لیفت صورت با نخ؟؟ کدام فرد مناسب است؟؟ آیا روش لیفت با نخ بدون عارضه است؟؟؟؟
20 بهمن

لیفت صورت با نخ؟؟ کدام فرد مناسب است؟؟ آیا روش لیفت با نخ بدون عارضه است؟؟؟؟

تکنیک جوانسازی،با نخ یا تردینگ بر مبنای جاگذاری نخ‌های آهسته جذب‌شونده در زیرپوست هست این نخها از سه نمونه میباشند.

نخ سیلوئت و نخ خاردار PDO و پی .سی .ال، سه نوع نخ بکار برده در این روش هستند که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم.

این نخ‌ها اگر از جنس پی.دی او باشند به‌تدریج و طی چهار تا شش ماه تحلیل رفته و سرانجام ناپدید خواهند شد، نخ سیلوئت یا پی.ال آ در مدت حداقل 18 ماه بقی میمانند و در حال حاضر نخ پی سی ال با نیمه عمر بیشتر از 24 ماه نیز وارد بازار شده اند . اما در این مدت، تکثیر سلول‌های فیبروبلاست (سلول‌های سازنده الیاف کلاژن و الاستین که مسئول ایجاد و حفظ شکل و استحکام بافت‌ها هستند) و ساخت‌وساز کلاژن و الاستین و گسترش و نوسازی عروق را در پیرامون خود به‌شدت تحریک می‌کنند. از این تکنیک جوانسازی میتوان جهت لیف ابرو  و صورت انجام داد .

تکنیک جوانسازی با نخ  موجب می‌شود تا پوست کشیده‌تر، جوان‌تر، هموارتر و شفاف‌تر شود. چین‌وچروک‌ها محوشده، منافذ پوست ریزتر و باریک‌تر می‌شوند، قسمت‌های آویزان شده پوست استحکام یافته و درنهایت لیفت مناسب و بادوام ایجاد می‌شود.در هر ثانیه حضور این نخ‌ها در پوست، ساخت رشته‌های جوانی صورت می‌گیرد لذا یک جوانسازی و پیشگیری از پیری طولانی مدت در طی یک یا دو جلسه درمانی خواهید داشت.از این روش برای می توان برای رفع غبغب استفاده نمود .

PDO یا (POLYDIO XANONE)  ماده تشکیل‌دهنده این نخ‌ها، ابتدا به خاطر کیفیت و ویژگی‌های خود در اعمال جراحی قلب و عروق، چشم‌پزشکی، زنان وز ایمان و اصولاً هرجایی که نیاز به استحکام و انسجام در عین بی‌خطری و بی‌ضرر بودن و عدم ایجاد تب و عفونت بسیار مهم است، بکار رفته و همچنان نیز استفاده می‌شود. زیرا این نخ‌ها ATRAUMATIC (غیر آسیب‌رسان به بدن انسان) بوده، نسبت به ماهیچه‌ها خنثی هستند و هیچ‌گونه خاصیت تب‌زایی و ایجاد عفونت از خود نشان نداده‌اند.

نخ پلی دیو کسان وان (PDO) یک نخ مو نو فیلامنت  سنتتیک  قابل‌جذب است که  به‌محض ورود به بافت‌های بدن باعث تجمع و تکثیر سلول‌های فیبر وبلاست در پیرامون خود می‌گردد.. کلاژن سازی و ترشح مداوم الیاف الاستین از فیبروبلاست‌ها، منجر به ایجاد یک شبکه داربست‌مانند در زیرپوست می‌شود که ازیک‌طرف از افتادگی بیشتر پوست در اثر نیروی جاذبه زمین پیشگیری می‌کند و از طرف دیگر باعث سفت شدن و شکل گرفتن پوست شده  و از پیدایش و گسترش ‌جاهای  شل و آویزان جلوگیری می‌کند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، پس از چهارتا شش ماه نخ به‌طور کامل جذب می‌شود اما بافت ایجادشده و اثر نخ‌ها دو تا سه سال باقی خواهد ماند.

پیشنهاد مطالعه
روشهای از بین بردن موهای زائد بدن

نخ سیلوئت

نخ سیلوئت نخ بخیه مخروطی دوطرفه و کاملاً قابل جذبی است که برای اصلاح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن به کار برده می‌شود. این نخ بخیه از یک نوار پلی لاکتیک اسید تشکیل می‌شود که سال‌های متمادی در پزشکی کاربرد داشته و ایمنی آن نیز به اثبات رسیده است. نخ سیلوئت کاملاً قابل جذب است و اثر لیفتینگ صورت آن بیش از ۱۸ ماه ماندگاری دارد. نتایج عمل لیفت با نخ به صورت آنی نمود می‌یابد و با جذب شدن نخ، کلاژن طبیعی بدن جایگزین آن می‌شود و به این ترتیب جوانی بازیافته ماندگارتر می‌شود. در مجموع بیماران دارای پوست سنگین‌تر متقاضیان بهتری محسوب می‌شوند.

ضمنا باطلاع میرساند دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو بعنوان نماینده علمی  و رسمی و تنها مدرس منطقه ای خاورمیانه در اصفهان برای سیلوئت برگزیده شده اند.

ناحیه‌های قابل درمان توسط لیفت با نخ


نخ سیلوئت

لیفت صورت بدون جراحی و با نخ سیلوئت به منظور بالا کشیدن پوست صورت و محکم کردن پوست صورت و گردن انجام می‌شود. نخ سیلوئت بیشترین کاربرد را برای از بین بردن خط فک و خطوط اندوه، خطوط رو به پایین گوشه‌های لب، دارد؛ هر چند این درمان غالباً بر روی گردن،

ابرو و گونه نیز انجام می‌شود. در راستای بهینه سازی نتایج عمل ممکن است از چندین رشته نخ استفاده شود.

نخ خاردار و پی.دی او

لیفت با نخ خاردار به منظور بالا کشیدن و محکم کردن پوست صورت و بدن انجام می‌شود. نخ خاردار بیشترین کاربرد را برای از بین بردن خط فک و خطوط اندوه، خطوط رو به پایین گوشه‌های لب، دارد؛ هر چند این درمان غالباً بر روی گردن، لیفت ابرو ، پیشانی، خطوط خنده و گونه نیز انجام می‌شود. به علاوه این روش برای بهبود وضعیت ناحیه بالای سینه، از بین بردن ترک‌های پوستی، لیفت باسن و شکم نیز کاربرد دارد. در راستای بهینه سازی نتایج عمل ممکن است از چندین رشته نخ استفاده شود.البته همیشه بر اساس شرایط متخصص پوست تصمیم مناسب را خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه
ای پی ال چیست و چه تفاوتی با لیزر دارد ؟

نخ سیلوئت

متخصص پوست چهره و گردن را پیش از عمل به دقت بررسی می‌کند تا بهترین محل‌های قرار دادن نخ را تعیین کند و نقطه‌های مناسب را بر روی پوست علامت بزند. این عمل در محیط ضدعفونی شده و تحت بی‌حسی موضعی با تزریق داروی بی‌حسی در محل‌های ورود و خروج نخ بخیه انجام می‌شود تا احتمال بروز هر گونه ناراحتی به حداقل برسد. یکی از مزایای بزرگ لیفتینگ صورت بدون جراحی این است که هیچ برشی ایجاد نمی‌شود. جراح نخ را با سوزن وارد پوست می‌کند و هنگامی که تمام رشته‌ها در جای مناسب قرار گرفت، آنها را محکم می‌کند و انتهای نخ بخیه را می‌برد و زیر پوست به خوبی مخفی می‌کند. با کشیدن نخ درون پوست تاثیر مورد نظر حاصل می‌شود و مخروط‌ها به راحتی در یک جهت حرکت می‌کنند، اما در مقابل حرکت رو به سمت محل اولیه خود مقاومت می‌کنند؛ نتیجه نهایی این کار جوانسازی پوست و محکم شدن آن است. از آنجایی که نخ دو طرفه است، سمت دیگر نخ پوست بالا کشیده شده را در جای خود نگه می‌دارد و تاثیر عمل را دوچندان می‌سازد.

ناحیه درمان شده پس از عمل قدری قرمز و ملتهب می‌شود. بیشترین میزان تغییر را می‌توان بلافاصله پس از عمل مشاهده کرد، و طبیعی است که تأثیر حاصل شده ظرف چند روز آتی اندکی تعدیل یابد تا در نهایت نتیجه واقعی آشکار گردد. جمع شدن پوست در محل قرارگیری نخ طبیعی و کاملاً قابل پیش‌بینی است، اما جایی برای نگرانی وجود ندارد چون این مورد پس از چند روز برطرف خواهد شد.

نخ خاردار و  پی دی او

سابقه پزشکی و شرح حال بیمار  در جلسه مشاوره پیش از عمل بررسی و بیمار کاملاً معاینه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که وی متقاضی مناسبی برای کشیدن پوست صورت با نخ به شمار می‌آید. لیفت ابرو با نخ خاردار عملی با حداقل تهاجم است، مراقبت پس از عمل بسیار ساده و جزیی است و دوران بهبود آن فوق العاده کوتاه است. این عمل در محیط ضدعفونی شده انجام می‌شود و بسته به محل تحت درمان از داروی بی‌حسی استفاده می‌گردد. جراح نخ خاردار را زیر پوست قرار می‌دهد و سپس با دست رشته‌های نخ را محکم می‌کند یا می‌کشد تا نتایج مطلوب به دست آید. از این گذشته نخ خاردار با تحریک فیبروبلاست به تولید کلاژن و الاستین اثرگذاری عمل را افزایش می‌دهد و بافت و تن پوست را بهبود می‌بخشد. نخ خاردار ظرف چند ماه طی فرایند هیدرولیز درون بدن کاملاً  تجزیه می‌شود و چون کوچکترین ذره‌ای از آن باقی نمی‌ماند، طبعاً هیچ اثر جانبی ناخواسته‌ای نیز بروز نمی‌یابد.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی چیست ؟

بالا کشیدن و محکم کردن پوست به واسطه ساز و کارهای گوناگون عملکرد تجهیزاتی چون قلاب، بست و خار داخل این نوع نخ بخیه ممکن می‌شود که به لایه زیر پوست متصل می‌شوند. نخ را می‌توان با اعمال فشار یا کشش محکم کرد تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. جوانسازی و بهبود بافت پوست نیز ارمغان این عمل است که به دلیل تحریک فیبروبلاست در ناحیه‌های درمان شده رخ می‌دهد.

مزایای روش لیفت با نخ

  • روش سالم و بی‌خطری است.
  • به هیچ آمادگی خاصی نیاز ندارد.
  • به مراقبت‌های بعدی خاصی نیاز ندارد.
  • آثار درمان بلافاصله قابل‌مشاهده هستند.
  • آثار درمان باگذشت زمان نه‌تنها افت نمی‌کنند، بلکه روز بروز بهتر می‌شوند.
  • هیچ‌گونه جراحت یا جای زخم روی پوست مشاهده نمی‌شود.
  • نخ‌ها اصلاً قابل‌مشاهده یا لمس نیستند.
  • نخ‌ها کاملاً” قابل‌جذب هستند.
  • در صورت لزوم، امکان تکرار در همان محل و یا نقاط دیگر صورت و بدن در ماه‌ها و سال‌های بعد وجود دارد.
  • این روش از سن ۲۵  سال به بالا قابل‌استفاده است.


    موارد منع استفاده از این روش

    • در زمان حاملگی یا  شیردهی
    • ابتلا به سرطان
    • وجود زخم باز یا عفونت در محل جاگذاری نخ‌ها
    • وجود اختلالات انعقادی
    • وقتی بیمار در حال مصرف داروهای ضد انعقادی است (اگر امکان قطع موقط درمان ضد انعقادی نباشد)

    ملاحظات پس از درمان


    • بیمارمی تواند به‌صورت عادی صورت  و موهای خود را بشوید و استحمام کند
    • در صورت  التهاب می‌توان از کیسه یخ یا حوله سرد استفاده کرد  (۲۰ دقیقه  بر روی موضع قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوباره تکرار کنید)
    • بهتر است بیمار حداقل تا سه شب  اول سرخود را به‌اندازه ۳۰ درجه  بالا نگه دارد
    • 3تا 4 هفته از فشار مستقیم روی صورت و نواحی درمان شده اجتناب شود و بیمار روی صورت نخوابد
    • 3تا 4 هفته تا آنجا که ممکن است حرکات صورت را به حداقل برسانند. از لبخندهای وسیع و به‌طورکلی حرکاتی که باعث تغییر شکل وسیع صورت می‌شوند مانند خمیازه عمیق و شکلک خودداری شود وبانی چیزی نوشیده نشود.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *