چگونه قرمزی و التهاب گونه ها را درمان کنیم؟
12 فروردین

چگونه قرمزی و التهاب گونه ها را درمان کنیم؟

درمان قرمزی پوست

در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس قصد داریم درباره قرمزی و التهاب گونه ها و روش های درمان آن توضیحاتی خدمت شما ارائه کنیم. لطفا همراه ما باشید. بهتر است که قبل از استفاده از مواد آرایشی و یا هر نوع کرم ضد آفتاب آن را بر روی پوست خود تست کنید. برخی مواقع حساسیت به ترکیبات شیمیایی عامل به وجود آورنده قرمزی و التهاب هستند. در ضمن جهت مراقبت های پوست توصیه می شود از لوازم آرایشی اصل و معتبر که دارای تاریخ مصرف می باشند استفاده شود.

مراقبت های پوستی برای درمان قرمزی پوست

واکنش های آلرژیک که در فصول مختلف برای افراد به وجود می آید می تواند در پوست صورت افراد حساس با علائمی مانند تورم و التهاب همین طور قرمزی همراه باشد. از این رو می توان با درمان مناسب واکنش های آلرژیک را از بین برده و قرمزی پوست را نیز تعدیل کرد.
از مواد دیگری که می تواند قرمزی پوست را کم کند چای سبز است. در مراقبت های پوست گفته می شود به این دلیل که چای سبز دارای خاصیت جوان سازی برای پوست می باشد می تواند علائم قرمزی را به بهترین شکل ممکن رفع کند.
استفاده از صابون ها و مواد شیمیایی حساسیت زا می تواند از موارد برانگیزاننده پوست و ایجاد قرمزی باشد. بهتر است از صابون ها و شوینده های ملایم جهت این امر استفاده کنید.
اگر پس از شستن صورت از مرطوب کننده های مناسب و لوسیون های مخصوص استفاده کنید در نتیجه علائم خشکی روی پوست شما کم می شود و در نتیجه می توانید قرمزی را کمتر روی پوست خود مشاهده نمایید.
صورت خود را همیشه پاکیزه نگه دارید. در مراقبت های پوست توصیه می شود آلودگی ها را از پوست خود پاک کرده و هیچ گاه با آرایش نخوابید تا مواد شیمیایی و انواع باکتری ها در بافت پوست شما نفوذ نکنند.

روش های مراقبت‌ بعد از تزریق بوتاکس به صورت مردان

چگونه قرمزی و التهاب گونه ها را درمان کنیم؟ | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

درمان التهاب و قرمزی گونه ها

اگر قسمت‌های قرمز روی پوست خود دارید، پزشک ممکن است داروهای زیر را به شما پیشنهاد دهد:

• ژل بریمونیدین تارتارات دارویی است که برای استفاده در مورد اریتم مکرر مربوط به روزاسه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته شده که دارای اثر انقباضی عروقی است، به این معنی که رگ‌های خونی پوست را سفت می‌کند تا قرمزی صورت شما را کاهش دهد.
  • آزلائیک اسید اثر ضد التهابی و کمدولیت در از بین بردن جوش و آکنه دارد. این دارو همچنین می‌تواند قرمزی صورت شما را کاهش دهد.
  • مترونیدازول و داکسی سایکلین داروهای ضد باکتری هستند که می‌توانند باکتری‌های پوست شما را از بین ببرند و قرمزی و تورم مرتبط با عفونت‌ها را کاهش دهند.
  • این داروها بسته به شدت ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا قرمزی پوست را برطرف کنند.
اصول مراقبت از پوست

پزشک شما همچنین ممکن است روش‌های پزشکی زیر را برای کاهش قرمزی پوست یا التهاب توصیه کند:

لیزر درمانی: این روش استفاده از نور لیزر یا نور شدید پالسی برای کمک به کاهش اریتما است و در نتیجه قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.
درم ابریژن : این روش شامل استفاده از برس سیمی ‌برای خراشیدن یا ساییدن سطح پوست آسیب دیده است.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

چگونه از قرمزی و التهاب گونه ها پیشگیری کنیم؟

• ترک مصرف الکل
  • اجتناب از دمای شدید و لباس مناسب با آب و هوا
  • نوشیدن مایعات فراوان برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و کمبود آب بدن
  • درمان هر بیماری پزشکی زمینه ای که ممکن است باعث برافروختگی پوست شود.
  • حفظ وزن و فشار خون سالم با ورزش منظم و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل
  • یادگیری تکنیک های آرام سازی، مانند تمرینات تنفسی، هوشیاری و مراقبه، برای کنار آمدن با استرس
عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی را بشناسید

تشدید آکنه با مواد آرایشی

کدام داروهای خوراکی برای درمان آکنه مفید اند؟

علل و درمان شیارها و خطوط روی ناخن