روش های میکرونیدلینگ صورت
20 خرداد

روش های میکرونیدلینگ صورت

بررسی روش های میکرونیدلینگ صورت

در این روش پوست برای کلاژن سازی و گردش خون آماده می شود. و همین موضوع می تواند کلاژن و الاستین در پوست ایجاد شود و از پیری و آثار آن جلوگیری شود. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر به بررسی روش های میکرونیدلینگ صورت می پردازیم. میکرونیدلینگ به دو صورت دستی و با دستگاه انجام میشود.در ادامه توضیح میدهیم میکرونیدلینگ صورت به روش دستی چگونه انجام می شود.

میکرونیدلینگ صورت به روش دستی

روش دستی همانگونه که از نامش پیداست، تقریبا سنتی تر از روش دستگاهی می باشد.در این تکنیک از یک غلطک کوچک به نام درمارولر که تعدادی سوزن‌های ریز و کوچک بر روی آن قرار دارد استفاده می‌شود. درمارولر ها کاربرد راحتی دارند به گونه ای که یک سر غلطکی برای آنها تعبیه شده است که کار را آسوده تر می کند. در میان مدل های مختلف دستگاه های میکرونیدلینگ، درمارولر ها در دسته اولیه و قدیمی تر قرار دارند.

پزشک برای انجام نیدلینگ صورت با کمک این دستگاه، آن را بر روی صورت می غلتاند تا سوزن‌های ریز در داخل  پوست نفوذ کند و روزنه‌هایی را بر روی آن به وجود آورد. جنس سوزن‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود اکثرا از شیشه، سیلیکون، فلز و یا پلیمر است.

جوانسازی با دستگاه میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلنیگ دارای یک میکروپن با سوزن‌های خیلی ریز می باشد. این سوزن‌ها برای ایجاد صدمات بسیار خفیف موجب سوراخ کردن پوست می شود. در نهایت با استفاده از این روش شما پوستی جوان تر، سالم‌تر و نرم تر خواهید داشت. در این روش از درمارولر یا خودکار برقی استفاده میشود. در گام اول پزشک متخصص وضعیت پوست شما را از لحاظ مختلف بررسی می کند، تا بتواند شرایط را به خوبی بسنجد. در مواردی که پوست بیمار بیش از حد خشک باشد و یا مشکلاتی از این قبیل داشته باشد، پزشک در ابتدا برای تغذیه پوست بیمار اقدام خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه
تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی و عوارض آن

پس از اینکه پوست بیمار به خوبی توسط پزشک بررسی شد، پاکسازی پوست آغاز می شود. در این مرحله پوست باید کاملا تمیز باشد و عاری از هرگونه چربی یا سلول های مرده باشد. پس از این مرحله لایه برداری پوست آغاز می شود و بلافاصله بعد از آن پزشک از یک سرم اسید هیالورونیک و اولتراسونیک که مرطوب کننده قوی هستند، برای بیمار استفاده می کند.

زمانی که انجام این مراحل به پایان رسید، درمان به وسیله سوزن های کوچکی که ضخامت آنها ۰.۷۵ میلی متر است آغاز می شود. طی مرحله درمان اگر نیاز به استراحت کردن داشتید و یا می خواستید عطسه کنید، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید. پس از اینکه تزریق به پایان رسید، شما در محل های تزریق مثل پیشانی، گونه و… لکه های خونی را مشاهده می کنید، که البته جای نگرانی نیست. پزشک پس از اتمام کار پوست شما را به وسیله پد و الکل تمیز می کند و در نهایت کار را با یک ماسک کلاژن ساز به پایان می رساند.

کاربرد میکرونیدلینگ

همانطور که گفتیم از این روش نوین برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که دقیقا چه مشکلات پوستی با میکرونیدلینگ درمان می شوند؟ به موارد زیر توجه کنید:

  • از بین بردن چین و چروک و خطوط پوستی
  • برطرف کننده انواع اسکارها
  • از بین بردن جای جوش
  • درمان منافذ بزرگ پوست
  • درمان شل شدگی پوستی
  • از بین بردن لکه های پوستی یا همان لکه های ناشی از آفتاب
  • درمان کننده رنگ پوست ناهموار
پیشنهاد مطالعه
آشنایی با تخلیه چربی غبغب

تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، با استفاده از روش میکرونیدلینگ قابل درمان هستند؛ علاوه بر آنها در بسیاری موارد از این روش برای برطرف کردن شل شدگی پوست بدن نیز استفاده می شود. در چنین مواقعی میکرونیدلینگ با ادغام مواد پر کننده ای همچون  تزریق فیلر ، به نواحی همچون شکم، ران ها و… تزریق می شود و می تواند در درمان شل شدگی و افتادگی پوست این نواحی موثر باشد.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ | متخصص پوست اصفهان

میکرونیدلینگ زیر چشم

بسیاری از افراد از بابت وجود حلقه های سیاه رنگ و پف زیر چشم بسیار شاکی و ناراحت هستند. با وجود روشی مدرن مثل میکرونیدلینگ دیگر این نگرانی معنایی ندارد زیرا با استفاده از این روش، کلاژن سازی در سطح پوست زیر چشم ایجاد می شود و طی یک فرآیند طبیعی این مشکل برطرف می شود. این عمل برای برطرف نمودن مشکلات زیر چشم بسیار تاثیر گذار است و شما می توانید حتی درمان گودی زیر چشم با استفاده از این روش مدرن ممکن می باشد.

میکرونیدلینگ دور چشم

یکی از مستعد ترین قسمت های پوست برای چروک شدن، دور چشم است. از آنجایی که پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است، اولین چین و چروک های پوستی در این قسمت به وجود می آید. همچنین خطوط پنجه کلاغی دور چشم یکی از آزاردهنده ترین نوع چین و چروک پوستی است. شما می توانید با استفاده از روش میکرونیدلینگ، این چین و چروک ها و خطوط پوستی را درمان کنید و تمامی مشکلاتی که برای دور چشم هایتان به وجود آمده است را درمان کنید.

پیشنهاد مطالعه
بیوکانین آ چیست؟

دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

انواع روش های میکرونیدلینگ صورت

در حالی که میکرونیدلینگ یکی از مدرن ترین روش های زیباسازی و جوانسازی پوست صورت است، در دو نوع مختلف قابل انجام و اجراست. تشخیص اینکه چه نوعی از این روش درمانی برای پوست شما مناسب است، به عهده پزشک است.

سطحی

همانطور که از نام این روش پیداست، در این روش سوزن های پزشکی تنها تا عمق ۰.۵ میلی متر بر سطح پوست نفوذ پیدا می کنند و جوانسازی پوست به صورت سطحی اتفاق می افتد. در این روش بر روی اپیدرم کانال های ریزی ایجاد می شود که از این طریق کراتینوسیت ها آزاد می شوند و شروع به فعالیت می کنند.

عمقی

این نوع روش درمانی، به صورت عمقی و پیشرفته باعث جوانسازی پوست صورت می شود. عمق نفوذ سوزن های پزشکی در این روش بین ۰.۵ تا ۳ میلی متر است و از این طریق جوانسازی در سطح عمقی و پیشرفته برای پوست اتفاق می افتد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

معرفی انواع خال و زگیل

انواع لیفت صورت بدون جراحی

کاهش تعریق صورت با تزریق بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *