ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست
28 بهمن

ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست

آشنایی با ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست

زیبایی پوست وابسته به رنگ خاصی نیست، اما اگر می‌خواهید پوست خود را روشن‌تر کنید، بهتر است از بهترین ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست استفاده کنید. در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس به معرفی ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست می پردازیم. تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

ترکیبات طبیعی برای روشن کردن پوست

زردچوبه

زردچوبه علی‌رغم رنگی که دارد، از دیرباز به عنوان روشن کننده پوست استفاده می‌شده است. این ماده یک لایه‌بردار طبیعی مهم به حساب می‌آید. زردچوبه ویتامین سی دارد. این ویتامین پوست را روشن می‌کند و برای تمام انواع پوست قابل استفاده است. در صورتی که به دلیل رنگی که زردچوبه روی پوست باقی می‌گذارد، تمایلی به استفاده از آن ندارید، می‌توانید از محصولات تخصصی مانند سرم ویتامین سی استفاده کنید.

ژل آلوورا

آلوورا یکی از ترکیبات روشن کننده‌های پوست است که در اغلب محصولات تجاری موجود در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلوورا حاوی ویتامین C، A و E است. این ویتامین‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و تولید رادیکال‌های آزاد را محدود می‌کنند.

انبه هندی (پاپایا)

میوه پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است. این آنزیم ترکیبی موثر برای روشن کردن پوست و پیشگیری از بروز آکنه است. پاپائین یک لایه‌بردار طبیعی نیز محسوب می‌شود. البته از آنجایی که پاپائین برای برخی افراد آلرژی‌زاست، پیش از استفاده از محصولات حاوی عصاره پاپایا، لازم است تست پچ پوستی انجام دهید.

آب لیمو

سال‌هاست که از این محصول آشنا برای بهبود رنگ پوست و مقابله با بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. لیمو حاوی اسید سیتریک است. این ماده، یک لایه‌بردار طبیعی است و به مرور زمان پوست‌تان را روشن می‌کند. توجه به این نکته ضروری است که به دلیل خاصیت اسیدی لیمو مصرف آن باید با احتیاط انجام شود چون ممکن است باعث تحریک پوست‌ حساس شود. ضمناً خاصیت اسیدی شدید آب لیمو می‌تواند باعث سوختگی شیمیایی پوست شود، به خصوص اگر پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه
دلایل تیره شدن پوست بعد از لیزر

پرتقال، لایه‌بردار و روشن کننده پوست

پرتقال نیز مانند لیمو حاوی ویتامین C و اسید لاکتیک است. این مواد با خاصیت لایه‌برداری که دارند، روشن کننده پوست هستند. شما می‌توانید از ماسک پرتقال و لیمو برای لایه برداری پوست خود استفاده نمایید. مواد تشکیل‌دهنده پرتقال، بروز اثرات مخرب نور خورشید بر پوست را به تأخیر می‌اندازند و تا حدی از آن جلوگیری نیز می‌کنند.

ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

خیار

ماده طبیعی دیگری که در صورت داشتن مشکل پوستی مزمن می‌توانید از آن استفاده کنید خیار است. این میوه محبوب، حاوی ترکیباتی است که در کلاژن‌سازی و سفتی پوست نقش دارند و همچنین پوست را خنک می‌کنند. اگر پوست‌تان حساس است، نگران نباشید؛ خیار را می‌توانید برای همه انواع پوست به کار ببرید. ماسک خیار به صورت تجربی برای شفافیت پوست بسیار استفاده می‌شود، البته هیچ مطالعه‌ای نشان نداده که این محصول طبیعی، اثر روشن کنندگی دارد، اما با بهبود وضعیت پوست می‌تواند به شادابی آن کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
بایدها و نبایدها قبل از تزریق چربی صورت

آرد نخودچی

آرد نخودچی حاوی مقادیر زیادی فیبر و پروتئین و فاقد گلوتن است. این ماده غذایی همچنین حاوی بتاکاروتن، ویتامین ب 3، ویتامین ب ۲، اسید فولیک و اسیدهای چرب اشباع نشده است. آرد نخودچی هنگام استفاده روی پوست، چربی اضافی را جذب و به کنترل ترشح چربی پوست کمک می‌کند.

آرد نخودچی یک لایه‌بردار و روشن کننده پوست است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. همچنین، پوست را به‌طور طبیعی احیا می‌کند و پوستی جدید و روشن‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

روغن بادام

سال‌هاست که روغن بادام به‌عنوان یک محصول طبیعی مراقبت از پوست به کار می‌رود. این روغن برای درمان تیرگی زیر چشم بسیار مؤثر است. مالیدن روغن بادام روی لک‌های تیره، رنگ پوست را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهد. روغن بادام برای تغذیه و پاکسازی پوست صورت مفید است. این روغن سلول‌های مرده پوست را از بین برده و لایه‌های زیرین پوست را تغذیه می‌کند. بنابراین، با مصرف آن پوستی درخشان و شاداب نمایان می‌شود. به‌طور کلی، روغن بادام باعث روشنی، سلامت، جوانی و درخشش پوست می‌شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست، آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی آن را نیز از بین می‌برد. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در روغن جوجوبا به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و لک‌های تیره را از بین می‌برند. این روغن از بذر گیاه جوجوبا گرفته می‌شود. روغن جوجوبا مرطوب‌کننده است، پوست را آبرسانی می‌کند و قرمزی و خارش پوست را از بین می‌برد.

پیشنهاد مطالعه
هیدروفیشیال چیست؟

عصاره شیرین بیان یک روشن کننده پوست فوق‌العاده

عصاره شیرین بیان از ریشه گیاه شیرین بیان گرفته می‌شود. قرن‌ها از خواص شیرین بیان برای درمان بیماری‌های پوستی در داروهای چینی استفاده می‌شده است. در سال 1990 دانشمندان ژاپنی گلابریدین موجود در عصاره شیرین بیان را کشف کردند. این ترکیب پرتوهای فرابنفش A و B (UVA و UVB) را جذب می‌کند و همچنین، پوست را به شکل مؤثری روشن می‌کند. علاوه بر این‌ها، عصاره شیرین بیان این قابلیت را دارد که حدود 50 درصد فعالیت آنزیم تیروزیناز (مسئول تولید ملانین) را بدون آسیب زدن به سلول‌های پوستی مهار کند. عصاره شیرین بیان یک روشن کننده پوست موثر است.

جدا از خواص درخشان‌کنندگی، عصاره شیرین بیان به‌طرز شگفت‌انگیزی برای جبران آسیب‌های ناشی از آکنه مؤثر است. این عصاره همچنین ضد التهاب و تسکین‌دهنده است و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

روغن میخک

روغن میخک برای تنظیم هورمون‌هایی که سبب اختلالات رنگدانه‌ای می‌شوند، کاربرد دارد. استفاده موضعی از این ماده باعث تسکین پوست شده و به کاهش قرمزی و تیرگی پوست کمک می‌کند تا پوست عمیقاً آرام و انعطاف‌پذیر شود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

تست پچ (PATCH)

فواید اوره برای پوست

سرطان سلول پایه ای پوست (بازال) چیست؟

روشهای تشخیص و درمان سرطان سلول بازال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *