مقایسه کاربردهای بوتاکس و فیلر پوستی
18 آبان

مقایسه کاربردهای بوتاکس و فیلر پوستی

بررسی کاربردهای بوتاکس و فیلر پوستی

بوتاکس و فیلر های پوستی، درمان های زیبایی هستند که از طریق تزریق، معمولاً در مطب پزشک انجام می شوند. آنها کم تهاجمی هستند، به این معنی که شامل جراحی نمی شوند. با این حال، شباهت های آنها در اینجا به پایان می رسد. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر به بررسی کاربردهای بوتاکس و فیلر پوستی میپردازیم.

بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، درمان های بوتاکس و پرکننده های پوستی محبوب هستند. به طوری که در سال 2015 بیش از 9 میلیون عمل انجام شد. بوتاکس حاوی باکتری های است که عضلات را منجمد می کند. با انجام این کار، بوتاکس می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از حالات صورت کمک کند.

فیلرهای پوستی حاوی موادی است که به نواحی که به دلیل افزایش سن نازک هستند. حالت بهتری می بخشد. این نازک شدن در گونه ها، لب ها و اطراف دهان شایع است. افراد باید از هزینه ها و خطرات درمان آگاه باشند و انتظارات واقع بینانه از آنچه می توانند انجام می دهند را داشته باشند.

مطالعه بیشتر : ترفندهای رشد ریش روی گونه ها

آشنایی با بوتاکس

بوتاکس ممکن است به اصلاح چین و چروک های پویا، مانند پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی کمک کند. این شکل خالص شده سم بوتولینوم است که از باکتری ها به دست می آید اگرچه در مقادیر بیشتر کشنده است، اما مقدار کم و تنظیم شده بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک استفاده می شود، برای چندین دهه به طور ایمن شناخته می شوند.

پیشنهاد مطالعه
نکات مراقبتی برای رفع پف زیر چشم

بوتاکس، با مسدود کردن سیگنال های عصبی در ماهیچه هایی که در آن تزریق می شود، عمل می کند. هنگامی که این سیگنال های عصبی قطع می شوند. عضله آسیب دیده به طور موقت فلج یا منجمد می شود بدون حرکت این ماهیچه های انتخاب شده در صورت، برخی از چین و چروک ها ممکن است نرم شده، کاهش یابند یا حتی از بین بروند.

بوتاکس و سایر درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم گاهی اوقات نورومدولاتور یا نوروتوکسین نامیده می شوند درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم با نام های تجاری Botox Cosmetic، Dysport و Xeomin به فروش می رسد.

بررسی انواع ژل های تزریقی به بدن و عوارض آنها | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

کاربردهای مختلف بوتاکس

بوتاکس فقط بر روی چین و چروک هایی که در اثر حرکت ماهیچه ای ایجاد می شوند، اثر می کند. اینها به عنوان چین و چروک های پویا شناخته می شوند و اغلب به آنها “خطوط بیان” می گویند.

رایج ترین چین و چروک های پویا که بوتاکس می تواند آن ها را درمان کند خطوط روی قسمت بالایی صورت مانند خطوط بین ابروها، خطوط افقی روی پیشانی و پنجه کلاغی اطراف چشم است. این خطوط در اثر لبخند زدن، اخم کردن، چشم دوختن و سایر حالات صورت ایجاد می شوند.
بوتاکس روی خطوط ریز و چین و چروک های ناشی از افتادگی پوست صورت یا از کاهش وزن صورت اثری نخواهد داشت. اینها به عنوان چین و چروک های ساکن شناخته می شوند. چین و چروک های ساکن شامل خطوطی در گونه ها، گردن و نواحی گردن است.

پیشنهاد مطالعه
بررسی اثرگذاری فولیک اسید بر رشد مو

بوتاکس یک درمان دائمی نیست. درمان های مکرر برای ادامه اثرات کاهش چین و چروک ضروری است. اکثر مردم متوجه می شوند که اثر شل کننده عضلات بوتاکس ۳ تا ۴ ماه باقی می ماند.

تعریف فیلرهای پوستی

پرکننده های پوستی ممکن است به حجیم و برجسته شدن لب کمک کنند. پرکننده های پوستی که گاهی به آن پرکننده های بافت نرم نیز گفته می شود، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست برای افزایش حجم و پری طراحی شده اند.

مواد مورد استفاده در پرکننده های پوست، عبارتند از:

  • پلی آلکیلیمید، ژل شفاف و سازگار با بدن.
  • پلی لاکتیک اسید، که پوست را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری بسازد.
  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)، یک پرکننده نیمه دائمی
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم که یک ترکیب معدنی مانند است که در استخوان ها یافت می شود.
  • اسید هیالورونیک، که در برخی از مایعات و بافت های بدن یافت می شود که باعث حجیم شدن پوست می شود.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

هر یک از اینها برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر مشکلات زیبایی طراحی شدند. زمان آنها برای کار و همچنین مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است. برخی از پرکننده ها ۶ ماه دوام دارند، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر دوام می آورند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا تعیین کنند که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه
علل و علائم ایجاد رگ‌های واریسی

موارد قابل اصلاح با فیلرهای پوستی

انواع مختلف پرکننده های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. با توجه به پرکننده انتخاب شده، ممکن است برای موارد زیر استفاده شوند:

  • پر کردن لب های نازک
  • پر کردن و تقویت نواحی کم عمق صورت
  • کاهش یا رفع سایه یا چین و چروک زیر چشم ناشی از پلک پایین
  • پر و یا نرم کردن چین و چروک های ساکن را به خصوص در قسمت پایین صورت

چین و چروک های ساکن شامل چین و چروک های اطراف دهان و در امتداد گونه ها می شود. این چین و چروک ها معمولاً در نتیجه از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می شوند.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

علل ایجاد تیرگی یا هایپرپیگمانتاسیون پلک

انواع مختلف موهای آسیب دیده

علل و علائم انواع اگزمای گوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *