دلایل جوش زدن صورت ، چانه ، پیشانی و اطراف بینی
30 خرداد

دلایل جوش زدن صورت ، چانه ، پیشانی و اطراف بینی

بررسی دلایل جوش زدن صورت ، چانه ، پیشانی و اطراف بینی

اگر در طول هفته یا ماه جوش‌ هایی در نواحی خاصی از صورت‌تان ظاهر می‌شود. یقین داشته باشید که بدن شما در حال تلاش است تا چیزی به شما بگوید. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص ژل و بوتاکس دلایل جوش زدن صورت ، چانه ، پیشانی و اطراف بینی را مورد قرار می دهیم. ظاهر شدن جوش در قسمت‌های مختلف صورت می‌تواند نشان دهنده مشکلی در بدن باشد. از مهم‌ترین قسمت‌های صورت که شاهد پدیدار شدن جوش در آن هستیم عبارتست از:

جوش پیشانی

اگر در قسمت پیشانی خود شاهد پدیدار شدن جوش هستید. نگاهی به سیستم گوارش خود داشته باشید. ممکن است در طول هفته از غذاهای ناسالم مانند فست فود‌های پرچرب، مواد غذایی شکردار و مواردی از این قبیل مصرف کرده باشید. میزان سوخت و ساخت بدن شما نیز ضعیف بوده که به همین دلیل در ناحیه پیشانی شاهد وجود جوش‌ هستید. برای درمان جوش صورت باید مواد غذایی سالم و تازه را وارد رژیم غذایی خود کرده و در کنار آن نیز به صورت منظم ورزش کنید.

پیشنهاد مطالعه
علائم بیماری پمفیگوس

جوش چانه

در بانوان پدیدار شدن جوش‌ ها به همراه رشد مو می‌تواند نشان دهنده عدم تعادل هورمون‌ها باشد. استرس نیز از دیگر علائم جوش در چانه است که با انجام روش‌هایی مانند گوش دادن به موسیقی و انجام مدیتیشن می‌توان از بروز چنین جوش‌ هایی جلوگیری به عمل آورد.

چگونه جوش ناشی از تنبلی تخمدان را درمان کنیم؟ | متخصص پوست اصفهان

جوش های اطراف بینی

وجود جوش در اطراف بینی می‌تواند به دلیل فشار خون بالا باشد که برای درمان جوش صورت باید از مصرف غذاهای تند و چرب خودداری کنید، صورت خود را با لایه بردار شستشو دهید، ورزش کنید و از مواد غذایی سالم و تازه مانند انواع میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنید.

جوش صورت

ظاهر شدن جوش در سایر قسمت‌های صورت نیز به عوامل مختلفی مانند هورمون‌ها، داروهای خاص، رژیم غذایی، استرس و استفاده مکرر از لواز آرایشی وابسته است که با توجه به نوع جوش و محل دقیق آن باید از روش‌های درمانی مناسبی برای از بین بردن و همچنین جلوگیری از ایجاد آن‌ها استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه
لیزر دایود چیست؟

جوش های زیر پوستی

جوش‌های زیر پوستی معمولا به دلیل بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی ساز پوست به وجود می‌آیند. علت به وجود آمدن جوش‌های زیر پوستی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند اختلالات هورمونی، عادت به مصرف غذاهای خاص، تغییر ماهیت و PH غدد سباسه پوست که باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شود، باشد.

همچنین دلایلی مانند ژنتیک و ارث نیز در به وجود آمدن جوش‌ های زیر پوستی موثر است. محدوده سنی که جوش‌ های زیر پوستی نمایان می‌شوند، در پسرها معمولا از دوران بلوغ آغاز می‌شوند و ممکن است تا پنج سال ادامه داشته باشد. به طور کلی جوش‌ های ۹۵ درصد از افراد تا سی سالگی درمان می‌شود ولی ۵ درصد از افراد در تمام عمر خود با این جوش‌ ها درگیر هستند.

پیشنهاد مطالعه
آیا میتوان صورت را هم مانند دست با الکل ضد عفونی کنیم؟

دکتر ابوالفضل جویا بهترین بهترین متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

علل تبدیل شدن جوش به لک

برای بسیاری از ما این مسئله رخ داده که پس از مدتی از پدیدار شدن یک جوش روی صورت یا نواحی مختلف بدن شاهد تبدیل شدن آن به لک و ماندگاری آن هستیم. ماندگاری جوش‌ ها و تبدیل شدن آن‌ها به لک دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها عبارتند از:

  • عدم استفاده از کرم ضد آفتاب
  • دستکاری جوش‌ ها
  • عدم استفاده از روش صحیح برای درمان جوش صورت
  • استفاده از لیف برای شستشوی صورت
  • استفاده مداوم از محصولات آرایشی

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس دیستون

بهترین سن و فصل برای تزریق بوتاکس

کاربردهای درمانی میکرونیدلینگ صورت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *