مدیریت و پیشگیری از شیلیت زاویه ای
23 اردیبهشت

مدیریت و پیشگیری از شیلیت زاویه ای

مدیریت و پیشگیری از شیلیت زاویه ای

در مطلبی که امروز در سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس برای شما گردآوری شده است. مدیریت و پیشگیری از شیلیت زاویه ای را مورد بررسی قرار می دهیم. رعایت این موارد می تواند از التهاب کیلیت زاویه ای در لب جلوگیری کرده و آن را از بین ببرد:

حفظ هیدراته

پوست خود را به طور منظم مرطوب کنید و حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب هر روز بنوشید تا از درون آبرسانی شود. مصرف صحیح مایعات همچنین به عملکرد بهتر بدن شما کمک می کند و توانایی های مبارزه با عفونت را افزایش می دهد.

عدم لیس زدن لب ها

برخی از افراد عادت دارند لب های خود را لیس بزنند، که نه تنها شانس ابتلا به کیلیت زاویه ای را افزایش می دهد، بلکه می تواند پس از ایجاد آن شرایط را تشدید کند. برخی دیگر این کار را برای رفع خشکی لب‌هایشان انجام می‌دهند، غافل از اینکه این کار فقط آن را بدتر می‌کند. بنابراین، بهتر است به طور کامل از این عادت خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه
لیزر موهای زائد فول بادی

مدیریت و پیشگیری از شیلیت زاویه ای | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

درست غذا خوردن

از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید که بر برخی از مواد مغذی کلیدی مانند آهن، روی و ویتامین B12 تمرکز دارد که همگی می توانند به بهبود بهتر پوست و مبارزه با عفونت کمک کنند. غذاهای غنی از آهن عبارتند از سبزیجات برگدار مانند اسفناج، سویا و عدس و گوشت قرمز مانند گوشت بره و گاو. شما می توانید نیاز روی خود را از طریق لوبیا سبز، مارچوبه و کلم بروکسل تامین کنید. در همین حال، بهترین منابع غذایی برای ویتامین B12 شامل پنیر، گوشت گاو، بره و غذاهای دریایی روغنی مانند ماهی تن و ماهی خال مخالی است.

از مواد آرایشی اجتناب کنید. تا زمانی که عفونت فروکش نکند، روی لب ها یا پوست زخمی آرایش نکنید. لوازم آرایشی معمولا حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند پوست را تحریک کنند.

پیشنهاد مطالعه
راه های داشتن گونه های چاق

قند خون خود را تنظیم کنید. افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت باید سطح گلوکز خون خود را تحت کنترل داشته باشند تا خطر cheilitis زاویه ای کاهش یابد. دیابت مدیریت ضعیف می تواند ایمنی شما را به خطر بیندازد و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید. اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، هر شب پس از بیرون آوردن آن ها را تمیز کنید. تمیزی مناسب شامل مسواک زدن آنها با یک محصول مراقبت از دندان مصنوعی و سپس گذاشتن آنها در آب یا مایع تمیزکننده دندان مصنوعی در طول شب است.

آیا شیلیت زاویه ای قابل انتقال است؟ خیر. با این حال، می تواند به مرور زمان به گوشه دیگر لب شما سرایت کند.

پیشنهاد مطالعه
روش های مختلف زاویه سازی فک و صورت

اگر شیلیت زاویه ای درمان نشود، آیا می تواند خطرناک شود؟ اگر داروی مناسب برای شیلیت زاویه ای مصرف نکنید، ممکن است به تدریج بدتر شود. به تعویق انداختن درمان به این امید که عفونت خود به خود برطرف شود، اشتباهی است که بسیاری از مردم مرتکب می شوند، اما بعداً از آن پشیمان می شوند. از سوی دیگر، درمان سریع منجر به علائم خفیف و بهبودی سریع بدون خطر عوارض ناخواسته می شود که ممکن است به درمان تهاجمی نیاز داشته باشد.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

راه های ارتباط با متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر


مطالعه بیشتر:

عوارض جانبی مصرف ژل آلاینا

راه های خلاصی از شپش سر

بررسی عوارض و فاکتور های ریسک پذیر در تزریق ژل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *