مقایسه تفاوت های بین تزریق فیلر ، ژل و چربی
5 مهر

مقایسه تفاوت های بین تزریق فیلر ، ژل و چربی

بررسی تفاوت های بین فیلر ، ژل و چربی

در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان تفاوت های بین فیلر ، ژل و چربی را مورد بررسی قرار می دهیم.

جنس ماده ی تزریقی

مهم ترین تفاوت بین تزریق ژل و تزریق چربی جنس ماده ی تزریق شده است. در تزریق چربی ماده تزریق شده از نوع بافت خود بدن فرد می باشد؛ ولی ژل ماده ای صناعی و ساختگی است.

ماندگاری ژل

دوام و ماندگاری ژل کوتاهتر است و فرد می بایست هر چند ماه یکبار تزریق را تمدید نماید. درحالیکه چربی دوام و ماندگاری بیشتری دارد.

احتمال جابجایی

در تزریق چربی به دلیل اینکه ماده تزریق شده از بافت خود بدن است احتمال جابجایی وجود ندارد؛ ولی در تزریق ژل به دلیل صناعی بودن احتمال جابجایی وجود خواهد داشت.

فواید درمانی

چربی علاوه بر پر کردن و حجم دادن می تواند فواید درمانی هم داشته باشد. زیرا حاوی بافتهای بنیادی بوده و تولید کلاژن را افزایش داده و نتیجتا در جوانسازی پوست می تواند بسیار موثرتر باشد. ژل فقط خاصیت پر کنندگی دارد.

تزریق چربی در قسمت های مختلف

امکان تزریق چربی در قسمت های مختلف صورت مانند شقیقه، گیجگاه و دیگر نقاط وجود دارد درصورتی که تزریق ژل کمی محدود تر است و فقط در نقاطی مانند لب ،خط خنده و یا گونه می تواند کاربرد داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه
درمان های مختلف جای زخم

محدودیت در تزریق چربی

تزریق چربی را می توان حتی به شکل وسیع تر و در حجم بیشتر مانند ساق پا، ران ها، سینه، دست، یا نواحی ژنیتال استفاده نمود. این در حالی ست که تزریق ژل به صورت محدودتر و در حجم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

گلوله شدن

یکی از عوارض تزریق ژل گلوله شدن آن است. در تزریق چربی به هیچ وجه امکان گلوله شدن وجود ندارد.

مدت زمان

مدت زمان تزریق چربی حدوداً بین 5/1 الی 2 ساعت است (شامل زمان لازم برای برداشت بافت چربی، فراهم سازی و آماده کردن آن، و سپس تزریق آن در قسمت های مورد نظر) ولی تزریق ژل در مدت زمان کوتاهتری انجام می شود.

تزریق چربی به پشت دست | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

فرم دهی

در تزریق چربی به دلیل حجم دهی بیشتر قابلیت بیشتری برای فرم دهی و پخش یکسان وجود دارد. در تزریق ژل این امکان محدود تر است.

نیاز به تجهیزات جراحی

تزریق چربی یک فرآیند جراحی بوده و نیاز به دانش پزشکی دارد و می بایست فقط توسط پزشک جراح انجام شود. تزریق ژل را با چند ساعت آموزش میتوان فرا گرفت. در تزریق چربی نیاز به تجهیزات جراحی و اتاق عمل دارد در حالیکه تزریق ژل نیاز به تجهیزات خاصی نداشته و تنها وجود شرایط استریل برای انجام آن کافی است.

پیشنهاد مطالعه
دلایل اصلی تزریق چربی

فیلر بهتر است یا بوتاکس

فیلرهای پوستی که معمولاً حاوی هیالورونیک اسید هستند برای پر کردن و افزایش حجم صورت طراحی شده اند. فیلرها می توانند چین و چروک های اطراف دهان را برطرف کنند و حجم لب یا گونه را بیشتر کنند. ژل ها برای پر کردن زخم و جای جوش هم مناسب هستند. تزریق بوتاکس باعث فلج عضلات و از بین رفتن چین و چروک های دینامیک و خطوط بیانی می شود. این خطوط معمولاً در نواحی فوقانی صورت از جمله پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند.

معمولاً نتایج بدست آمده از تزریق بوتاکس 3 تا 6 ماه ماندگار و فیلرها به طور متوسط بین ۱۲ تا ۱۴ ماه ماندگاری دارند و برخی حتی از آنها هم بیشتر دوام می آورند. هستند. به طور کلی فیلر و بوتاکس حاوی ترکیبات متفاوتی هستند و برای اهداف مختلفی طراحی شده اند. بعضی افراد به یک درمان ترکیبی نیاز دارند. یعنی لازم است هم فیلر تزریق کنند، هم بوتاکس انجام بدهند.

ماندگاری فیلر صورت

مدت زمان ماندگاری فیلرها متفاوت است. اثر برخی از فیلر ها ۶ ماه طول می کشد. در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می کشند.

پیشنهاد مطالعه
حفظ خاصیت ارتجاعی پوست با روش های طبیعی

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

عوارض فیلر صورت

عوارض جانبی فیلرها معمولاً حداقل بوده و مدیریت آن آسان است. علائم شایع گزارش شده عبارتند از:

  • تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • خارش
  • درد در روزهای بعد از تزریق

در موارد کمتر رایج، ممکن است عوارض جانبی نادرتری را تجربه کنید. عوارض جانبی نادر عبارتند از:

  • سر درد
  • تاری دید
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت

تغییر رنگ یا تغییر رنگدانه پوست

یکی از معضلات اصلی فیلرها زمانی است که تزریق درست انجام نشود و یا به دست افراد غیر حرفه ای این تزریق ها انجام بگیرد. مشکل زمانی ایجاد می شود که فیلر به اشتباه به داخل رگ تزریق می شود که در نتیجه باعث نکروز شدید و وسیع در فرد خواهد شد. در اثر این نکروز یک تکه از پوست می میرد و فرد آن تکه از پوست رو از دست خواهد داد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

روشهای درمان درماتیت تماسی و خشکی پوست

تزریق فیلر برای لیفت میدفیس

عوامل بوی بد پوست سر

1 دیدگاه

  1. لیپوترانسفر دست انجام دادم برای جوانسازی و خوش فرم شدن خیلی خوب عمل کرد چروک های پوست برطرف شد و حالت دستمو بهتر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *