علل و علائم پف زیر چشم چیست؟
17 فروردین

علل و علائم پف زیر چشم چیست؟

بررسی علل و علائم پف زیر چشم

مطلبی که امروز در وبسایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر منتشر شده. بطور خلاصه به بررسی علل و علائم پف زیر چشم خواهد پرداخت.

پف زیر چشم چیست؟

پف زیر چشم -تورم خفیف زیر چشم- با افزایش سن اتفاق می‌افتد. با بالا رفتن سن، بافت‌های اطراف چشم از جمله برخی از ماهیچه‌های پشتیبان پلک‌ها، ضعیف می‌شوند. سپس چربی طبیعی حمایت‌کننده از چشم، به داخل پلک‌های پایینی منتقل شده و باعث می‌شود پلک‌ها پف‌کرده به‌نظر برسند. همچنین ممکن است مایع در فضای زیر چشم تجمع کرده و تورم را افزایش دهد.

پف زیر چشم معمولاً زیبایی چهره را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به‌ندرت علامتی از یک بیماری زمینه‌ای جدی است. درمان‌های خانگی مانند کمپرس سرد می‌توانند به بهبود ظاهر پف زیر چشم کمک کند. در پف مزمن یا آزاردهنده زیر چشم، جراحی پلک نیز می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

برداشتن خال ( قسمت اول )

علل و علائم پف زیر چشم چیست؟ | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

علت پف زیر چشم

با بالا رفتن سن، ساختار بافت و ماهیچه‌های حمایت‌کننده پلک ضعیف می‌شود، پوست شروع به شل‌شدن می‌کند و بافت چربی دور چشم به ناحیه زیر چشم منتقل می‌شود.

همچنین، فضای زیر چشم می‌تواند محل تجمع مایع باشد و به این واسطه دچار تورم شود. عوامل متعددی باعث ایجاد یا بدترشدن این عارضه می‌شوند. از جمله:

• احتباس مایعات، به ویژه هنگام بیدارشدن از خواب یا بعد از صرف یک وعده غذایی شور
  • کمبود خواب
  • آلرژی
  • سیگارکشیدن
  • وراثت

علائم پف زیر چشم

پف زیر چشم با نشانه‌های زیر شناخته می‌شود:

• تورم خفیف
  • افتادگی یا شل شدن پوست
  • حلقه های تیره
مراقبت های قبل و بعد از جراحی لیفت صورت

زمان مراجعه به پزشک برای درمان پف زیر چشم

اگر پف زیر چشم دارید، احتمالاً از ظاهر خودتان راضی نیستید، اما باید بدانید این عارضه معمولاً مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند و به مراقبت‌های پزشکی نیازی ندارد. البته در صورتی که پف زیر چشم با تورم شدید، مزمن، دردناک، خارش‌دار یا قرمزی همراه باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

پزشک شما سایر علل احتمالی مانند اختلال عملکرد کلیه‌ها، بیماری تیروئید، عفونت یا آلرژی که ممکن است در ایجاد تورم نقش داشته باشند را بررسی می‌کند و پس از ردکردن آن‌ها، احتمال دارد شما را به متخصص چشم، جراح پلاستیک یا جراح پلاستیک چشم (جراح اکولوپلاستیک) ارجاع دهد.

لیپوست چیست؟

این گونه درمان‌های تهاجمی مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا حتی تزریق فیلرها، به دلیل ظرافت بسیار زیاد پوست اطراف چشم و نیز اهمیت مراقبت از خود چشم، حتماً و حتماً باید توسط پزشک متخصص (و نه یک تکنیسین) انجام شوند.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

راه های ارتباط با متخصص ژل و بوتاکس