لیفت ناحیه اطراف چشم چگونه انجام می شود؟
24 فروردین

لیفت ناحیه اطراف چشم چگونه انجام می شود؟

لیفت ناحیه اطراف چشم

در این نوشته از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر قصد داریم توضیحاتی درباره لیفت ناحیه اطراف چشم خدمت شما ارائه کنیم. شلی پوست و بافت نرم اطراف چشم زیاد است.در درمان نواحی اطراف چشم عاملی که بیش از همه باید مشخص شود این مساله است که آیا بیمار کاندید مناسبی برای لیفت با نخ می باشد یا خیر . لیفت با نخ قابل جذب اساسا یک درمان غیر جراحی است در نتیجه برداشتن پوست با بافت نرم صورت نمی گیرد .بنابراین اثر آن قابل مقایسه با جراحی نیست .

در طول فرایند شبیه سازی درجه بهبودی در طی لیفت با نخ قابل جذب بطور کامل برای بیمار توضیح داده می شود. اگر در طی شبیه سازی اثر درمان به سختی قابل ایجاد است رضایت بیمار پس از لیفت با نخ نیز کاهش می یابد. بیمار در این حالت ممکن است نیاز به درمان جراحی داشته باشد. در لیفت با نخ ،بسیاری از بیماران نیاز به دیسکسیون بافتی دارند.

بیشتر بخوانید: پیشگیری از کبودی بعد از لیفت

عللی که ممکن است درمان جراحی را از ابتدا برای لیفت نواحی اطراف چشم در مقایسه با سایر درمان ها در نظر بگیریم به شرح زیر است:

  • عموما مکانیسم لیفت با نخ کشیدن بافت های زیر یک نقطه فیکس کردن در سر می باشد.
  • پوست و بافت زیر جلدی نواحی اطراف چشم و پلک ها نسبت به پیشانی شل تر است. در نتیجه مناطق اطراف چشم و پلک ها نسبت به پیشانی نیاز به نیروی لیفت بیشتری دارند. در نتیجه اگر برای لیفت این مناطق از همان میزان نیروی استفاده شود که در ناحیه پیشانی استفاده می شود نتایج برای بیمار به میزان کافی رضایت بخش نخواهد بود.
  • در مقایسه با لیفت با نخ، از آنجا که در درمان جراحی به شکل مستقیم بافت های اضافی پلک و نواحی اطراف چشم برداشته می شود نتایج درمانی بهتری حاصل می شود.
پیشنهاد مطالعه
مزایای بوتاکس زیر بغل

آناتومی اطراف چشم

هنگام لیفت با نخ قابل جذب جهت بالا بردن نواحی اطراف چشمی توصیه می شود که نخ در ناحیه عضله فرونتالیس در سطح سوپرا-پریوستئال (فوق ضریعی ) و در ناحیه عضله تمپورالیس در سطح لایه چربی زیرجلدی باشد.

بدلیل احتمال آسیب به عروق تمپورال سطحی ،می بایست از تکنیک بالا کشیدن نیشگونی پوست استفاده شود  تا خونریزی به حداقل برسد.

شاخه فرونتال عصب فاسیال شاخه های کوتاه متعددی دارد . در نتیجه بجز در حالتی که به تمام این شاخه ها به شکل یکجا آسیب وارد گردد،صدمه عصبی به میزانی که از نظر بالینی واضح باشد بعید بنظر می رسد . بااین وجود باید درک کاملی از لایه ورود نخ وجود  داشته باشد و عبور آن کاملا کنترل شده و آرام باشد تا از آسیب به عروق و اعصاب جلوگیری شود.

تکنیک مورد استفاده در ناحیه اطراف چشمی

این تکنیک شامل موارد زیر و به شرح زیر می باشد:

آماده سازی از طریق دیسکسیون با تکنیک تزریق مایع تومنست

از تکنیک تزریق تومنست تنها در برخی نقاط می توان استفاده نمود.

لیفت با نخ را از دو نقطه نظر می توان مورد ارزیابی قرار داد. اول اینکه لیفت با نخ یک روش مستقیم کشیدن بافت ها با استفاده از نخ است.از این تکنیک می توان در تمام نواحی استفاده نمود و یک مدل کلی درمان محسوب می گردد

دوم اینکه این تکنیک یک روش فیکس کردن بافت با استفاده از نخ پس از دیسکسیون یک لایه خاص بافتی و کشیدن بافت ها در طول سطح  دیسکسیون میباشد

تکنیک دیسکسیون با تزریق تومنست حتی پیش از وارد کردن نخ ، سبب لیفت بافتی در اثر دیسکسیون و کشیده شدن آن می گردد. اما اگر بافت های کشیده شده فیکس نشوند ، اثر لیفت فورا برطرف می گردد. در نتیجه در این تکنیک ابتدا دیسکسیون یک لایه خاص با تزریق مایع تومنست صورت گرفته و سپس با وارد کردن نخ کاگ (خاردار) ناحیه مزبور فیکس می گردد .

پیشنهاد مطالعه
فواید و مضرات مزوتراپی مو

دیسکسیون با تزریق مایع تومنست سبب تسهیل لیفت با نخ می شود و بر اساس تجربه میزان درد و خونریزی را کاهش می دهد. جهت بررسی میزان و طول مدت اثر این تکنیک نیاز به انجام مطالعات بیشتر می باشد چرا که هنگامی که PDO (ترکیب اصلی نخ قابل جذب ) با مایع تومنست (که شامل محلول سالین است ) در تماس می باشد احتمال تجزیه آن افزایش می یابد. انجام این مطالعه بسیار مهم است. مولفین این کتاب پس از آنکه دیسکسیون با تزریق محلول تومنست را انجام می دهند ، با اعمال فشار با دست محلول را تخلیه می کنند

روش ایجاد نقطه فیکساسیون اطراف چشم

  • ایجاد نقطه فیسکاسیون
  • فیکساسیون بااستفاده از نخ کاگ (خاردار) دو جهته
  • فیکساسیون با روش گره زدن
  • ترکیب تکنیک گره زدن و ضربدری جهت فیکساسیون با نخ کاگ دو جهته
  • تکنیک قلاب کردن به فاسیا
  • از تکنیک گره زدن و ضربدری به شکل شایعی در اطراف چشم ظاهر می شود

تکنیک گره زدن یا روش وارد کردن ساده نخ کاگ

اگر لیفت در منطقه اطراف چشم به میزان بیشتری صورت گیرد اثر درمان بهتر است.

جهت پیشگیری از ایجاد ظاهر خشن در صورت متعاقب بالا رفتن گوشه (کانتوس) خارجی چشم ،توصیه می شود که لیفت با نخ پس از دایسکسیون (هیدرودایسکسیون)وسیع با تزریق مایع تومنست صورت گیرد

لایه ای که باید در آن هیدرودایسکسیون صورت گیرد لایه زیر عضله فرونتالیس در منطقه پیشانی و لایه بین فاسیای تمپورال عمقی و فاسیای تمپورال سطحی یا لایه چربی زیر جلدی در ناحیه گیجگاهی می باشد

اگر پس از انجام دیسکسیون ، نخ کاگ وارد شده و بافت تحت کشش قرار گیرد ، بافت ها نسبت به حالتی که هیچ نوع دیسکسیونی صورت نگیرد راحت تر کشیده می شوند

استفاده از یک نخ خاردار اضافی جهت فیکس کردن مفید است.

اگر دیسکسیون کافی صورت گیرد ،فیکس کردن با استفاده از نخ های متعدد خاردار (بدون استفاده از نخ کاگ دو جهته ) نیز موثر است.

پیشنهاد مطالعه
نکاتی درمورد لیپوفیلینگ

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

تکنیک ضربدری

مشابه تکنیک گره زدن ، دراین تکنیک باقی مانده نخ و خارهای سمت مقابل پس از گره زدن بجای آنکه بریده شده و دور انداخته شوند ، مجددا وارد ناحیه پوست سر می گردند .

بدلیل اثر خارهای جهت مقابل ،اثر لیفت طولانی تر و قوی تر است.

از آنجا که بافت های نرم اطراف چشم به راحتی لیفت پیدا نمی کنندد ، لیفت پس از هیدرودیسکسیون توصیه می شود.

در مواردانجام تکنیک ضربدری ،فیکس کردن خارهای سمت مقابل مهم است.

پس از لیفت ، پوست کشیده شده باید جایی جمع شود.

بدلیل اینکه پوست می بایست بالای سوراخ ورودی جمع شود. در نتیجه وارد کردن خارهای جهت مقابل باید صورت گیرد تا این خارها پوست را به خوبی نگه دارند.

لیفت ناحیه اطراف چشم | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

مراقبت ها برای لیفت اطراف چشم

در لیفت اطراف چشم لیفت بخش خارجی پیشانی و ناحیه گیجگاهی به شکل همزمان صورت می گیرد. در نتیجه لیفت در  دو ناحیه انجام می شود که از نظر آناتومیک با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین به منظور لیفت ایمن می بایست ساختارهای آناتومیک ، مسیر و عمق عروق خونی و مسیر و عمق اعصاب در هر دو طرف به خوبی مشخص باشد. همچنین تزریق همزمان بوتاکس (توکسین بوتولینوم) جهت درمان پیش فعالی عضله باید صورت گیرد.

با وجود تمام مطالب ذکر شده در بالا مهمترین مساله در لیفت با نخ ، شناسایی بیمارانی است که نیازمند درمانی جراحی می باشند. چرا که از به هدر رفتن انرژی و هزینه غیر ضروری و انجام یک درمان غیر موثر جلوگیری می شود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

از چه موادی در مزوتراپی پوست استفاده می شود؟

عوارض لیفت با نخ کدام اند؟

جوانسازی پوست با روش prp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *