منظور از تزریق فیلر به بینی چیست؟
28 تیر

منظور از تزریق فیلر به بینی چیست؟

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

بررسی تزریق فیلر به بینی | تزریق فیلر به بینی یکی از جدیدترین راه هایی است که به زیبایی بینی شما کمک می کند. در دوره ای زندگی می کنیم که زیبایی چهره و اندام برای انسان ها بسیار با اهمیت می باشد و آن ها با تغیر سبک زندگی و ورزش و در مواردی جراحی های مختلف تلاش می کنند تا زیباتر دیده شوند. در کنار جراحی های زیبایی یک سری اقدامات زیبایی توسط پزشکان انجام می شود که به زیباتر شدن پوست و چهره کمک کرده و دردسرهای جراحی هایی مثل عمل زیبایی بینی را هم ندارند.

همیشه سوالات مکرر در مورد روش های غیر جراحی برای عمل های زیبایی بینی پرسیده می شود. تزریق ژل یا فیلر یکی از این موارد است که همه این ها تحت عنوان رینوپلاستی غیر جراحی برای بینی مطرح می شود و توسط بیماران ترجیح داده می شود. زیرا اثرات آن ها بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده است و بیماران می توانند در همان روز به فعالیت های عادی خود بازگردند. از جمله تزریقات زیبایی می توان به تزریق ژل لب و از جمله تزریقات درمانی می توان به تزریق بوتاکس به کف دست اشاره کرد.

منظور از تزریق فیلر به بینی چیست؟

فیلر بینی، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی است. این روش شامل تزریق یک ماده پر کننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور ایجاد تغییرات موقت در ساختار بینی است. یکی از اقداماتی که امروزه توسط پزشک پوست و مو انجام می شود، تزریق فیلر بینی است. فیلرها از ماده های پرکننده می باشند که کاربردهای زیادی در جراحی زیبایی دارند. این روش اغلب در عمل های زیبایی مانند برجسته کردن گونه و لب، رفع چروک صورت و مواردی مانند این ها استفاده می شود. یکی از کاربردهای دیگر فیلر در زیبایی، استفاده از آن برای اصلاح کردن فرم بینی است، بدون اینکه به جراحی باز برای بینی نیاز باشد.

زیبایی چهره، برای همه اشخاص مهم بوده و به صورت ناخودآگاه افراد برای زیبا تر شدن چهره خود هستند. بینی جزو تاثیر گذار در زیبایی چهره است و پیدا کردن راه حل های مناسب برای به دست آوردن زیبایی مورد نظر نیازمند آگاهی لازم است. در این مقاله به توضیح کلی انجام تزریق فیلر می پردازیم .

تزریق در پل بینی و نوک بینی

تزریق فیلر، در افرادی که صورت با بینی های فرورفته دارند، استفاده بیشتری می شود. معمولا اگر ماده هایی از نوع رستیلن و ژوویدرم باشد، این مواد دارای ماده بی حسی در درون خود هستند و تاثیر بهتری دارد و اگر این تکنیک به درستی انجام شود، نیمرخ زیبایی به فرد می دهد و تغییر واضحی ایجاد می شود و همینطور تزریق در نوک بینی هم می توان انجام داد ولی در این قسمت حساسیت بیشتری دارد و باید توسط پزشک با تجربه صورت گیرد .

در این روش جهت بهبود وضعیت و بهتر شدن فرم بینی؛ پزشک پوست به اندازه مورد نیاز از فیلر که می تواند از نوع اسیدهیالورونیک یا کلسیم هیدروکسی اپاتیت باشد را با استفاده از سوزن ظریفی به زیر پوست بینی تزریق می کند. برای این کار پزشک، ماده مربوطه را با تکنیک تخصصی و مناسب در ناحیه مورد نظر تزریق می کند.

کاربرد تزریق فیلر در بینی

همواره روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی برای زیبایی و جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و مواردی از این قبیل مورد استقبال هستند و طبیعی است که در این روش ها زمان نقاهت بیمار کمتر و روند بهبودی سریع تر خواهد بود. البته که این روش ها هم ارزان تر هستند و هم عوارض و درد کمتری دارند. یکی از این اقدامات تزریق فیلر، برای رفق نواقص و لیفت بینی می باشد. بسیاری از متخصصین، معتقدند که بسیاری از عمل های زیبایی بینی غیرضروری هستند و به جای آن می توان از روش راحت تر و ارزانی مثل تزریق فیلر استفاده کرد.

بطور کلی از کاربردهای این روش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ترمیم قوز روی بینی

از تزریق فیلر به بینی می توان در درمان قوز و ناهمواری های روی بینی استفاده کرد.

  • طبیعی شدن فرم بینی

تزریق فیلر به بینی حالتی طبیعی می بخشد و نواقص آن را رفع می کند.

  • ترمیم نوک بینی

با استفاده از تزریق فیلر می توان نوک بینی افتاده و بدفرم را ترمیم نمود.

  • ترمیم بینی پس از عمل جراحی

این روش برای افرادی که دارای نواقص بعد از عمل جراحی بینی می باشند، مناسب است.

نکات مهم در تزریق فیلر بینی

با تزریق فیلر به بینی می توان آن را خوش فرم تر و صاف تر کرد. با تزریق دقیق فیلر به بالا و پایین برآمدگی های بینی، می توان ظاهر بینی را بهبود بخشید و بینی را کاملا صاف نمود. بعلاوه با تزریق فیلر در اطراف نوک بینی، می توان به نوک بینی ظاهری باریک تر و زاویه بهتری داد. با تزریق بوتاکس نیز می توان به ماهیچه پایین برنده تیغه بینی، نوک بینی را لیفت کرد. این روش به بینی باعث کوچک شدن بینی نمی شود. البته تزریق فیلر و ژل تنها در قسمت بینی انجام نمی شود و کاربردهای دیگری نیز دارد. مثلا برای رفع خط خنده و تزریق ژل زیر چشم هم استفاده میشود..

تزریق فیلر به بینی | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

صفحه رسمی اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا | متخصص پوست اصفهان

مزایای تزریق فیلر به بینی

تزریق فیلر به بینی به علت غیر جراحی بودن روشی بی خطر، با دوره نقاهت کوتاه، عوارض جانبی کم و همراه با نتایج بسیار مشابه است. این روش یک عمل سرپایی است و در پنج دقیقه و بدون درد انجام می شود و تاثیر زیادی در بهبود ظاهر بینی دارد. هزینه این روش، بسیار کمتر از هزینه عمل جراحی بینی می باشد. نیاز به استراحت و طی کردن دوران نقاهت بعد از عمل ندارد و فقط امکان دارد که تورم و کبودی مختصر ایجاد شود که بعد از طی ۳ تا ۴ روز از بین می رود. در این روش درد بعد از عمل وجود ندارد یا بسیار اندک است و نیاز به بستن چسب روی بینی یا پانسمان ندارد. نتیجه این روش بلافاصله قابل رویت است و فرد همان موقع می تواند تغییر را در بینی خود احساس کند. در بعضی موارد در همان روز تزریق می توانید به محل کار خود بازگردید.

از مزایای تزریق فیلر به بینی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. هزینه های کمتر نسبت به جراحی بینی
  2. بدون نیاز به داشتن دوره ریکاوری و استراحت
  3. روش غیر تهاجمی
  4. مشاهده نتیحه بلافاصله بعد از تزریق
  5. رفع قوز بینی
  6. رفع تو رفتگی بینی
  7. رفع تو رفتگی بینی
  8. بالاکشیدن نوک بینی
  9. رفع غیر قرینگی در بینی
لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

مراحل انجام تزریق فیلر به بینی

راهنمای کامل تزریق فیلر بینی

افراد مناسب جهت تزریق فیلر بینی

مواد و روش های تزریق فیلر به بینی

اقدامات لازم قبل از تزریق فیلر به بینی

پیشنهاد مطالعه
همه چیز درباره لیپوما که نمیدانستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *