درمان های پزشکی قرمزی جای جوش
18 آبان

درمان های پزشکی قرمزی جای جوش

بررسی درمان های پزشکی قرمزی جای جوش

بسته به میزان قرمزی جای جوش، درمان می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از شستن ساده صورت گرفته تا درمان‌های خانگی، مصرف دارو، داشتن روتین پوستی، یا در برخی موارد، استفاده از درمان پزشکی. این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص ژل و بوتاکس درمان های پزشکی قرمزی جای جوش را مورد بررسی قرار می دهیم.

روش های لیزر درمانی

لیزر درمانی با هدف بهبود حداکثری قرمزی جای جوش ناشی استفاده می‌شود. 95 درصد از افرادی که پوستشان مستعد جوش زدن است، کمی قرمزی جای جوش نیز دارند. لیزر درمانی، نور را بر روی لایه‌های بالایی پوست متمرکز کرده تا جای جوش را از بین ببرد. در عین حال، این درمان سلول‌های جدید و سالم پوست را به رشد مجدد تشویق می‌کند. در حالی که این درمان به طور کامل باعث از بین رفتن قرمزی جای جوش نمی‌شود، اما می‌تواند ظاهر آن را تا جای ممکن بهبود داده و همچنین درد ناشی از آن را به حداقل برساند.

به طور کلی، سه نوع اصلی لیزر درمانی وجود دارد:

لایه برداری پوست با لیزر ابلیتیو

این نوع لیزر درمانی با هدف حذف تمام لایه رویی پوست شما در ناحیه دارای قرمزی جای جوش، انجام می‌گردد. ممکن است 3 تا 10 روز طول بکشد تا قرمزی ناشی از لیزر آبلیتیو از بین برود.

لایه برداری با لیزر غیرآبلاتیو

در این نوع لیزر درمانی، از لیزر مادون قرمز استفاده می‌شود. گرمای این نوع لیزرها به منظور تحریک تولید کلاژن و تشویق رشد سلول‌های جدید پوستی برای ترمیم بافت آسیب دیده می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه
درمان های مختلف جای زخم
درمان با لیزر فرکشنال

هدف از لیزر فرکشنال، تحریک بافت زیر جای جوش شما برای حذف سلول‌هایی است که رنگدانه تیره روی پوست دارند می‌باشد. اسکارهای باکس کار و آیس پیک، معمولا به خوبی به این نوع لیزر پاسخ می‌دهند. هنگامی که صحبت از لیزر درمانی برای از بین بردن قرمزی جای جوش به میان می‌آید، عوارض جانبی شامل تورم، جوش موقت، درد و یا قرمزی می‌باشد. علاوه‌براین، اگر پوستتان حساس به نور است (یا داروهایی مصرف می‌کنید که منجر به حساسیت نوری می‌شوند)، پزشک به شما خواهد گفت که این روش را انجام ندهید. پزشکان همچنین اغلب بیماران قلبی را که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند از این درمان منع می‌کنند.

استفاده از میکرونیدلینگ

از میکرونیدلینگ برای بهبود ظاهر قرمزی جای جوش استفاده می‌شود. این درمان کم‌تهاجمی توسط متخصص پوست انجام می‌شود. میکرونیدلینگ، با نفوذ به لایه بالایی پوست به کمک یک سری سوزن ریز عمل کرده و باعث افزایش تولید کلاژن در محل زخم می‌شود. کلاژن اضافی تولید شده، پوست اطراف جای زخم‌ها را صاف کرده و ظاهر کلی جای جوش را بهبود می‌بخشد. میکرونیدلینگ یک درمان ایمن و موثر برای عوارض پوستی مانند قرمزی جای جوش و موارد دیگر است. این درمان مزایای زیر را دارد:

  • زمان بهبودی سریع
  • عوارض جانبی محدود
  • نتایج حرفه‌ای

روش های نور درمانی

قرمزی و تورمی که در اثر جوش ایجاد می‌شود، ناشی از نوعی باکتری است که می‌تواند با نور درمانی از بین برود. قبل از انجام این شیوه درمانی، پزشک دارویی را روی پوست شما می‌مالد تا پوست شما به نور حساس‌تر شود (حساس کننده‌های نوری). همچنین ممکن است لازم باشد درمان را برای جلسات بعدی نیز ادامه دهید. درمان شما ممکن است از نور آبی، نور قرمز یا ترکیبی استفاده شود. از طرف دیگر، این باکتری‌ها را می‌توان با نور پالسی و انرژی گرمایی از بین برد. این درمان همچنین ممکن است غدد چربی را کوچک کرده و به دنبال آن تولید چربی پوست را کاهش دهد. عوارض جانبی احتمالی نوردرمانی عبارتند از:

  • سرخی
  • پوسته پوسته شدن و کنده شدن پوست
  • تغییر در رنگ پوست
  • حساسیت به نور خورشید
  • درد
پیشنهاد مطالعه
عوامل ایجاد کننده تیرگی پوست

روش های طبیعی برای رفع قرمزی جای جوش | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

تزریق استروئید

برای کاهش التهاب، تورم و درد ناشی از جوش، متخصص پوست می‌تواند کورتیکواستروئید رقیق شده را مستقیماً به داخل پوست تزریق کند. این درمان معمولاً برای ندول‌های حساس، متورم یا کیست‌هایی که به درمان‌های معمول رفع جوش پاسخ نمی‌دهند، اختصاص یافته و می‌تواند در کوچک شدن ندول و جوش بسیار موثر باشد. تزریق کورتیزون، در اصل، تزریق یک نوع هورمون مصنوعی است که برای از بین بردن موقتی التهاب و کوچک کردن جوش‌های بزرگ استفاده می‌شود. این تزریق را می‌توان هم برای صورت و هم برای بدن استفاده کرد. همچنین این تزریق که به طور مستقیم به محل جوش تزریق می‌شود، معمولاً حاوی مقدار کمی استروئید مانند تریامسینولون (Kenalog) است که یک ضد التهاب قوی می‌باشد. به طور کلی، جوش‌ها ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا خود به خود از بین بروند. تزریق استروئید می‌تواند تورم، قرمزی و درد را در طی چند روز کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه
فواید مزوتراپی مو

درم ابریژن

درم ابریژن و درمپلنینگ از طریق روش خراش دادن لایه سطحی پوست، به بازسازی لایه‌های بالایی پوست کمک می‌کند. این درمان، ظاهری صاف‌تر به پوست می‌دهد. درم ابریژن اغلب برای بهبود ظاهر پوست صورت که در اثر تصادف یا جراحی قبلی زخمی شده است یا برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز صورت استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات برای از بین بردن توده‌های پیش سرطانی به نام “کراتوز” استفاده می‌گردد. درمپلنینگ به طور معمول برای درمان قرمزی جای جوش عمیق نیز استفاده می‌شود.

دکتر ابوالفضل جویا ، بهترین متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

یک هفته یا بیشتر قبل از درمان، داوطلب درم ابریژن باید:

  • مصرف برخی داروها مانند آسپرین را متوقف کند.
  • سیگار نکشد.
  • از استعمال برخی محصولات مراقبت از پوست خودداری کند.
  • از آفتاب دوری کند.

هر درمانی عوارض خاص خود را دارد. برای روش درمانی درم ابریژن نیز عوارض زیر محتمل است:

  • سرخی
  • تورم
  • بدتر شدن آکنه
  • از دست دادن رنگ پوست
  • آسیب بافت ناشی از انجماد زیاد
  • عفونت

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

طول درمان جراحی بلفاروپلاستی

علل انجام جراحی لیفت صورت

روش های طبیعی برای رفع قرمزی جای جوش

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *