مزایای مصرف کلاژن برای پوست و بدن
10 شهریور

مزایای مصرف کلاژن برای پوست و بدن

بررسی مزایای مصرف کلاژن برای پوست و بدن

برخی از مطالعات مقدماتی نشان می‌دهند که ممکن است مکمل‌های کلاژن، کیفیت پوست و عملکرد عضلات را بهبود ببخشند. آنزیم‌های گوارشی کلاژن موجود در غذا را به اسیدهای آمینه و پپتیدهای جداگانه تجزیه می‌کنند. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان مزایای مصرف کلاژن برای پوست و بدن را مورد بررسی قرار می دهیم.:

بهبود سلامت پوست

کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست است که در تقویت خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست نقش مهمی دارد. با افزایش سن، بدن کلاژن کم‌تری تولید می‌کند که منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. چندین مطالعه نشان داده‌اند که پپتیدهای کلاژن یا مکمل‌های حاوی کلاژن با کاهش چین و چروک و خشکی پوست می‌توانند به کاهش سرعت پیری پوست کمک کنند. علاوه بر این، مصرف مکمل‌های کلاژن ممکن است باعث تولید پروتئین‌های دیگری از جمله الاستین و فیبریل می‌شود که به حفظ ساختار پوست کمک می‌کنند.

کمک به تسکین دردهای مفصلی

مکمل‌های کلاژن باعث کاهش التهاب و تحریک ساخت کلاژن در بدن می‌شود. این موضوع ممکن است به تسکین درد در افراد مبتلا به اختلالات مفصلی مانند آرتروز کمک کند.

پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان

کلاژن به کاهش خطر ابتلا به اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان کمک می‌کنند. یکی دیگر از تأثیرات کلاژن بر استخوان، کاهش سطح پروتئین‌های موجود در خون است که تجزیه‌ی استخوان را تحریک می‌کنند.

افزایش دهنده توده‌ی عضلانی

تحقیقات نشان می‌دهند که کلاژن باعث افزایش رشد و قدرت عضلانی در افرادی می‌شود که به علت افزایش سن دچار کاهش توده‌ی عضلانی شده‌اند.

مصرف کلاژن | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

افزایش سلامت قلب

کلاژن ممکن است به کاهش بیماری‌های قلبی مانند تصلب شرایین کمک کند.

سایر فواید

در برخی تحقیقات ادعا شده است که کلاژن باعث تقویت سلامت مغز، قلب و روده می‌شوند. همچنین به کنترل وزن و سلامت مو و ناخن نیز کمک می‌کنند. با این حال، شواهد کمی برای حمایت از این نظریه وجود دارد.

رژیم غذایی مناسب جهت حفظ کلاژن در پوست

بهتر است بدانید که مطالعات نشان داده‌اند پیروی از رژیم غذایی سالم نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. اگر رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار، لوبیا، گوشت بدون چربی و انواع غذاهای دریایی باشد به حفظ کلاژن در پوست و بدن کمک می‌کنند. مطالعات اخیر نشان تأکید می‌کنند که مصرف مرغ، گوشت و ماهی بهترین منبع برای تأمین این ماده در بدن هستند. از مواد غذایی دیگر برای حفظ کلاژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرولین (موجود در سفیده تخم مرغ، گوشت، پنیر، سویا، کلم)
  • آنتوسیانیدین (موجود در توت سیاه بلوبری، گیلاس و تمشک)
  • ویتامین سی (موجود در پرتقال، توت فرنگی، فلفل، کلم بروکلی)
  • مس (موجود در آجیل و گوشت قرمز)
  • ویتامین آ (موجود در غذاهای حیوانی و گیاهی)
لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
ریکاوری بلفاروپلاستی از روز اول تا هفته اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *