافت جدید و درخشنده
  • بهبود آسیب‌های حاصل از بیماری، عارضه یا مشکلات پوستی
  • افزایش متابولیسم و بازیابی سلولی در بافت پوست
  • کاهش چین‌خوردگی و افتادگی پوست صورت
  • هیدراته‌‌کردن (آبرسانی) بافت پوست و برخورداری از بافت ابریشمی و صاف در پوست
  • بهبود نتایج حاصل از استفاده کرم‌های ویتامینه و مرطوب‌کننده
  • بهبود عملکرد و نتایج حاصل از دیگر فرایند‌های زیبایی درمانی

دکتر ابوالفضل جویا ، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

عوارض جانبی استفاده از اکسیژن تراپی صورت

سرخیِ موقت پوست صورت در افرادی که برخوردار از پوستی به شدت حساس هستند. پیامد‌های حاصل از این واکنش موقتی بوده و نهایتاً یکی دو ساعت پس انجام اکسیژن تراپی صورت از بین خواهند رفت.

پیشنهاد مطالعه
منظور از تزریق فیلر به بینی چیست؟

حساسیت از نوع پف یا بادکردگی صورت پس از پاکسازی و استفاده از سرم در نواحی پاکسازی شده؛ این واکنش موقتی بوده و تا یکی دو ساعت پس از اکسیژن تراپی صورت منجر به بادکردگی و پف پوست صورت در ناحیه موردنظر شود. واکنش آلرژیک به یکی از مواد موجود در سرم‌های تقویتی به کار رفته در فرایند اکسیژن تراپی صورت که بلافاصله پس از استفاده از ماده‌ی برخوردار از ترکیبات حساسیت‌زا برای پوست، واکنشی سطحی به شکل سرخی و التهاب خفیف در پوست شکل می‌گیرد که ظرف چند ساعت پس از انجام اکسیژن تراپی صورتو بروز حساسیت، از بین می‌رود.

میزان هزینه اکسیژن تراپی صورت

بسته به نیاز شما به یک یا چند جلسه اکسیژن تراپی صورت، هزینه نهایی موردنیاز برای این عمل متغیر خواهد بود. در نتیجه هزینه نهایی پس از یک جلسه معاینه و تعیین تعداد جلساتاکسیژن تراپی صورت،قابل برآورد خواهد بود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

نقاط قابل درمان با هایفوتراپی پوست

نکات مراقبتی در استفاده از کرم دور چشم

نحوه رفع چروک پوست با مزوتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *