راه های پیشگیری از انتقال بیماری‌های پوستی در ورزشکاران
21 دی

راه های پیشگیری از انتقال بیماری‌های پوستی در ورزشکاران

نحوه پیشگیری از انتقال بیماری‌های پوستی در ورزشکاران

خطر بروز عفونت‌های پوستی در ورزشکاران بالاست و بروز آن می‌تواند عواقبی جدی به دنبال داشته باشد. ورزشکاران و مربیان برای پیشگیری از عفونت­های پوستی، باید نکات توصیه ­شده توسط متخصصان پوست را مدنظر قرار دهند. در این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس به بررسی روش های پیشگیری از انتقال بیماری‌های پوستی در ورزشکاران خواهیم پرداخت.

این نکات را در ادامه با هم می­خوانیم:

  • بریدگی­ها و خراشیدگی­های روی پوست را تمیز نگه دارید و تا زمان بهبودی با بانداژ بپوشانید. بریدگی­ها و خراشیدگی­ها، پوست را آسیب­پذیر کرده و به میکروب‌هایی که باعث عفونت می‌شوند، اجازه ورود می­دهند.

مطالعه بیشتر : راه های از بین‌ بردن لکه‌ های پیری

  • از ایجاد تاول­ جلوگیری کنید تا احتمال بروز عفونت کاهش یابد. از پد، ژل و اسپری­های مخصوص، برای مناطقی که به طور معمول تاول می­زنند، استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد تاول در پا، مچ پا و دست­ها، از دستکش و جوراب مخصوص استفاده کنید. ضمن این­که با پوشیدن دو جفت جوراب، احتمال ایجاد تاول کاهش می­یابد. ورزشکاران باید از مناسب‌بودن کفش خود اطمینان حاصل کنند.
  • لباس‌های ضدرطوبت بپوشید. این لباس­ها به خشک نگه‌داشتن پوست ورزشکار کمک کرده و از رشد میکروب‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.
  • در رختکن از کفش­های صندل استفاده کنید. پوشیدن کفش صندل یا کفش‌های دیگر به کاهش عفونت‌های پا کمک می‌کند.
  • بعد از هر بار تمرین و بازی دوش بگیرید. ضمناً ورزشکاران باید از صابون­های ضد‌میکروبی استفاده کنند و تمام بدن خود را بشویند.
پیشنهاد مطالعه
زمان استفاده از داروی فیناسه

تشخیص و درمان انواع فولیکولیت | متخصص پوست اصفهان

  • هرگز وسایل شخصی­تان را به اشتراک نگذارید. ورزشکاران همیشه باید از حوله­ تمیز، صابون، تیغ و سایر وسایل مراقبت شخصی متعلق به خودشان استفاده کنند.
  • لباس‌ها و حوله‌ها را بعد از هربار استفاده بشویید. کیف­های ورزشی نیز باید شسته شوند زیرا میکروب‌هایی که باعث ایجاد عفونت می‌شوند، در کیف­ها باقی مانده و رشد می­کنند.
  • تجهیزات شخصی و محافظت­کننده را به صورت روزانه ضدعفونی کنید. برای انجام این کار، حتماً دستورالعمل‌های شرکت سازنده محصول را دنبال کنید.
  • به طور منظم پوست خود را چک کنید. ورزشکاران و خصوصاً ورزشکاران رشته های پرخطر مانند کُشتی، باید به صورت روزانه پوست خود را بررسی کنند. هرگونه تغییر در پوست مانند بریدگی، زخم، قرمزی، تورم و چرک را سریعاً به مربی و متخصص طب ورزشی اطلاع دهید.
پیشنهاد مطالعه
درمان افتادگی پوست و لیفت گردن با هایفوتراپی

دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

  • برای قبولی در آزمون­های پزشکی پیش از مسابقات، هرگز از کاغذ سنباده یا سفید‌کننده برای محوکردن علائم مشکوک پوستی استفاده نکنید. این کار به پوست آسیب بیشتری وارد کرده و ورزشکار را به مدت بیشتری نیمکت­نشین خواهد کرد.
  • عدم‌درمانِ عفونت‌های پوستی باعث بدترشدن وضعیت آن­ها می­شود. در صورتی که هرگونه علامتی از جمله خارش، سوزش و عفونت در پوست خود مشاهده کردید، حتماً به یک متخصص طب ورزشی مراجعه کنید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

مقایسه اِگزِما و پسوریازیس

درمان علل ظاهر شدن رگ‌های پا

خطرات گزش و نیش حشرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *