علت‌های پف زیر چشم
7 دی

علت‌های پف زیر چشم

برخی از افراد دچار ورم زیر چشم می‌شوند. اصطلاح پزشکی چین‌خوردگی و تورم پوست در زیر پلک، پایین و بالای گونه‌ها، پف زیر چشم می‌باشد. افرادی که از این حالت رنج می‌برند آن را علامت ناخوشایند روند پیری می‌دانند. پف زیر چشم شدید می‌تواند در زیبایی افراد اختلالات چشمگیری ایجاد نماید و حتی در موارد شدیدتر می‌تواند به از دست دادن دید محیطی به علت پف زیر چشم منجر شود. این موضوع فقط به زیبایی ختم نمی‌شود. پف زیر چشم یک پیام غیرکلامی “خسته بودن” را در مخاطبین القا می‌کند. هنگامی که شما تصویر خاصی را مشاهده می‌کنید، طبیعی است که شروع به تجسم آن تصویر می‌کنید. ظاهر خسته و بیمار باعث می‌شود که شما احساس کنید مریض و خسته هستید!

تزریق چربی از شکم به صورت

علت‌ها و دلایل پف زیر چشم

عوامل مؤثر در پف چشم عبارت‌اند از:

• قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • ژنتیک
  • پیری

هنگامی که شما دچار پف زیر چشم می‌شوید، در واقع یک مشکل ساختاری در زیر سطح پلک شما به وجود می‌آید. اعتقاد بر این است که عضلات این قسمت از صورت، این ناحیه را تحت استرس قرار می‌دهند. با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، این منطقه تحت آسیب خفیف اما پیش رونده قرار می‌گیرد و در طول زمان الیاف الاستیک پوست صدمه خواهند دید. پس از آن یک نوع شکاف در لایه‌های پوستی ایجاد می‌شود، در گذر زمان با تجمع مایعات، این ناحیه از صورت دچار ورم و پف می‌شود. با توجه به علت پف زیر چشم، شما می‌توانید درک کنید که چرا کرم‌ها، ژل‌ها و دیگر محصولات موضعی زیاد اثر گذار نمی‌باشند. محصولات موضعی نمی‌توانند مشکل تورم بافتی و مشکلات ساختاری را درمان کنند.

درمان های مختلف برای منافذ باز پوست

آنچه که باید شما بدانید

ناحیه زیر چشم باید توسط پزشک مجرب به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. بیماری‌های معمول مانند فشار خون بالا یا بیماری‌های کلیوی باید مورد بررسی قرار بگیرند. اگر روزانه داروی خاصی را مصرف می‌کنید حتماً پزشک را در جریان بگذارید.