آیا بوتاکس کاملا بی خطر است؟
24 بهمن

آیا بوتاکس کاملا بی خطر است؟

آیا بوتاکس کاملا بی خطر است؟

قبل از انجام بوتاکس که باید بدانید:

هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا بدن خود را از تبدیل پوست صاف به پوست چروکیده باز دارد. با این حال، می توانید برای حفظ سلامت پوست خود اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. تزریق بوتاکس یکی از موثرترین درمان های ضد پیری است.

 

اما بوتاکس دقیقا چیست؟ و آیا این یک روش کاملا بی خطر است؟

بوتاکس یک شل کننده عضلانی است که با یک سوزن کوچک به پوست شما تزریق می شود تا خطوط و چین و چروک های ظریف کمتر به چشم بیاید و چین و چروک های جدید در آینده ظاهر نشوند. سایر محصولات نیز همین عملکرد را دارند، اما بوتاکس رایج ترین مورد استفاده است.

بوتاکس نه تنها برای رفع چین و چروک استفاده می شود بلکه می تواند در برابر بیماری هایی مانند میگرن و تعریق شدید نیز موثر باشد. هنگامی که صحبت از درمان چین و چروک می شود، عمدتا برای چین و چروک های پیشانی و زیر چشم استفاده می شود.

اگر به فکر انجام بوتاکس هستید، باید بدانید که نباید آن را ساده گرفت، زیرا بر عضلات صورت شما تأثیر می گذارد.

  • برای دریافت مشاوره برنامه ریزی کنید.

قبل از تزریق بوتاکس، ابتدا باید اهمیت انتخاب یک کلینیک قابل اعتماد را درک کنید، که به شما در دستیابی به اهداف زیبایی شناختی خود برای نتایج طولانی مدت کمک می کند. متخصصان کلینیک یک جلسه مشاوره با شما برنامه ریزی می کنند، نحوه تزریق بوتاکس را توضیح می دهند و به شما کمک می کنند تا روش مناسب خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه
عوارض نخ سیلوئت

ممکن است از شما بخواهند لبخند بزنید یا اخم کنید و ابروهایتان را بالا ببرید. این عبارات به آنها نشان می دهد که چگونه صورت شما به طور طبیعی حرکت می کند تا بتوانند درمان موثری را برای شما ارائه دهند. این متخصصان همچنین می توانند زیر بغل را برای بوتاکس بررسی کنند.

در جلسه مشاوره سلامت شما به طور کامل ارزیابی می شود. پزشکی که این عمل زیبایی را انجام می دهد باید بداند که آیا از داروهایی استفاده می کنید که ممکن است با بوتاکس تداخل داشته باشد یا خیر.

برای تزریق بوتاکس، باید متخصص حرفه ای را انتخاب کنید که با او احساس امنیت کنید و به او اطمینان داشته باشید. همچنین پزشک باید مجوز لازم برای تزریق بوتاکس را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه
عوارض بوکال فت غبغب

آیا بوتاکس کاملا بی خطر است؟ | متخصص پوست اصفهان - بهترین متخصص ژل و بوتاکس - بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

  • با خطرات بوتاکس آشنا شوید.

باید بدانید که تزریق بوتاکس چه خطراتی دارد و قبل از انجام درمان چه الزاماتی را باید رعایت کنید. متخصص پزشکی یا کلینیک شما چگونه با عوارض یا درمان نادرست برخورد می کند؟ پس از درمان چگونه از شما به عنوان یک بیمار مراقبت می کنند؟  آیا می توانید فرم رضایت بیمار را امضا کنید یا نه؟

  • نتایج تزریق بوتاکس فوری نیست.

نتایج بوتاکس علیرغم انتظارات ما همیشه فورا به دست نمی آید. حتی ممکن است تعجب کنید که آیا آنها مقدار مناسبی بوتاکس تزریق کرده اند یا خیر.

شما نمی توانید فورا اثر کامل تزریق بوتاکس را مشاهده کنید. نتایج ۳ روز یا تا ۱۴ روز پس از درمان آشکار خواهد شد. بوتاکس بسته به محل تزریق، عمق فرورفتگی و بسیاری از عوامل دیگر برای نشان دادن زمان نیاز دارد.

اعصاب تحت تاثیر بوتاکس دارای “محل های اتصال” هستند که به ماده شیمیایی اجازه می دهد به سطح آنها بچسبد و فعالیت را مهار کند. بنابراین هر چه سایت های اتصال بیشتری در اعصاب خود داشته باشید، سریعتر می توانید نتایج را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق فیلر به شقیقه‌

مدت زمان ماندگاری اثرات بوتاکس برای هر فرد متفاوت است، اما به طور متوسط ​​بین ۳ تا ۶ ماه باقی می ماند . این همه به نواحی تزریق شده و تعداد واحدهای مورد استفاده بستگی دارد. مهم است که کیفیت بوتاکس را در نظر بگیرید. در صورت داشتن هر گونه عارضه بوتاکس قابل برگشت نیست. این عوارض جانبی پس از از بین رفتن نوروتوکسین ناپدید می شوند.

  • مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

در هفته اول پس از تزریق بوتاکس شما می توانید با پیروی از دستورالعمل های ارائه شده، اثرات بوتاکس را ماندگارتر کنید.

  1. یک ساعت بعد از عمل، اخم کنید یا ابروهای خود را بالا ببرید. اگرچه این فعالیت‌ های صورت الزامی نیست، اما ممکن است به نتایج بهتری منجر شود.
  2. از مصرف داروهای رقیق کننده خون و ایبوپروفن خودداری کنید. این کار از قرمز شدن و تورم پوست جلوگیری می کند.
  3. مهم است که تا ۲۴ ساعت پس از درمان از ماساژ ناحیه تحت درمان، سونا، فعالیت بدنی شدید و مصرف الکل خودداری کنید.

 


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

تفاوت های اصلی بوتاکس با داکسفای

تزریق ژل و بوتاکس چه تفاوتی با هم دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *