تکنولوژی آر اف و جوانسازی پوست
14 شهریور

تکنولوژی آر اف و جوانسازی پوست

بررسی تکنولوژی آر اف و جوانسازی پوست

بر اساس قاعده اثر بخشی سیستم های تهاجمی بیشتر و کاربرد آنها مشکل تر و عوارض آنها نیز بیشتر بوده است. برعکس روش های غیر تهاجمی اثربخشی کمتر و در عوض کاربرد آسان تر و عوارض کمتری دارند. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان تکنولوژی آر اف و جوانسازی پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

همواره تلاش بر این بوده است که روش های درمانی عرضه شود که حداکثر اثربخشی و راحتی و حداقل عوارض را داشته باشد. می توان گفت آر اف فراکشنال یا سوزنی به نتیجه رسیدن این تلاش ها می باشد. سیستمی با اثر بخشی سیستم های تهاجمی و به راحتی سیستم های غیرتهاجمی.

بسیاری از سیستم های جوانسازی پوست بر اساس تحریک کلاژن سازی در لایه میانی پوست عمل می نمایند. برای تحریک کلاژن سازی از روش های تخریبی مکانیکی مانند تراش پوستی، تخریب شیمیایی مانند پیلینگ و لیزر استفاده شده است. این روش ها برای تحریک کلاژن سازی در لایه میانی پوست نیاز به تخریب لایه سطحی پوست دارند که این مسله موجب مسائلی چون ایجاد زخم و الزامات لازم برای مراقبت از زخم جهت جلوگیری از عوارض دارند که نکته منفی عمده این روش ها نیز همین است.

آر اف و جوانسازی پوست | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

نحوه کارکرد ‏تکنولوژی آر اف

تکنولوژی آر اف که از امواج رادیو فرکونسی استفاده می کند در موارد متعددی در پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. این امواج قادر به ایجاد حرارت در بافت های مختلف می باشند. که از این اثر حرارتی در پزشکی سود گرفته شده است. با استفاده از گرمای ایجاد شده توسط این امواج می توان کلاژن سازی را در لایه میانی پوست تحریک نمود. سیستم های معمول آر اف تماسی بوده و این امواج را از سطح پوست و از طریق تماس پوستی به لایه میانی پوست می رسانند. این روش ها از انواع روش های غیرتهاجمی جوانسازی بوده و به سطح پوست آسیب نمی رسانند و نیاز به تعداد جلسات متعدد دارند و اثر بخشی خفیف تا متوسطی دارند.

در تکنولوژی آر اف فراکشنال با استفاده از سوزن های بسیار ریز و متعدد از جنس طلا پوست سوراخ شده و نوک سوزن ها در لایه میانی پوست قرار گرفته و امواج مستقیما از طریق نوک سوزن ها به این لایه تابش داده می شود و این اثر بخشی حرارت ناشی از امواج رادیو فرکونسی را چندین برابر می نماید. از طرفی قطر بسیار پایین سوزن ها باعث می شود که درد و تخریب در لایه سطحی پوست بسیار ناچیز باشد و عوارض ناشی از تخریب لایه سطحی به حد صفر برسد. لذا بعد از انجام عمل بیمار به راحتی و بدون مراقبت شدید و تغییر در ظاهر پوست می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد. قرمزی و تورم ناشی از این عمل در عرض چند ساعت بسیار کم شده و در عرض یک یا دو روز کاملا از بین می رود.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
بهترین راهکارهای درمانی برای تاول دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *