عوارض بند انداختن صورت
9 شهریور

عوارض بند انداختن صورت

بررسی عوارض بند انداختن صورت

بند انداختن صورت یکی از روش های مرسوم برای اصلاح صورت می باشد که موها را از ریشه در می آورد. اصلاح صورت با بند هم مثل روش های قبلی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان عوارض بند انداختن صورت را مورد بررسی قرار می دهیم.

درد زیاد

خیلی ها از درد زیاد در هنگام بند انداختن شکایت دارند. بعضی از افراد در طول بند انداختن اشک از چشمان شان سرازیر می شود. به دلیل کنده شدن مو از ریشه ، پوست آن منطقه حساس می شود و درد می گیرد. البته میزان درد بستگی به تحمل فرد دارد. اما درد آن موقتی است و خیلی طول نمی کشد.

ملتهب شدن پوست

بعد از بند انداختن ، پوست صورت ملتهب ، قرمز و حساس به لمس می شود. اگر خود را در آینه ببینید احساس می کنید صورت تان ورم کرده است که این به دلیل تجمع بیش از حد خون در قسمت بند انداخته است. التهاب معمولا در عرض چند ساعت از بین می روند، اما در پوست های حساس، ورم و سوزش مدت زمان بیشتری باقی می ماند. همچنین اگر نخ بند زبر و نامناسب یا فشار دست زیاد باشد پوست صورت زخم می شود.

بند انداختن صورت | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

رشد موی زیر پوستی

گاهی بعد از برداشتن موهای زائد با بند ، موها در زیر پوست رشد می کنند. اگر مو را برداریم در حالی که فولیکول مو در پوست باشد، مو زیر پوست می روید.

نکات قبل و بعد از بند انداختن صورت

  • برای کاهش عوارض اصلاح صورت با بند ابتدا باید از یک نخ بند مناسب و نرم استفاده کنید. همچنین روش صحیح بند انداختن را بلد باشید و فشار زیاد و محکمی به پوست صورت وارد نکنید.
  • برای کاهش ورم و التهاب بعد از بند انداختن یک کرم خنک کننده به صورت تان بزنید که موجب می شود مناطق بند انداخته خنک شود و التهاب ، قرمزی و درد نیز پایان یابد.
  • البته کمپرس سرد نیز می تواند ورم را کم کند. به هر حال اگر نسبت به درد حساس هستید، پوستی نازک یا موهای ضخیم و کلفتی دارید و یا صورت تان مستعد جوش زدن هست این روش را توصیه نمی کنم.

خوبی بند انداختن این هست که زمان رویش مجدد موها دیرتر است چون موها از ریشه کنده می شوند و از همه مهم تر در آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
عوارض نخ سیلوئت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *