الگوهای مختلف طاسی مردان
16 شهریور

الگوهای مختلف طاسی مردان

بررسی الگوهای مختلف طاسی مردان

طاسی اغلب با یک الگوی خاص اتفاق می‌افتد. همه‌ی ما کسانی را دیده‌ایم که از موهایشان از سمت پیشانی شروع به ریزش می‌کند یا اینکه موها از فرق سر شروع به ریزش می‌کنند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر به مطالعه و بررسی الگوهای مختلف طاسی مردان خواهیم پرداخت.

آلوپسی فیبروزان کننده پیشانی (آلوپسی اسکار)

آلوپسی فیبروزان کننده پیشانی (FFA) نوعی از آلوپسی اسکار است که در آن فولیکول مو تخریب می‌شود و با بافت اسکار جایگزین می‌شود. در این نوع آلوپسی، موهایی که در جلوی سر قرار دارند می‌ریزند. این ریزش مو می‌تواند روی ابروها هم تأثیر بگذارد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : روش های استفاده از ترکیبات زینک اکساید

آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای یا ریزش موی سکه‌ای) یک اختلال خودایمنی است که باعث ریزش مو می‌شود. این نوع آلوپسی معمولا به‌صورت لکه‌های گرد یا بیضی‌شکل روی پوست سر یا سایر نقاط بدن که مو دارند (همچون ریش، ابروها یا مژه‌ها) ظاهر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
میکرودرم ابریژن با پوست شما چه میکند؟

برخی از انواع آلوپسی آره آتا عبارت‌اند از آلوپسی توتالیس، آلوپسی یونیورسالیس، آلوپسی باربا، آلوپسی افیازیس.

آلوپسی سیکاتریس سانتریفیوژ مرکزی (آلوپسی اسکار)

آلوپسی‌های اسکار گروهی از اختلالاتی هستند که فولیکول مو را از بین می‌برند، آن را با بافت اسکار جایگزین می‌کنند و باعث ریزش دائمی مو می‌شوند. در این نوع آلوپسی اسکار، ریزش مو از قسمت میانی پوست سر شروع می‌شود، سپس به‌آرامی به سمت بیرون منتشر می‌شود.

دلایل و عوامل ریزش مو در مردان | متخصص پوست اصفهان

لیکن پلانوپیلاریس (آلوپسی اسکار):

لیکن پلانوپیلاریس شامل سفید شدن قسمت‌هایی از پوست سر است و بیشتر در طرفین، جلو و قسمت پشتی سر مشهود است.

سایر انواع آلوپسی شامل تلوژن افلوویوم، آناژن افلوویوم، آلوپسی کششی، تریکوتیلومانیا و آلوپسی آندروژنیک هستند

ریزش مو مردان به دلیل استرس زیاد

اگرچه به‌ندرت، اما استرس بیش از حد گاهی می‌تواند از علل ریزش مو در مردان باشد. به این نوع ریزش مو تلوژن افلوویوم (telogen effluvium) گفته می‌شود. تلوژن افلوویوم معمولا پس از یک تجربه بسیار دردناک یا در دوره‌ای از زندگی رخ می‌دهد که به طور مداوم در معرض سطوح بالایی از استرس قرار دارید.

پیشنهاد مطالعه
تشخیص علل و علائم شوره سر

این استرس می‌تواند عاطفی یا فیزیولوژیکی باشد. رویدادهای استرس‌زای زندگی همچون ازدست‌دادن یکی از عزیزان، انجام عمل جراحی یا تشخیص بیماری جدی می‌توانند خطر ریزش مو را افزایش دهند.

در تلوژن افلوویوم، موهای بیشتری نسبت به حالت معمول وارد فاز تلوژن (استراحت) می‌شوند و می‌ریزند. ریزش موی ناشی از استرس، به طور ناگهانی کل پوست سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به این معنا که ممکن است خط رویش مو عقب نرود اما متوجه ریزش شدید مو شوید. اکثر افرادی که تحت تأثیر این نوع ریزش مو قرار می‌گیرند متوجه ریزش موی منتشر می‌شوند که باعث می‌شود موهایشان نازک‌تر از حد معمول به نظر برسند.

پیشنهاد مطالعه
علل چرب بودن پوست افراد

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

ریزش مو با ریشه سفید در مردان

ریزش بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر روز طبیعی است. بعضی از این موهایی که ریخته شده‌اند ممکن است سفید باشند. گاهی استرس و کمبود مواد مغذی ضروری باعث می‌شوند موهای شما حدود ۳ برابر سریع‌تر از حد معمول ریزش کنند. در این شرایط ممکن است وقتی موها دوباره رشد کنند، به‌جای رنگ اصلی، خاکستری یا سفید باشند.

البته موی سفید لزوما به معنای ریزش موی بیشتر نیست. بلکه می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکلاتی مانند استرس یا کمبود مواد مغذی باشد که می‌توانند باعث ریزش مو هم شوند.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

بررسی میزان ریزش مو طبیعی

ارتباط ریزش مو با پرکاری و کم کاری تیروئید

میزان تأثیر انواع شامپوها در مراقبت از پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *