پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ
18 اسفند

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

بررسی پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

ممکن است پس از گذشت زمان از زدن تاتو پشیمان شوید. روش‌های مختلفی برای پاک کردن تاتو از بدن وجود دارد که یکی از آن‌ها لیزر است. دستگاه‌های لیزر با تنوع بالا در جهان وجود دارد که برای پاک کردن خالکوبی طراحی شده‌اند. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت سختی پاک کردن خالکوبی

رنگ هایی که در تاتو استفاده می شود با ساختار سخت فیبری به لایه ی درم پوست نفوذ کرده و در آن مستقر می شوند. لذا پاک کردن این رنگ ها بدون تاثیر در بافت اطراف آن امکان پذیر نیست.

نوه پاک کردن تاتو با لیزر

اگر روش درمانی IPL را برای مشکلات پوست و موی خود انجام داده‌اید، با پاک کردن تاتو با لیزر آشنایی بیشتری دارید. دستگاه لیزر پاک کردن تاتو، شلیک کوتاه نور در طول موج‌های مختلف تولید می‌کند. هنگامی که این امواج نور به سمت خالکوبی هدایت می‌شوند، به پوست نفوذ کرده و توسط جوهر جذب می‎‌شوند. امواج نور لیزر جوهر را به ذرات کوچک‌تری تجزیه می‌کند که به تدریج توسط بدن و سیستم ایمنی حذف می‌شوند. این روند به صورت تدریجی انجام می‌شود.

لیزر کیوسوییچ برای پاک کردن تاتو

تکنیک کیوسوییچ (q) ایجاد پالس‌های لیزری با مدت کوتاه (از چند نانو ثانیه تا چند ده نانو ثانیه) و پر قدرت (از چند مگاوات تاچند صد مگاوات) را میسر می‌سازد. به وجود آمدن پالس های لیزری با استفاده از سوییچ کردن پی در پی ایجاد می شود که دسته ای از پرتوهای تکفام را به سمت نقطه ی مورد نظر یکدست کرده و بصورت نوسانی پالس های ایجاد شده را به آن نقطه می فرستد.

پیشنهاد مطالعه
دلایل و علائم ریزش ریش و موی صورت

با این روش می توان لیزر های با شدت خیلی بیشتری تولید کرد. در واقع با پمپاژ پی در پی انرژی هر تپ لیزری از قبل بیشتر خواهد شد و می توان به انرژی نهایی رسید. دو نوع سوییچ کردن با این روش وجود دارد، اگر سویچ کردن سریع انجام شود یک خروجی لیزر خیلی قوی خواهیم داشت. (یک تک پالس بسیار قوی) و اگر سوییچ کردن آهسته انجام گیرد خروجی دارای چند پالس با قدرت کمتر خواهد بود.

طول موج برای از بین بردن تاتو

دو نوع طول موج پالس های تولید شده توسط این دستگاه: 1064nm , 532nm مربوط به رنگ آبی تیره و سیاه می باشد. این دستگاه علاوه بر عملکرد فوق العاده در پاک کردن و از بین بردن تاتو های تیره در از بین بردن لک های پوستی، تیرگی های موضعی و جای سوختگی ها و زخم هم بسیار موثر می باشد.

لیزر و درمان بیماری های پوستی

روش عملکرد لیزر کیوسوییچ در پاک کردن تاتو

عملکرد آن به این گونه است که پالس ایجاد شده وارد پوست شده و در عمق های مختلف پوست رنگدانه ها را حل می کند. به عبارت دیگر با ذرات رنگی واکنش می دهد و در نهایت باعث نابودی بافت رنگی در لایه ی درم پوست می شود. این ذرات ریز شده نهایتا جذب بدن می شود. ممکن است مقداری از ذرات رنگی در عمق درم باقی بماند ولی با این روش لایه ی سطحی اپیدرم که قابل مشاهده است کاملا از بین رفته و بی رنگ می شود. در برخی موارد تاتو که عمق لایه های رنگی زیاد باشد یا در تتو های خیلی قدیمی از بین بردن کامل تاتو با مشکل مواجه می شود.

پیشنهاد مطالعه
کاربردهای آر اف فرکشنال

مزیت پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

این دستگاه علاوه بر از بین بردن بافت رنگی، پوست را برای کلاژن سازی تحریک کرده و برای از میان بردن قرمزی و کاهش التهاب و از بین بردن منافذ باز موثر است. بیماران دارای آکنه از عملکرد این دستگاه بسیار راضی هستند.

تعداد جلسات

اغلب به چندین جلسه لیزر برای پاک کردن تاتو نیاز است به خصوص زمانی که خالکوبی بزرگ باشد و سطح بیشتری از پوست را گرفته باشد. گرچه رنگ جوهر نیز نقش مهمی در روند حذف تاتو دارد. بسته به اینکه تاتو چقدر قدیمی است یا از چه موادی استفاده شده است، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

استفاده از طول موج های مختلف

برای رنگ‌های مختلف تاتو طول موج‌های مختلفی نیاز است زیرا میزان جذب نور بر اساس رنگ جوهر متفاوت است. مرکب‌های زرد، سبز و آبی معمولاً سخت پاک می‌شوند در حالیکه رنگ سیاه و قرمز ساده‌تر پاک می‌شوند. هر چه طرح خالکوبی بزرگ‌تر، رنگارنگ‌تر و پیچیده‌تر باشد برای پاک کردن آن به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. دستگاه‌های قدیمی حذف خالکوبی با لیزر و جراحی به پوست آسیب می‌رسانند، اما پاک کردن تاتو با لیزر ایمن‌تر است و کمتر احتمال دارد که آسیب دائمی روی پوست بگذارند. دستگاه های جدیدتر توانایی بیشتری در از بین بردن کامل رنگ تتو دارند. دستگاه Helios III جدیدترین دستگاه Q Switch در حال حاضر می باشد.

پیشنهاد مطالعه
درمان آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق

بیش از 20 سال است که از لیزر برای پاک کردن خالکوبی یا تاتو استفاده می شود و از 10 سال پیش از لیزر کیوسوییچ برای این منظور استفاده می گردد. طول موج لیزر استفاده شده در لیزر بنا به رنگ استفاده شده در تاتو متغیر است.

راه های جایگزین لیزر

راه های دیگر جایگزین لیزر برای حذف این رنگ ها استفاده از جراحی و برداشتن لایه پوست رنگ شده یا استفاده از نمک های دریایی، ترکیبات شیمیای یا آلی برای از بین بردن لایه ی رنگی پوست می باشد، که آسیب های خیلی جدی و عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

مراقبت قبل از پاک کردن تاتو با لیزر

مواردی که باید پیش از شروع لیزر با مراجعه کننده چک شود از قبیل سن، علت تاتو، بیماری های خاص است و ممکن است نیاز به رژیم غذایی خاصی باشد که توسط پزشک به بیمار توصیه می شود. به این علت که قبلا گفته شد تاتو های حرفه ای و قدیمی نیاز به تلاش بیشتری نسبت به تاتو های آماتوری ساده برای از بین بردن در پوست دارند.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

ارتباط آکنه و سندروم تخمدان پلی کیستیک

انواع لیزر برای درمان آکنه

دلایل التهاب و قرمزی گونه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *