کرم های مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت
3 اسفند

کرم های مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت

کرم های مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت

پس از پشت سر گذاشتن انتقال چربی به صورت شما هنوز در مرحله بسیار حساسی قرار دارید. در حقیقت سلول‌های چربی در حال سازگار شدن با محیط جدید خود هستند و این سازگاری به زمان نیاز خواهد داشت. البته که شما خیلی زود متوجه بروز تغییرات اولیه در ظاهر خود می‌شوید اما رسیدن این فرآیند به نتیجه نهایی، کمی زمان خواهد برد. در مطلب امروز از سایت متخصص پوست اصفهان به بررسی کرم های مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت می پردازیم.

پس از تزریق چربی ممکن است بعضی از افراد به استفاده از کرم‌های مختلف نیاز داشته باشند. این نیاز ممکن است در افراد دیگری احساس نشود چرا که شرایط اولیه بدن افراد با هم متفاوت است و همچنین در میزان چربی مورد استفاده برای تزریق نیز تفاوت‌های زیادی بین افراد مختلف وجود دارد. قبل از استفاده از کرم، بهترین کار ممکن مشورت با پزشک متخصص خواهد بود. شما در پایان فرآیند انتقال چربی، نباید به تشخیص خود و یا با مشورت دیگران به سراغ استفاده از کرم‌های مختلف بروید. این تنها پزشک متخصص است که می‌تواند در این زمینه بهترین تصمیم را برای شما بگیرد.

کرم های حاوی ویتامین های A و D

کرم‌های حاوی ویتامین‌های A و D از جمله کرم‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها بعد از تزریق چربی توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود. این دسته از کرم‌ها سبب تقویت سلول‌های پوستی شده و در نتیجه عوارض جانبی بعد از تزریق چربی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند. از طرفی دیگر به دلیل اینکه اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده این کرم‌ها ویتامین‌ها هستند هیچ ضرر و آسیبی را برای افراد در پی نخواهند داشت. در حالت کلی تمامی افراد می‌توانند بعد از گذشت ۲۴ ساعت از تزریق چربی مصرف کرم‌های حاوی ویتامین‌های آ و دی را شروع کنند.

پیشنهاد مطالعه
علل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

کرم بروملین

یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای مصرف در دوران پس از تزریق چربی، بروملین است که به اشکال مختلف وجود دارد. این ماده مفید به صورت کرم نیز وجود دارد و می‌تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد.

کرم های مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

بهترین متخصص ژل و بوتاکس

کرم های حاوی ترکیبات استروئیدی

از دیگر کرم‌ های بعد از ترانسفر چربی، کرم‌های حاوی ترکیبات استروئیدی است. این کرم‌ها سبب سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در نتیجه از بروز التهاب‌ها و تورم‌های شدید پوستی جلوگیری می‌کنند. بهتر است افراد مصرف کرم‌های استروئیدی را به مدت یک هفته قبل از تزریق چربی شروع کنند و بعد از گذشت ۲۴ ساعت از تزریق چربی مصرف آن را به مدت ۲ هفته ادامه دهید. با توجه به مزایای قابل توجه این نوع از کرم‌ها که به منظور رفع عوارض جانبی و احتمالی بعد از تزریق چربی مصرف می‌شوند، بهتر است هرگز بدون تجویز پزشک و یا مشورت با او اقدام به چنین کاری نکنید. در صورت نیاز می‌توان به راحتی از طریق مراجعه به داروخانه‌ها نسبت به تهیه کرم‌های استروئیدی اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه
استفاده از مرطوب‌کننده مناسب

تاثیرات کرم های حاوی ترکیبات استروئیدی

کرم‌های حاوی ترکیبات استروئیدی به محض استفاده سبب می‌شوند تا از فعالیت بالای سیستم ایمنی بدن جلوگیری شود. در نتیجه عوارض جانبی احتمالی که امکان بروز آن‌ها بعد از تزریق چربی وجود داشته و به دلیل فعالیت سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهند تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابند. از جمله این عوارض جانبی می‌توان به ایجاد تورم، التهابات پوستی، کبودی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. از آنجایی که این دسته از کرم‌ها تاثیر مستقیم بر سیستم ایمنی بدن دارند بهتر است با تجویز پزشک و به همراه دارو‌های آنتی‌بیوتیک مصرف شوند تا از مشکلاتی نظیر ایجاد عفونت در‌ امان باشید.

تاثیر کرم های حاوی ویتامین های A و D

کرم‌های حاوی ویتامین‌های A و Dدر دسته کرم‌های ویتامینه و تقویتی قرار داشته و تاثیر قابل توجهی در کاهش التهاب‌های پوستی و ترمیم زخم‌ها از خود نشان می‌دهند و با استفاده از این نوع کرم‌ها در بازه زمانی طولانی بعد از تزریق چربی به صورت، شاهد نتایج و تاثیرات مثبت آن‌ها خواهیم بود. بزرگ‌ترین مزیت این کرم‌ها عدم بروز عارضه جانبی و حساسیت در نتیجه استفاده مداوم از آن‌ها است؛ به طوری که با مصرف مداوم کرم‌های ویتامینه آ و دی نتایجی مثل افزایش لطافت و طراوت پوست در کنار بهبود زخم‌ها و التهابات ناشی از عمل تزریق چربی را به دست خواهید آورد.

پیشنهاد مطالعه
فواید شگفت‌انگیز زینک اکساید برای پوست

کرم آرنیکا

یکی دیگر از کرم‌هایی که این روز‌ها به شدت مورد توجه قرار دارد و پس از انتقال چربی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کرم آرنیکا مونتانا است. استفاده از این محصول، تاثیرات بسیار مثبتی برای شما دارد اما در مورد نحوه استفاده از آن، باید دقت بسیار زیادی به عمل بیاورید. شما نباید این کرم را به روی زخم‌های باز یا نواحی ایجاد برش، بزنید.

نحوه انتخاب بهترین محصول  پس از تزریق چربی

علاوه بر کرم‌هایی که در بازار موجود هستند، بسیاری از مکمل‌ها و ویتامین‌ها نیز می‌توانند در دوران بعد از تزریق چربی به روند بهبودی شما کمک کنند. در حقیقت محصولات زیادی هستند که می‌توانند به روند ریکاوری شما سرعت ببخشند و عارضه‌های جانبی را خیلی زود به حداقل برسانند. مشورت با پزشک متخصص تزریق چربی، بهترین راه برای انتخاب کرم ‌ها بعد از انتقال چربی، مکمل‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز شما خواهد بود. استفاده خودسرانه از کرم‌های مختلف ممکن است عواقب نامطلوبی برای شما به وجود بیاورند.

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

همه چیز راجع به تزریق بوتاکس به صورت مردان

تزریق چربی به روش میکروفت چیست؟

بیماری سلولیت چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *