اثرگذاری روش های مختلف جوانسازی پوست
4 آبان

اثرگذاری روش های مختلف جوانسازی پوست

بررسی اثرگذاری روش های مختلف جوانسازی پوست

هر یک از روش های جوانسازی پوست در صورت، اثر و مدت زمان مشخصی دارد. مدت زمان اثربخشی روش های جوانسازی پوست صورت به سن، میزان شلی پوست و البته مراقبت های فردی قبل و بعد از استفاده از این روش ها بستگی دارد. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان اثرگذاری روش های مختلف جوانسازی پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

به طور کلی، روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی می توانند 15 تا 30 درصد وضعیت پوست را بهبود بخشند و دامنه روش های جراحی 70 تا 80 درصد است. مدت زمان اثرات روش های جوانسازی پوست به روش استفاده شده بستگی دارد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان است که طی آن از سوزن‌های کوچکی برای ایجاد سوراخ‌های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می‌شود. این نقاط بسیار کوچک باعث می‌شود که فرایند ترمیم زخم در بدن تحریک شده و سلول‌های پوستی تجدید شوند. با بازسازی پوست فرایند تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود تا تقریباً خیلی سریع تأثیر پر شدن صورت نمایان شود. همچنین این روش می‌تواند به رفع دیگر مشکلات پوستی مثل جای زخم، لکه‌های تیره و آفتاب‌سوختگی و علائم پیری پوست کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
دلایل و عوامل ریزش مو در مردان

بوتاکس

بوتاکس معمولاً چین‌ و چروک‌های صورت را کاهش داده و یا آنها را برطرف می‌کند. این ماده در زیر پوست ناحیه اطراف چشم، پیشانی و دهان تزریق شده تا چین‌ و چروک‌های دور چشم ، خط اخم و خطوط نگرانی و چین‌وچروک گردن برطرف شود. بوتاکس که از پروتئین تصفیه‌شده ساخته می‌شود تکانه‌های عصبی را مسدود و عضلات را ضعیف می‌کند تا چین‌ و چروک‌ها کاهش پیدا کنند و بدین شکل به چهره ظاهری جوان‌تر می‌بخشد. پزشک به درون عضلاتی که موجب بروز چین‌ و چروک و خطوط روی پیشانی می‌شوند چندین تزریق بسیار کوچک انجام می‌دهد.

تزریق ژل

تزریق ژل جهت بازیابی حجمی از چربی که به‌ویژه در اثر افزایش سن، قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن کاهش پیدا کرده استفاده می‌شوند. ژل‌های قابل تزریق در زیر چشم، در چین‌های اطراف بینی، دهان و جهت حجم دهی و فرم‌دهی مجدد به لب‌ها و صورت استفاده می‌شوند.

نکات مراقبتی در استفاده از کرم دور چشم | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنیم. کاربردهای این روش، پر کردن چین و چروک، درمان افتادگی پوست، حجم دهی به لب ها و جوانسازی پشت دست است.

پیشنهاد مطالعه
نکته مهم استفاده از دستکش نخی و پلاستیکی در زمان کرونا ویروس؟

مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع روش درمانی تزریقی است که طی آن مواد مغذی به لایه‌هایی از پوست که در آن بازسازی و رشد سلول انجام می‌گیرد، ارسال می‌شود. به‌وسیله مزوتراپی می‌توان ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و تمامی عناصر ضروری برای سلامتی سلول‌های پوستی را به منطقه مورد نظر فرستاد. این روش درمانی پوست خسته و تیره، خشک، بی‌حال و فرسوده و چین‌وچروک‌های سطحی را بهبود داده و برای نرم کردن پوست در قبل و بعد از عمل روش مطلوب و مناسبی است.

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

جوانسازی پوست صورت با پی آر پی

پی آر پی (PRP) جهت جوانسازی پوست صورت، پس از روش‌های بدون نیاز به جراحی به روشی پر درخواست تبدیل شده است. پی آر پی یک نوع روش درمانی است که طی آن از پلاکت‌های خون فرد جهت تحریک فرایند رشد کلاژن ، کمک به بهبود رنگ و بافت پوست و بازیابی حجم ازدست ‌رفته صورت، استفاده می‌شود. حجم خون گرفته‌شده از بدنتان به تعداد مناطقی که می‌خواهید تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد. معمولاً خون گرفته شده حدود 10 تا 30 میلی‌لیتر است. سپس خون به مدت 8 تا 10 دقیقه درون سانتریفیوژ قرار داده می‌شود. پس از جداسازی سلول‌ها، پلاکت‌های غنی استخراج‌شده و در ناحیه‌ای از پوست که به جوانسازی نیاز دارد تزریق می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه
انواع مختلف زگیل

لیزر

چین و چروک ، آکنه ، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست به وجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

بهترین روش های جوانسازی پوست

مزایای جوانسازی پوست صورت با الکترونیدلینگ

نکات مراقبتی برای الکترونیدلینگ صورت

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *