مقایسه تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس
9 خرداد

مقایسه تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس

بررسی و مقایسه تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس

البته باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که عوارض هر دو روش، بسیار نادر و ناچیز است و در صورتی که مراقبت های بعد از درمان به خوبی انجام شود، قطعا احتمال بروز این عوارض به شدت کاهش پیدا می کند اما در هر صورت باید این عوارض را در نظر بگیرید. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به بررسی و مقایسه تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس می پردازیم.

عوارض تزریق بوتاکس

از عوارض بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضعف عضلانی
  • اختلال در بینایی
  • اختلال در تنفس
  • اختلال در بلع
  • اختلال در تکلم
  • از دست دادن کنترل ادرار

عوارض تزریق فیلر

  • انسداد برخی از بافت های پوست
  • ایجاد برآمدگی های کوچک در اطراف ناحیه تزریق
  • ایجاد عفونت های پوستی
  • آسیب رسانی به عروق خونی
  • تراوش فیلر از محل تزریق

فواید تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت بوتاکس و ژل در فواید آن نیز می باشد. هر کدام از این روش ها، به نوعی برای زیبایی و جوانسازی مفید است. اما بهتر است تا به طور اختصاصی مزایای هر دو روش را بررسی کنیم.

فواید تزریق ژل یا فیلر

یکی از مهمترین فواید تزریق ژل، استفاده از مواد طبیعی و بیولوژیکی است. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که تزریق آن به پوست، عوارض خاصی ندارد. این ماده به طور طبیعی نیز در پوست وجود دارد که با مرور زمان و عوامل متعدد ممکن است سطح آن پایین بیاید و یا از بین برود.

پیشنهاد مطالعه
جوش نوزاد چیست؟

فیلر به آبرسانی پوست و رطوبت رسانی پوست کمک بسیار زیادی می کند. جالب است تا بدانید زمانی که رطوبت پوست شما تامین باشد، چین و چروک ها شانس کمتری برای ظاهر شدن دارند. تزریق فیلر جایگزین مناسبی برای عمل های زیبایی و جراحی است و مسلما شما نتایج مطلوبی از این روش دریافت می کنید. در صورتی که تزریق فیلر را تکرار کنید، قطعا از ماندگاری طولانی تری نیز برخوردار خواهید شد.

تفاوت بوتاکس و تزریق چربی | متخصص پوست اصفهان

فواید تزریق بوتاکس

فرق بوتاکس و ژل ( فیلر )  در این است که بوتاکس علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. اما فیلر تنها جنبه درمانی دارد. از بوتاکس می توان برای درمان بیماری های مزمن مثل سردرد، تعریق بیش از حد، بزرگی و تورم مثانه و پروستات و… نیز کمک گرفت. اما در خصوص زیبایی نیز کمتر کسی را می توان یافت کرد که در مورد فواید بوتاکس اطلاعاتی نداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سردرد بعداز بوتاکس اینجا کلیک کنید.

بوتاکس می تواند تا حد بسیار بالایی چین و چروک های پوستی را برطرف کند و زیبایی و جوانی را به چهره شما بازگرداند. همچنین از تزریق بوتاکس برای برطرف کردن خطوط عمیق پنجه کلاغی اطراف چشم و خط لبخند و خط اخم نیز استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه
کاربرد لیزرهای تخریبی

تزریق ژل (فیلر) بهتره یا بوتاکس

در بخش های قبلی به تفاوت بوتاکس و ژل ( فیلر ) اشاره کردیم تا شما با مزایا و معایب این روش ها آشنا شوید. به طور کلی تزریق بوتاکس ظاهری زیبا و طبیعی به فرد می بخشد و عضلات ناحیه تحت درمان را به نوعی فلج می کند تا چین و چروک های پوستی ظاهر نشوند.

این در حالیست که تزریق فیلر با مواد طبیعی انجام می شود و علاوه بر از بین بردن چین و چروک، برجسته سازی نیز انجام می شود. تزریق فیلر بیشتر به کار کسانی می آید که چربی و حجم عضلانی قسمت هایی از بدن خود را از دست داده اند؛ مانند کاهش حجم دست ها، لب ها و… .

بنابراین شما می توانید با توجه به شدت چین و چروک هایتان و خواسته ای که دارد و همچنین نظر پزشک متخصص یکی از این روش ها را برای زیباسازی و جوانسازی چهره خود انتخاب کنید.

برای خط اخم ژل بهتره یا بوتاکس

یکی از شایع ترین خطوط روی صورت، خطوط اخم است. بوتاکس روش مناسبی برای رفع چین و چروک های ناشی از حرکت ماهیچه ها است. محدوده خط اخم، به واسطه ماهیچه ها فعالیت می کند و در صورتی که چروکی به وجود بیاید، ناشی از حرکت ماهیچه می باشد. با تزریق بوتاکس، حرکت ماهیچه ها غیر فعال می شود و دیگر چین و چروکی باقی نمی ماند. به خاطر داشته باشید تزریق فیلر برای نواحی مناسب است که چروک های ثابتی دارد؛ مثل اصلاح فرم بینی.

پیشنهاد مطالعه
درمان بیماری سالک

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

تفاوت ماندگاری فیلر و بوتاکس

به طور کلی ماندگاری بوتاکس و فیلر به عمق چین و چروک و خطوط پوستی شما و همچنین جنس پوستتان بستگی دارد. ماندگاری بوتاکس معمولا به برند بوتاکس و تخصص پزشک بستگی دارد اما بین ۹ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. ماندگاری فیلر هم به توجه به نوع فیلر، بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارد. به طور کلی فیلر، دوام و ماندگاری بالاتری به نسبت بوتاکس دارد.

امکان تزریق بوتاکس و ژل بطور همزمان

در صورتی که پزشک متخصص شما تشخیص بدهد که برای جوانسازی و زیباسازی چهره تان، تزریق همزمان بوتاکس و فیلر لازم است، مشکلی به وجود نمی آید و این موضوع کاملا ممکن است. البته به خاطر داشته باشید همه چیز به شرایط جسمی شما و همچنین تشخیص پزشک بستگی دارد. در کل بوتاکس و ژل می توانند در کنار هم به عنوان یک مکمل برای زیبایی به شمار بکار بروند و هر کدام از این روش ها، تکمیل کننده روش دیگر  می باشد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

بوتاکس برای مردان | فواید و عوارض

مزایا و عوارض تزریق ژل پروفایلو

درمان های مختلف جای زخم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *