نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن – بخش دوم
21 مرداد

نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن – بخش دوم

بررسی نکات مراقبتی بعد از میکرودرم ابریژن

در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان نکات مراقبتی بعد از میکرودرم ابریژن را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از کمپرس سرد

از جمله مراقبت های بعد درمان میکرودرم استفاده از کمپرس یخ است. برای کاهش التهاب، تورم، قرمزی، احساس سوزش و خارش در پوست می توانید از کمپرس آب سرد و یا خنک کننده های پوستی مثل آلوئه ورا استفاده کنید. می ‌توانید صورت خود را با آب سرد به آرامی بشویید، یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید و یا از شب قبل ژل آلوئه ورا و آب را باهم مخلوط کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند و بعد از انجام میکرودرم آن را روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید. به طور کلی برای کاهش درد و سوزش بهتر است به خنک کردن پوست خود بپردازید.

نوشیدن زیاد آب

یکی دیگر از مراقبت های بعد از انجام میکرودرم این است که توسط خوردن آب پوست خود را آبرسانی کنید. مصرف مقدار زیاد آب می ‌تواند به بهبود و ترمیم سریع تر پوست کمک کند چون آب قسمت سطح بیرونی و داخلی پوست را مرطوب می ‌کند.

استفاده از کرم مرطوب کننده

بهتر است در طول روز ۴ تا ۶ بار صورت خود را با کرم آبرسان مناسب مرطوب کنید و پوست را هیدارته نگه دارید. مرطوب نگه داشتن پوست پس از میکرودرم ابریژن به بهبودی سریع تر، کاهش ناراحتی و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک زیادی می کند. مرطوب کننده‌ های ملایم که برای پوست ‌های حساس تهیه شدند، پمادهای تسکین دهنده مثل ژل‌ های هدروکربنی یا روغن‌ های طبیعی گزینه‌ های خوبی هستند.

پیشنهاد مطالعه
علل بروز بثورات پوستی در تابستان | بخش اول

بعضی از لوسیون ‌هایی که بر پایه عنصر مس قرار دارند نیز می‌ توانند به بهبود سریع پوست کمک کنند. شما می توانید برای بهبود ظاهر پوست از سرم ‌های میکرودرم ابریژن که حاوی ویتامین C، Eو A هستند، استفاده کنید. استفاده از همه محصولات باید طبق دستور پزشک معالج شما باشد.

مصرف مسکن و کرم‌ های ضد التهاب برای کاهش درد

بعضی از افراد بعد از میکرودرم درد و تورم در ناحیه پوست خود احساس می کنند که برای رفع این درد می توانند از مسکن و کرم های ضد التهاب پوست استفاده کنند. البته قبل از مصرف اینها حتما با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را جویا شوید، اگر موافق بود از این محصولات استفاده کنید. از درمان های خودسرانه و تجویزهای دیگران بپرهیزید.

نکات مراقبتی بعد از درمان میکرودرم ابریژن | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس)

مالیدن یک کرم ترمیم کننده مناسب به پوست

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد میکرودرم پوست این است که یک کرم بازسازی خوب خریداری و به پوست خود بزنید. انواع مختلفی از کرم های ترمیم کننده بعد از میکرودرم در داروخانه ها موجود است. کرم هایی مثل کرم ترمیم کننده اولترا مدیلن ، کرم ترمیم کننده سیکالیفت درمالیفت ، کرم ترمیم کننده لایسل سیکاسل و غیره. در این خصوص حتما با پزشک خود مشورت کنید تا ایشان بهترین کرم بهبود کننده پوست را به شما معرفی کنید. ترمیم کننده را باید بعد از میکرودرم به مدت ۳ تا ۷ روز هر 4 ساعت یکبار مصرف کنید تا پوست تان سریع تر خود را بازسازی کند.

پیشنهاد مطالعه
جراحی زیبایی پلک چه خطراتی دارد ؟

استفاده از محصولاتی که پزشک پس از درمان تجویز می‌ کند

پزشک بعد از درمان برای تسریع فرآیند بهبود ممکن است محصولات مراقبت از پوست را تجویز ‌کند. محصولات حاوی رتینوئید مانند کرم رتووا، کرم السترا، رتین ‌آ، کرم آویتا، یا سایر مارک های ترتینوئین و محصولات رتینوئید کرم دیفرین، کرم تازاروتن، کرم آواچ، کرم آداپالن و کرم تازوراک ‌از محصولاتی هستند که می ‌توانید بعد از آخرین درمان از آنها استفاده کنید.

رعایت فاصله زمانی بین جلسات میکرودرم

در حین پروسه درمان باید به پوست خود فرصت استراحت و بازسازی بدهید. اگر برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی نیاز هست چندین جلسه میکرودرم انجام دهید حداقل بین هر جلسه یک هفته فاصله بگذارید. اگر این فاصله زمانی را رعایت نکنید پوست شما واکنش نشان داده و به شدت حساس خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه
کرایوتراپی یا سرما درمانی برای بیماری های پوستی

مراقبت ‌های پزشکی بعد از میکرودرم

اگر عوارض پوستی بیشتر از سه روز ادامه داشت و همچنان بعد از گذشت سه روز پوست شما قرمز، متورم، دارای سوزش و خارش بود به پزشک خود مراجعه کنید.

همچنین اگر بعد از میکرودرم پوست شما دچار خونریزی شد، حتما با پزشک تان تماس بگیرید. برآمدگی تیره رنگ زیر پوست نشان دهنده تجمع خون است. اگر دچار این لکه‌ ها شدید سریعا نزد پزشک بروید و از دستکاری و فشار دادن آنها بپرهیزید.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

راهنمای کامل تزریق فیلر بینی

افراد مناسب جهت تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی

چه قسمت هایی از صورتم را می توانیم با فیلر درمان کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *