درمان واریس صورت
19 بهمن

درمان واریس صورت

درمان واریس صورت

زیبایی و سلامت پوست، نقش بسزایی در زیبایی صورت شما دارد. هر گونه تورم و یا تغيير رنگ در سطح پوست که بر اثرعارضه ها، مشکلات یا بیماری های پوستی ایجاد شود، میتواند بر زیبایی صورت تأثير بگذارد. یکی از این مشکلات، قرمزی و تورم رگ های سطحی است که بر اثر تلانژکتازی به وجود می آید و واریس صورت نام دارد. در ادامه برخی از روش های درمان واریس صورت اشاره میکنیم :

مدیریت وزن

با رعایت رژیم غذایی مناسب و حفظ تناسب اندام خویش به خصوص در سنین بالا میتوانید از پیدایش واریس صورت جلوگیری و یا در صورت وجود راحتتر درمان کنید.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

اشعه ماورای بنفش باعث تشدید مشکل رگ های تارعنکبوتی می شود. بنابراین لازم است قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

از کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید و پانزده تا بیست دقیقه پیش از خارج شدن از خانه، کرم بزنید.

متخصص پوست اصفهان | درمان واریس صورت

کمپرس سرد

کمپرس سرد درمانی برای اکثر مشکلات پوستی است که میتوان آنرا در منزل انجام داد. این درمان یک راه واقعا عالی برای کاهش التهاب ناشی از راش، نیش حشرات، یا هر علت دیگری است. همچنين بعنوان یک منقبض کننده ی رگ های خونی صورت یا واریس صورت و کاهش درد عضلات شناخته می شود. کمپرس سرد جریان خون را در ناحیه ی استفاده شده کاهش می دهد. این امر جریان خون اضافی را در رگ ها محدود می کند، و سبب می شود آنها نازک تر و معمولی بنظر برسند، یعنی همان جوری که باید باشند.

پیشنهاد مطالعه
نکاتی درمورد لیپوفیلینگ

نحوه استفاده

شما میتوانید کمپرس سرد را به روش های بسیار مختلفی روی ناحیه ی اسیب دیده استفاده کنید، به عنوان مثال یک بسته ی یخ، یک قاشق سرد، یک کیسه سبزیجات یا گوشت یخ‌زده ، و غیره.

حتماً مراقب باشید که اقلام یخ‌زده و پوست تان با هم تماس مستقیم نداشته باشند، مدام آنها را پیش از قرار دادن روی پوست داخل يک پارچه بپیچید، در غیر اینصورت ، امکان دارد سبب اسیب به پوست و بافت زیر آن شود.

شما میتوانید از این طریق چند مرتبه در روز ولی برای یک دوره ی زمانی کوتاه استفاده کنید. بيش ترین زمان برای سرما درمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر بار است و نه بیشتر. این درمان را میتوان برای درمان مویرگ های ترکیده بر روی صورت و دیگر بخش های بدن، راش ها، درد عضلات، کوفتگی ها، و غیره … استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه
حساسیت های پوستی در کرونا | متخصص پوست اصفهان

روغن آرنیکا

روغن آرنیکا روغن معطر بسیار مفیدی است که از آرنیکا گرفته می شود، که یک گیاه دارویی سالپای است که از خانواده ی آفتابگردان ها است. این گیاه معمولاً در نواحی سردتر مثل آمریکای شمالی، نواحی قطبی، و برخی از بخش های اوراسیا رشد می کند.

این روغن اگر به میزان زیاد استفاده شود سمی است، بنابراین، باید هنگام استفاده جانب احتیاط را رعایت کنید. برخی از اشخاص به این گیاه آلرژی دارند، بنابراین باید پیش از استفاده ی آن بر روی پوست تان باید با متخصص پوست اصفهان مشورت کنید. چنانچه بهرحال آنرا استفاده کردید،، و سبب حساسیت پوست تان شد، باید به سراغ درمان خانگی دیگری بروید.

روغن آرنیکا برای درمان درد عضلات، کبودی ها، نیش حشرات، تاول، جای جوش و غیره استفاده می شود. همچنين در برخی از داروهای استفاده شده برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. یکی دو مورد سندرم سوئیت وجود داشته است که بخاطر استعمال مداوم این روغن بر روی پوست افرادی که به آن حساسیت دارند بوجود آمده اند، پس درصورتی که از این درمان به صورت مداوم استفاده می کنید باید مواظب باشید.

پیشنهاد مطالعه
جراحی ترمیم گونه

لیزر درمانی

در لیزر درمانی از نور تقویت شده برای بستن عروق درگیر استفاده می شود. این نوع درمان معمولاً روی بیمارانی انجام می شود که رگ های عنکبوتی کوچک دارند. انرژی و لیزر انتخاب شده با احتیاط و توجه زیاد روی موضع موردنظر تابانده می شود تا ظاهر عروق کوچک بهبود یابد.

 


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

راکوتان و ریزش مو

درمان آکنه و انواع آن

مزوتراپی و ریزش مو

کوکتل های درمانی چیست؟

دلایل سفید شدن مو

آبسه پوستی چیست؟ | دلایل و علائم

پیشگیری و درمان آبسه پوستی

2 دیدگاه

  1. من دچار مشکل واریس بودم که با تجویز دکتر ابوالفضل جویا دارو مصرف کردم بهم ضد آفتاب معرفی کردند برای استفاده و البته برام لیزر پوست انجام دادند که به کل از صورتم محو شد و بدشکلی که قبلا برام به وجود آورده بود کاملا برطرف و محو شد . دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص پوست اصفهان هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *