نکات مراقبتی بعد از عمل بلفاروپلاستی
25 آبان

نکات مراقبتی بعد از عمل بلفاروپلاستی

بررسی نکات مراقبتی بعد از عمل بلفاروپلاستی

این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر نکات مراقبتی بعد از عمل بلفاروپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم. بعد از جراحی نیاز است که حتما یک سری نکاتی را رعایت کنید تا طول دوره نقاهت کمتری داشته باشید. همچنین بعد از جراحی پزشک متخصص نحوه برداشتن و تعویض پانسمان را به شما یاد می دهد تا به نتیجه ایده آن خود هرچه زودتر برسید.

مراقبت های روز اول بعد عمل

تا 24 ساعت اول کاملا استراحت کنید و تا حد امکان از انجام هرگونه فعالیت خسته کننده یا فعالیت هایی که فشار به صورت و سر وارد می کند پرهیز کنید. مایعات زیاد مصرف کنید و از خوردن غذا های سفت بپرهیزید. همچنین برای اینکه درد کمتری داشته باشید از کمپرس یخ استفاده کنید. این کار سبب می شود در صورت وجود کبودی یا تورم در ناحیه جراحی شده کاملا این کبودی ها و تورم رفع گردد یا موجب کاهش درد جراحی پلک شود.

تأثیرات مثبت مزوتراپی برای ترمیم مو

عوارض جراحی بلفاروپلاستی چشم | متخصص پوست اصفهان

مراقبت های روز دوم تا سوم

معمولا روزهای دوم تا سوم درد و علائم به بیشترین حد ممکن خود می رسد.در این روز ها امکان داشتن حالت تهوع وجود دارد و حتی در مواردی امکان سستی و خستگی نیز در افراد به وجود می آید. در صورت داشتن هرگونه تهوع از قرص های ضد تهوع بعد از عمل استفاده کنید. در صورت داغ شدن منطقه جراحی شده و احساس تنگی دروز چشم ها، همچنین زخم و خارش اصلا جای نگرانی نیست و کمی تحمل لازم است تا این دوره 3 روزه طی شود.

دکتر ابوالفضل جویا ، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

نکات مراقبتی دو هفته بعد از بلفاروپلاستی

معمولا بعد از گذشت دو هفته، دوره نقاهت تقریبا به پایان می رسد و هیچگ گونه توصیه ای برای محوه انجام فعالیت های روزانه شما وجود ندارد. اما یک نکته مهم این است که همچنان از اشیا الکترونیکی اعم از مویابل یا لپتاپ و کامپیوتر زیاد استفاده نگردد. همچنین اگر فعالیت ورزشی انجام می دهید که در معرض خطر ضربه به صورت هستید فعلا تا حد امکان از انجام آن فعالیت ورزشی بپرهیزید.

PRP و درمان ریزش مو

نتایج بلفاروپلاستی معمولاً بین 5 تا 7 سال باقی خواهد ماند. پلک پایین به ندرت نیاز به تکرار عمل بلفاروپلاستی دارد. چنانچه متوجه شدید که پلک‌های شما به مرور زمان دوباره شروع به افتادگی می‌کنند. ممکن است به جای جراحی مجدد پلک‌ها از روش‌هایی مانند بوتاکس برای لیفت ابروها استفاده کنید.

کاربردهای ضد پیری ژل الانسه

نکات مراقبتی پس از کاشت مو