ساکشن غبغب چیست؟
29 خرداد

ساکشن غبغب چیست؟

غبغب

چربی زیر چانه و تجمع آن بیش از سایرین، برای برخی افراد، یکی از موانع ارائه یک تصویر جذاب و مورد پسند است. در حالی که بسیاری از ما دوست داریم وقتی در آینه نگاه می‌کنیم تصویری زیبا و خاص ببینیم، اغلب چربی‌های اضافی داریم که مانع از ارائه ی یک تصویر جذاب و مورد پسند می شود. وقتی صحبت از پیری پوست می‌شود، گردن یکی از اولین مکان‌هایی است که سن را نشان می‌دهد. این چربی اضافی و پوست شل می تواند بر نمای کلی فک و صورت آنها تأثیر بگذارد. یک جراح پلاستیک حاذق و حرفه ای می تواند غبغب را با استفاده از یکی از روش های ساکشن چانه، ساب منتوپلاستی یا لیفت گردن از بین ببرد.

ساکشن غبغب

غبغب می تواند به دلایل مختلفی از جمله عوامل ارثی، وزن، آناتومی و موقعیت مجاری تنفسی ایجاد شود. اگر غبغبی دارید که از آن راضی نیستید، تنها نیستید، طبق گفته انجمن جراحی پوست آمریکا، 68 درصد از مردم دارای غبغب بزرگ هستند که مایل به برداشتن آن می باشند.

ساکشن غبغب | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

به کانال تلگرام دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان) بپیوندید.

جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند که رایج ترین و موثرترین آن ها ساکشن غبغب است. این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را خوش فرم می کند. با ایجاد یک برش کوچک زیر پوست ، یک لوله را وارد می کنند و چربی را بوسیله ی آن ساکشن می کنند. عمل ساکشن غبغب معمولاً فقط به بی حسی موضعی در ناحیه ی مورد نظر نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه
روشهای مراقبت از مو به زبان ساده

لیفت صورت و لیفت گردن نیز از سایر روش هایی ست که به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را از بین ببرند و غبغب را حذف کنند. تمام این روش ها با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شوند. روش های مختلفی می توانند ظاهر غبغب را اصلاح کنند، با این حال، اگر پوست شما خیلی الاستیک نیست و ظاهری شل یا افتاده دارد، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ساکشن غبغب نباشید. در این حالت، پزشک معمولاً لیفت گردن را توصیه می کند.

مراحل انجام ساکشن غبغب

عمل ساکشن غبغب با قرار دادن یک لوله کوچک به نام کانولا در غبغب و نواحی چانه انجام می شود.

که با استفاده از مکش ملایم، مقادیر کم و استراتژیک چربی از هر محل خارج می شود. نتیجه ی ساکشن غبغب یک نمای صاف تر و یکنواخت تر با کاهش میزان چربی زیر چانه است.

پیشنهاد مطالعه
پانچ موثر در درمان جای جوش

پزشک جراح چانه و گردن را معاینه می‌کند و با ماژیک نشانه ‌هایی ایجاد می‌کند تا نواحی را که کانول ‌های خود را در آن وارد می‌کند، علامت گذاری کند.

بعد پوست با یک محلول ضد عفونی کننده که برای کاهش خطرات عفونت مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کامل تمیز می شود.

سپس جراح دارو های آرام بخش را در صورت تمایل تجویز می کند یا بی حس کننده موضعی را به پوست تزریق می کند. سپس، چندین برش کوچک در پوست ایجاد می کنند که به اندازه کافی مناسب باشد تا کانول لیپوساکشن را از آن ها عبور دهد.

در مرحله ی بعد، یک کانول ساکشن را وارد می کند و از یک حرکت عقب و جلو یا بادکش برای حذف چربی اضافی استفاده می کند. پزشک می بایست با دقت بالا و مهارت کافی توجه به میزان چربی برداشته شده از هر ناحیه داشته باشد تا اطمینان حاصل کند ظاهر صاف و یکنواختی در صورت حاصل خواهد شد.

در نهایت در صورت لزوم ناحیه ی مورد نظر بانداژ می شود. این کار معمولا شامل یک بند مخصوص چانه برای حمایت از پوست در مدت زمان بهبود است.

پیشنهاد مطالعه
چه چیزی باعث پیری زودرس می شود؟

چه افرادی برای لیپوساکشن غبغب مناسب هستند؟

حذف چربی غبغب همیشه بهترین انتخاب برای افرادی که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند نیست. بررسی و ارزیابی موارد مختلف ضروری است تا تصمیم گیری شود که آیا لیپوساکشن برای شما مناسب است یا خیر. اگر پوست شما ارتجاع خوبی دارید، احتمالاً لیپوساکشن غبغب روش درمانی مناسبی برای شما باشد. اما اگر پوست شما بسیار کشیده و شل باشد ممکن است پس از حذف چربی اضافه، پوست به صورت مطلوب به حالت اول خود بازنگردد و لذا نتایج مطلوبی حاصل نشود. بنابراین، بررسی درست و ارزیابی این موضوع توسط یک متخصص از اهمیتی بالایی برخوردار است.

صفحه رسمی اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا | متخصص پوست اصفهان

لینک های کاربردی: متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

دکتر ابوالفضل جویا _ متخصص پوست، مو ، لیزر و زیبایی اصفهان – تزریق ژل و بوتاکس اصفهان در کلینیک۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

مزایای ساکشن غبغب

عوارض ساکشن غبغب

بوکال فت غبغب چیست؟

چه کسانی نباید بوکال فت غبغب را انجام دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *