روش‌ های خانگی برای چاق شدن صورت (1)
1 تیر

روش‌ های خانگی برای چاق شدن صورت (1)

برای چاق شدن صورت در منزل چه روش هایی وجود دارد؟

چند روش طبیعی و درمان خانگی برای برجسته کردن گونه‌ها وجود دارد. این روش‌ها شامل تمرینات فیزیکی خاص، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی به پوست و همچنین خوردن غذاهای مفید برای بالا بردن چربی‌های سالم بدن و افزایش وزن است.

۱. ورزش صورت

ورزش صورت که یوگای صورت نیز نامیده می‌شود، ماهیچه‌های صورت را تقویت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. انجام یک تحقیق نشان داده است افرادی که به مدت هشت ماه، به مدت ۳۰ دقیقه از روز را به یوگای صورت اختصاص داده بودند، در نهایت صورتی سفت‌تر و جوان‌تر داشتند.

برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:
  • لب‌ها را جمع کنید و در حالتی که لبخند می‌زنید عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. پس از آن، انگشتان خود را در دو طرف دهان خود قرار دهید. و انگشت خود را برای کشیدن گونه‌ها هدایت کنید. این حرکت را به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.
  • در حالی که دهان بسته است، داخل دهان را پر از هوا کنید تا تمام گونه‌‌ها از هوا پر شوند. ۴۵ ثانیه در این حالت بمانید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.
  • در حالی که لبخند می‌زنید دهان خود را به حالت ۰ نگه دارید، سپس انگشت هر دست را روی همان گونه قرار دهید و به آرامی گونه‌های خود را به بالا و پایین بکشید. این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۲. آلوئه ورا بزنید.

در حالی که آلوئه ورا نمی‌تواند باعث چاقی صورت شود اما می‌تواند به کاهش علائم چین و چروک پوست کمک کند و ظاهری شاداب به صورت شما ببخشد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۲۱ روی خواص دارویی آلوئه ورا، این ماده می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده. و رطوبت پوست را افزایش دهد. و باعث کاهش خطوط ریز روی پوست ‌شود. در این میان سایر مواد مفید برای پوست در آلوئه ورا مانند آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و ویتامین E باعث جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست می‌شوند.

چاق شدن صورت | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

صفحه رسمی اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا | متخصص پوست اصفهان

۳. استفاده از ماسک سیب

بسیاری از افراد بر این باور هستند که سیب یکی از گزینه‌های مناسب برای کمک به جوانسازی پوست است. سیب به دلیل مقدار زیادی کلاژن، الاستین، آنتی اکسیدان از جمله مواد در دسترس برای چاق شدن صورت و شادابی آن است. یکی از راه‌های استفاده از سیب برای داشتن گونه‌هایی با ظاهری جوان و شاداب استفاده از ماسک سیب است. سیب را رنده کنید، روی صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس به آرامی ماسک را با آب بشویید.

۴. سیب مصرف کنید.

حتما این اصطلاح “خوردن روزانه یک سیب در روز، دکتر را از ما دور می‌کند.” را شنیده‌اید. سیب دارای خواص زیادی برای سلامتی است. جایگزین کردن میان وعده‌های شور و چرب با سیب نیز به سلامتی و شادابی پوست کمک می‌کند و باعث بهره‌مندی از خواص سیب می‌شود.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که مصرف منظم سیب به دلیل آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B، A و C باعث جلوگیری از آسیب‌های بافتی می‌شوند. برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند که کلاژن و الاستین موجود در سیب پوست را نرم و صاف می‌کند.

۵. استفاده از گلیسیرین و گلاب

نصف لیوان آب و گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و شب قبل از خواب، آن را روی صورت خود بمالید. این کار پوست شما را تمیز و هیدراته می‌کند که باعث جوان شدن و سفت شدن پوست می‌شود. طبق مطالعات صورت گرفته، گلاب دارای خاصیتی ضدالتهابی است که و اثرات ضد میکروبی نیز دارد.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک 24

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

راه های داشتن گونه های چاق

بوکال فت چیست؟

پیکرتراشی صورت چیست؟

درمان ‌های غیر جراحی چربی زیر پوستی چیست؟

مزایای تزریق ژل به گونه

پیشنهاد مطالعه
روش های درمان موضعی اگزما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *