قبل از تزریق بوتاکس این نکات را رعایت کنید
10 اسفند

قبل از تزریق بوتاکس این نکات را رعایت کنید

قبل از تزریق بوتاکس این نکات را رعایت کنید

تزریق بوتاکس روشی کاملا ایمن و بی‌خطر است که برای هدف‌های درمانی و جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای اینکه بتوان بهترین نتایج ممکن را در نتیجه تزریق بوتاکس به دست آورد و درگیر عوارض جانبی شدید و آزار دهنده‌ای نشد رعایت مراقبت های قبل از بوتاکس الزامی است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا تمامی کاندیدهای انجام تزریق بوتاکس قبل از اقدام به آن جلسه مشاوره‌ای با پزشک خود داشته و هر آنچه که نیاز است را در این زمینه کسب کنند. با توجه به اهمیت بالای این موضوع ما نیز سعی داریم تا در این مقاله از سایت متخصص پوست اصفهان به بررسی دقیق مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس و اینکه قبل از بوتاکس چه باید کرد بپردازیم.

قبل از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به صورت باعث فلج کردن موقت عضلات صورت و رفع چین و چروک می‌شود. شاید واژه فلج کردن ترسناک به نظر بیاید اما در واقع به معنی اتفاقی خطرناک نیست بلکه با دوز پایین و موقتا، عضله هدف را از کار می‌اندازد. بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در سال ۲۰۲۰ است. با این وجود بدون شک سوالاتی در مورد بوتاکس وجود دارد که احتمالا ذهن شما را مشغول کرده است. اما جای نگرانی نیست زیرا به جواب این سوالات در این مطلب خواهید رسید.

پیشنهاد مطالعه
علل ایجاد آرگیریا یا آبی شدن پوست

نکات مراقبتی قبل از تزریق بوتاکس

مصرف نکردن دارو و خوراکی‌های رقیق‌کننده خون

یک هفته قبل از تزریق بوتاکس باید از مصرف‌ دارو‌های رقیق‌کننده خون دوری کرد. همچنین یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، نباید لب به روغن ماهی، ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، چای سبز، دارچین، زنجبیل و شراب قرمز زد.

مصرف دخانیات ممنوع

مصرف سیگار و قلیان سبب می‌شود تا روند بهبودی به شدت کاهش یابد. در نتیجه می‌توان شاهد بروز عوارض جانبی در حین درمان و بعد از آن بود. به همین دلیل توصیه می‌شود کاندید‌های تزریق بوتاکس حداقل ۱ هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دخانیات را کنار بگذارند.

پیشنهاد مطالعه
آشنایی با لایه برداری مکانیکی پوست (میکرو درمابراسیون)

بهترین متخصص ژل و بوتاکس

قبل از تزریق بوتاکس این نکات را رعایت کنید | متخصص پوست اصفهان

آسپیرین یا ایبوپروفن نخورید

بیشتر مراجعه‌کنندگان تزریق بوتاکس می‌دانند که باید مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن را قبل از درمان کنار بگذارند زیرا این نوع دارو‌ها مانع از لخته شدن خون می‌شوند و احتمال بروز کبودی را افزایش می‌دهند.

10 رو قبل از تزریق الکل نخورید!

حدود ۱۰ روز قبل از تزریق بوتاکس از الکل دوری کنید. الکل خون را رقیق کرده و احتمال بروز شرایط خطرساز را افزایش می‌دهد.

بدون مشورت پزشک دارویی مصرف نکنید

با اینکه تزریق بوتاکس روشی کاملا غیر تهاجمی است اما به دلیل انجام کار توسط سرنگ، بهتر است هیچ دارویی در روز‌های قبل به صورت خودسرانه مصرف نشود. مخصوصا دارو‌هایی با خاصیت رقیق‌کنندگی خون، ویتامین‌ها و مسکن‌ها بهتر است کنار گذاشته شوند.

پوستتان را برنزه نکنید

از دیگر مواردی که حتما باید قبل از تزریق بوتاکس به آن توجه داشت، خودداری از برنزه کردن پوست است زیرا پوست‌هایی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تا حد امکان پزشک برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، از تزریق بوتاکس در این پوست‌ها خودداری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
مزیت ها و عوارض جانبی انجام ترماژ

سوابق بیماری هایتان را به پزشک اطلاع دهید

کسانی که به دنبال تزریق بوتاکس هستند حتما باید قبل از اقدام به این کار سوابق بیماری خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارند. با این کار می‌توان اقدامات لازم قبل و بعد از تزریق را انجام داد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، سابقه تبخال، بیماری‌های عصبی و … اشاره کرد.

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

نحوه تزریق چربی برای افراد لاغر

مدت زمان خوابیدن ورم بعد از تزریق چربی

نکاتی برای آرایش بعد از تزریق بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *