واریس صورت چیست ؟ و علت آن
16 بهمن

واریس صورت چیست ؟ و علت آن

واریس صورت چیست ؟

واریس صورت چیست : زیبایی و سلامت پوست، نقش بسزایی در زیبایی صورت شما دارد. هر گونه تورم و یا تغيير رنگ در سطح پوست که بر اثرعارضه ها، مشکلات یا بیماری های پوستی ایجاد شود، میتواند بر زیبایی صورت تأثير بگذارد. یکی از این مشکلات، قرمزی و تورم رگ های سطحی است که بر اثر تلانژکتازی به وجود می آید و واریس صورت نام دارد.
تلانژکتازی نوعی بیماری عروقی است که بر اثر اسیب به رگ های سطحی، ظاهری شبکه ای و قرمز به آن ها می دهد. و سبب متورم و منبسط شدن شان هم می شود؛ به همین علت این مشکل به« رگ های عنکبوتی» هم معروف شده است.

به طور کلی هنگامی که گردش خون در بدن ضعیف باشد. خون در سیاه رگ ها جمع شده و انباشتگی خون سبب کشیده و برجسته شدن سیاه رگ ها می شود. در نتیجه رگ ها از زیر سطح پوست دیده میشوند و عارضه ای به نام رگ های عنکبوتی و واریس پیدایش می یابد. رگ های عنکبوتی صورت غالباً کنار بینی و گاهی هم در گونه و چانه ایجاد می شود.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت های لازم پس از برداشت کیست

رگ های واریس صورت تا حدودی با رگ های واریس دیگر بخش های بدن متفاوت است. این عوارض اغلب زیر چشم و پیرامون بینی ظاهر می شود و باوجود این که اصولا بی خطر است ولی به زیبایی ظاهر اشخاص به خصوص بانوان آسیب می زند.

بعضی از علت های ایجاد رگ های عنکبوتی بر روی صورت عبارت اند از:

ژنتیک:چنانچه اعضای خانواده شما رگ های عنکبوتی دارند، شما هم نسبت به دیگر اشخاص بیشتر مستعد ابتلا به این مشکل هستید.

قرار گرفتن در معرض افتاب:اسیب ناشی از افتاب میتواند سبب ورم کردن رگ های خونی و نزدیک شدن آن ها به سطح پوست شود.

پیشنهاد مطالعه
روش های مراقبت‌ بعد از تزریق بوتاکس به صورت مردان

تغییرات آب و هوایی:تغییرات شدید آب و هوایی امکان دارد بر گردش خون بدن تأثیر بگذارد. و سبب برافروختگی صورت شود. بر اثر این تغییرات امکان دارد رگ های خونی ترکیده و رگ های عنکبوتی ایجاد شوند.

تغییرات فشار:تغییرات ناگهانی و شدید فشار امکان دارد سبب پیدایش رگ های عنکبوتی کوچک شود. عطسه شدید یا استفراغ میتواند این تغيير فشار ناگهانی را ایجاد کند.

متخصص پوست اصفهان | واریس صورت چیست ؟ و علت آن

حاملگی:تغییرات هورمونی در دوران حاملگی هم امکان دارد سبب پیدایش این مشکل شوند. رگ های عنکبوتی مرتبط با حاملگی معمولاً بعد از زایمان از بین می روند.

محرک های محیطی:قرار گرفتن در معرض ماده های شیمیایی خاص یا آلاینده های محیطی هم امکان دارد به پوست شما اسیب برساند. و سبب آشکار تر شدن رگ های خونی نزدیک به سطح پوست شود.

رزاسه( Rosacea):یک بیماری شایع است که در آن، صورت شخص به علت منبسط شدن عروق برافروخته و قرمز می شود. اشخاص مبتلا به بیماری رزاسه معمولاً دچار رگ های عنکبوتی می شوند.

پیشنهاد مطالعه
پیشنهاد دکتر جویا در رابطه با مشکلات پوستی در زمان بیماری کرونا ویروس؟

مصرف الکل:الکل میتواند رگ های خونی را بطور موقت گشاد کند. استفاده مکرر الکل امکان دارد منجر به اسیب طولانی مدت به رگ ها و قرمزی صورت شود.

جراحات:ضربه به سر که سبب كبودی شود هم ممكن است رگ های عنکبوتی ایجاد کند. در این وضعیت، ظاهر رگ عنکبوتی اغلب هم زمان با کبودی بهبود پیدا می کند.

 


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

راکوتان و ریزش مو

درمان آکنه و انواع آن

مزوتراپی و ریزش مو

کوکتل های درمانی چیست؟

دلایل سفید شدن مو

آبسه پوستی چیست؟ | دلایل و علائم

پیشگیری و درمان آبسه پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *