حمام آفتاب مناسب چه کسانی نمی باشد؟
8 مهر

حمام آفتاب مناسب چه کسانی نمی باشد؟

بررسی افرادی که نمی‌توانند حمام آفتاب بگیرند

در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا (متخصص پوست اصفهان) افرادی که نمی‌توانند حمام آفتاب بگیرند را مورد بررسی قرار می دهیم. آفتاب گرفتن برای برخی از افراد، نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد:

افراد باردار

آفتاب گرفتن در دوران بارداری می‌تواند منجر به کم آبی بدن از طریق افزایش تعریق شود. نشستن طولانی مدت زیر نور آفتاب ممکن است باعث افزایش دمای بدن مادر و جنین شود و سلامت هر دو را به خطر بیندازد.

افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند

آفتاب گرفتن برای افرادی که مبتلا به حساسیت و بیماری‌های پوستی هستند ممکن است درد سر ساز باشد. همچنین اگر به بیماری‌های قلبی یا ریوی مبتلا هستید، توصیه می‌شود تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری نمایید.

حمام آفتاب | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

بهترین جایگزین‌های آفتاب گرفتن

آفتاب گرفتن یکی از راهکارهای بهره‌مندی از نور خورشید برای ارتقای سلامت بدن است. اما خوشبختانه تنها راه نیست. بنابراین اگر نمی‌توانید آفتاب بگیرید، توصیه می‌شود از راهکارهای جایگزین استفاده نمایید و در عین حال از مزایای نور خورشید بهره مند شوید:

  • فعالیت‌های ورزشی خود را به محیط بیرون مثل حیاط و پارک‌ها منتقل نمایید.
  • روزانه 20 تا 30 دقیقه پیش از غروب آفتاب پیاده روی کنید.
  • هنگام رانندگی پنجره‌ها را باز کنید.
  • یکی از وعده‌های غذایی خود را در فضای باز بخورید.
  • مصرف مکمل‌های ویتامین دی را در ر برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • لامپ‌های معمولی را با لامپ uv جایگزین نمایید.

طول مدت انجام حمام آفتاب

به طور کلی قرار گرفتن در معرض آفتاب 2 تا 3 بار در هفته و به مدت 5 تا 15 دقیقه کافی است. اما اگر هدف شما از آفتاب گرفتن، برنزه شدن پوستتان است و به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به درجه برنز مورد نظرتان احتیاج دارید، بهتر است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید:

به عرض جغرافیایی مکان زندگی خود نسبت به خط استوا توجه داشته باشید. این نکته برای تعیین شدت نور آفتاب در طول روز بسیار موثر است. اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که آب و هوای گرمی دارند، توصیه می‌شود بیش از 15 تا 20 دقیقه در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید.
فصول مختلف سال در تعیین مدت زمان مناسب برای آفتاب گرفتن دخیل هستند. در فصل بهار، شدت تابش آفتاب در بیشتر شهرها کم است و عوارض آفتاب گرفتن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. به همین خاطر روزهای بهاری بهترین انتخاب برای آفتاب گرفتن هستند. اما در فصل تابستان، شدت نور آفتاب افزایش می‌یابد و آفتاب گرفتن در این فصل، ممکن است با عوارض جدی همراه باشد.

افرادی که پوست روشنی دارند، بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از نور آفتاب هستند. به این افراد توصیه می‌شود مدت زمان آفتاب گرفتن را به حداقل برسانند و پیش از حمام آفتاب، نکات مراقبتی را رعایت نمایند. همچنین توجه داشته باشید افرادی که موهای قرمز و کک و مک دارند، بیش از دیگران در برابر نور آفتاب آسیب‌پذیر هستند.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
لیفتینگ صورت با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *