مقایسه انواع تزریق ژل از نظر ماندگاری
19 مرداد

مقایسه انواع تزریق ژل از نظر ماندگاری

بررسی انواع تزریق ژل از نظر ماندگاری

تزریق ژل یا فیلرهای پوستی می تواند به صورت دائمی یا موقت باشد که در نهایت به انتخاب خود فرد بستگی دارد. توصیه می کنیم قبل از اقدام به انجام هر یک از این روش ها به ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک توجه داشته باشید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص ژل و بوتاکس انواع تزریق ژل از نظر ماندگاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید (HA) یکی از قوی ترین مواد آبرسان مورد استفاده در محصولات مراقبتی پوست است. این ماده یک مرطوب کننده محسوب می شود – به این معنی که آب را از سطح زیرین به لایه های بالایی پوست می رساند. مولکول های هیالورونیک اسید می توانند تا هزار برابر وزن خود آب جذب کنند، به همین علت است که بر روی آبرسانی به پوست و مرطوب نگه داشتن آن در طول روز بسیار موثر خواهد بود. با افزایش آبرسانی در پوست، هیالورونیک اسید می‌ تواند به حجیم شدن ظاهر پوست و از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ ها کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
عوامل تهدید کننده سلامت مو

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

همانطور که گفته شد ماده اصلی این نوع ژل یا فیلر پوستی را نوعی کلسیم موجود در استخوان بدن تشکیل می دهد. فیلرهای کلسیم هیدروکسی لاپاتیت، ژل های تزریقی زیست سازگار و کاملا زیست تخریب پذیر هستند که عمدتا از کلسیم هیدروکسی لاپاتیت (CaHA) ساخته شده اند. فرمول CaHA، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌ کند که با افزایش سن کند می ‌شود و در نتیجه قدرت پوست افزایش می ‌یابد و خاصیت ارتجاعی آن بهبود می ‌یابد.

تزریق همزمان ژل و بوتاکس به صورت | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

پلی آل لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید (PLLA) در ابتدا برای درمان لیپوآتروفی (نازک شدن لایه های چربی روی صورت) مرتبط با ویروس HIV استفاده شده است. اما بعد از اخذ تاییدیه های پزشکی برای بهبود ظاهر پوست و تغییرات پوستی ناشی از افزایش سن و از بین بردن چین و چروک های صورت کاربرد پیدا کرده است. با افزایش سن، چربی، ماهیچه ها، استخوان و پوست صورت ما شروع به نازک شدن می کند. این کاهش حجم منجر به افتادگی صورت می شود.

پیشنهاد مطالعه
فواید و مضرات مزوتراپی مو

امروزه پلی ال لاکتیک اسید برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم به صورت استفاده می شود. PLLA به عنوان یک فیلر پوستی محرک زیستی شناخته می شود، به این معنی که پوست شما را برای تولید کلاژن جدید تحریک می کند. با گذشت زمان پوست شما PLLA را به آب و دی اکسید کربن تجزیه می کند. اثرات PLLA به تدریج در طی چند ماه ظاهر می شود و نتایج طبیعی ایجاد می کند.

دکتر ابوالفضل جویا، بهترین متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

پلی متیل متاکریلات

PMMA یک پلیمر تجزیه ناپذیر است که در کاربردهایی که نیاز به ساختارهای دائمی و پایدار دارند مانند بازسازی بافت استخوانی استفاده می شود. پلی متیل متاکریلات یک نوع ماده زیست سازگار و با بافت های زنده است که از مدت ها قبل در نیازهای پزشکی مختلف کاربرد داشته است. این نوع فیلر بر پایه کلاژن ساخته شده که شامل ذرات ریز کروی پلی متیل متاکریلات است و موجب از بین رفتن چین و چروک های پوستی می شود. این نوع ژل بیش از 5 سال نتایج خود را حفظ خواهد کرد زیرا ذرات کروی موجود در آن پس از جذب نیز در بدن باقی می مانند.

پیشنهاد مطالعه
روش درمان زیبایی بینی بدون نیاز به عمل جراحی

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

پاسخ به سوالاتی درمورد بوتاکس معده برای لاغری

روش های مختلف زاویه سازی فک و صورت

تزریق همزمان ژل و بوتاکس به صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *