روش صحیح استفاده از کرم های روز و دورچشم
30 تیر

روش صحیح استفاده از کرم های روز و دورچشم

کرم هایی نظیر کرم های روز و شب و یا دورچشم بیشتر به منظور رطوبت رسانی بیشتر به پوست و جلوگیری از چین وچروک مصرف می شوند ولی شاید هیچ گاه درمورد نحوه صحیح مصرف آن ها چیزی نشنیده باشید، مطلب زیر کمک بسیار زیادی درباره نحوه استفاده صحیح از آنها ارائه می کند

وسایل لازم: مرطوب کننده روز، کرم دورچشم، دست های تمیز، آینه

مراحل:

1. پس از دوش و پاکسازی پوست، با تحلیل دقیق پوست کار را شروع کنید. پوست خود را لمس کنید و ببینید که آیا در برخی نقاط آن بیشتر احساس خشکی می کنید؟ آیا در نزدیکی بینی یا چانه قرمزی، التهاب یا لک می بینید؟ لازم نیست تمام نقاط صورت را به یک میزان درمان کنید.

2. مقداری کرم را روی انگشتانتان ریخته و گرم کنید. به گزارش پرشین وی این مرحله از آنجا که مواد تشکیل دهنده را با حرارت بدن فعال کرده و می تواند بیشتر روی پوست ذوب شود، اهمیت خاصی دارد.

3. قسمتی از پوست که بیشتر دچار خشکی است را هدف قرار داده و کرم را مستقیم از آن نقطه زده و با نوک انگشتانتان به صورت دورانی این کار را انجام دهید

4. اکنون که توجه کافی را به آن محدوده مبذول داشتید ، می توانید بقیه صورت و گردن را کرم بزنید. کرم را بین انگشتانتان گرم کنید و به صورت حرکات رو به بالا و فراگیر کرم را بزنید.شما می توانید به آرامی ماساژ بدهید ولی هرگز نباید صورت خود را بکشید و یا حرکات رو به سمت پایین باشد.

5. این کار را در قسمت پیشانی با حرکات دورانی ادامه دهید.

6. کار را با ضربات رو به سمت بالا در قسمت گردن پایان دهید، بهتر است قسمت سینه را فراموش نکنید. اگر از جمله افرادی هستید که به پهلو زیاد می خوابید، هنگام برخواستن از خواب چین و شکنی در زیر سینه ایجاد می شود که سرانجام منجر به چین و چروک آن ناحیه می شود.

7. برای ناحیه بسیار ظریف دورچشم، باید یک کرم دور چشم بسیار غلیظ تر استفاده شود، چرا که پوست دور چشم بسیار نازک تر است و در معرض حرکات چشمی زیادی نظیر جمع شدگی هنگام لبخند یا … قرار می گیرد.با انگشت انگشتری (کم قدرت ترین انگشت دست) کمی کرم بردارید.

8. به آرامی حدود نیم اینچ کرم را زیر چشم بزنید. از گوشه داخلی شروع کرده و کم کم به سمت گوشه بیرونی پیش روی کنید. دقت کنید که زیاد نزدیک خط مژه حرکت نکنید تا به داخل چشم نرفته و منجر به ایجاد ورم و التهاب نشود.

9. دوباره ناحیه پوست زیر چشم را ماساژ دهید، ولی نه با مالش ، بلکه با ضربات بسیار ملایم انگشت تاحدی که کرم کاملا جذب پوست شود. نقاط مشخص شده در تصویر 9 الگویی است که باید در هنگام ضربه زدن به زیر چشم استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه
تاثیر پی آر اف روی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *