فواید مصرف انواع اسکراب پا
10 مهر

فواید مصرف انواع اسکراب پا

بررسی فواید مصرف انواع اسکراب پا

قصد داریم تا در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به مطالعه و بررسی فواید مصرف انواع اسکراب پا بپردازیم. استفاده از اسکراب پا برای لایه برداری و از بین بردن پوست مرده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند پاهای شما را مرطوب و صاف کند. اسکراب پا یکی از ساده ترین دستور العمل‌های مراقبت از پوست بدن است که به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید انواع مختلف آن را در خانه درست و استفاده کنید.  مهمترین نکته در استفاده از اسکراب پا این است که روی پاهای خشک و ترک‌دار معجزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

مزیت اصلی اسکراب پا، قدرت لایه برداری آن است. لایه برداری پوست بسیار مهم است زیرا به حذف پوست مرده کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. پینه‌های پا را شل و سم زدایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و رنگ کلی پوست پا را بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد. پاهای ما حساس هستند و برای ما سخت کار می‌کنند. برهمین اساس ماساژ پا تنش زیادی را در آنها آزاد و احساس شگفت‌انگیزی برای پاهای شما ایجاد می‌کند. اما استفاده از اسکراب های پا یک سطح بالاتر از ماساژ پا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در سلامت پاهای شما نقش داشته باشد.

مطالعه بیشتر : علل ایجاد انواع مختلف لک صورت

مزیت های استفاده از اسکراب پا

  • اسکراب پا برای نرم کردن پاها استفاده می‌شود و به مرطوب‌کننده اجازه می‌دهد تا به عمق بیشتری نفوذ کند.
  • اسکراب پا، در اصل یک ماساژ پا است که در آن ماساژور از اسکراب شکر یا نمک برای نرم کردن و لایه برداری پوست پا و سپس از حوله داغ یا خیساندن در وان پا با آب داغ استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در آخر آنها را مرطوب خواهد کرد.
  • می‌توانید اسکراب پا را در هر زمانی در طول جلسه ماساژ انجام دهید، اما ماساژ درمانگر معمولاً زمانی که به قسمت ماساژ پا در جلسه ماساژ می‌رسد، این اسکراب را انجام می‌دهد. هیچ تکنیک خاصی در مورد چگونگی استفاده از آن وجود ندارد.
  • اسکراب پا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند “مرطوب” یا “خشک” باشد. در انواع اسکراب پا خشک، ماساژ درمانگر در حالی که ماساژ پا را درست روی میز ماساژ انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، اسکراب شکر یا نمک را به پای مشتری خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مالد. سپس حوله های داغ دور پای مشتری پیچیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که حس خوبی برای مشتری ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، اما از حوله‌ها برای پاک کردن اسکراب از روی پا استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سپس یک مرطوب کننده روی پاها اعمال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و ماساژ طبق معمول ادامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.
  • در اسکراب پا مرطوب، مشتریان از اتاق درمان ماساژ خارج و به اتاقی منتقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند که در آن حمام گرم یا دوش وجود دارد. پس از استفاده از اسکراب روی پا، از مشتری خواسته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود پاهایش را در حمام پا قرار دهد، یا از یکی از سرهای دوش برای شستن پاها استفاده کند. پس از بازگشت به اتاق ماساژ، یک مرطوب کننده روی پاها زده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و ماساژ طبق معمول ادامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد. اسکراب پا خیس نسبت به خشک مدت زمان بیشتری طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد.
پیشنهاد مطالعه
PRP و درمان ریزش مو

فواید مصرف انواع اسکراب پا | متخصص پوست اصفهان

مصارف مختلف اسکراب پا

دریافت اسکراب پا فواید زیادی دارد که برخی از آنها، عبارتند از:

ماساژ

یکی از مزایای اصلی دریافت اسکراب پا، ماساژ داخلی است. فرآیند شستشوی پا با ترکیب خاصی از روغن‌های مرطوب‌کننده و لایه‌بردارها، خاصیت خاص خود را ارائه می‌دهد که به کاهش استرس و آرامش پاها و تسکین درد و خستگی عضلات کمک می‌کند.

تسکین دهنده

عمل شستشوی اسکراب پا باعث تسکین عضلات خسته و کاهش درد آن می‌شود.

لایه برداری

خود اسکراب، سلول های مرده پوست را از پاهای شما پاک می‌کند که همین وضعیت می‌‌تواند باعث نرم شدن پاها شود. لایه برداری همچنین با از بین بردن پینه‌هایی که روی پاشنه‌ها جمع می‌‌شوند، ظاهر پاهای شما را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌‌تواند از خشکی یا سایر مشکلات پا مانند پای ورزشکاران پیشگیری کند. اکنون که نزدیک به تابستان است، بهترین زمان برای استفاده از اسکراب پا است.

پیشنهاد مطالعه
عوامل ، علائم و روش های درمان بیماری لیکن اسکلروز
افزایش گردش خون

اسکراب پا به افزایش گردش خون در پاها و تحریک جریان اکسیژن کمک می‌کند که تورم، التهاب و درد را به حداقل می‌‌رساند. اسکراب پا همچنین می‌‌‌تواند به کاهش درد در نواحی حساس تر بدن شما کمک کند.

جوان سازی

این روند بسیار آرامش بخش است. به خصوص برای کسانی که عادت دارند تمام روز را بایستند یا راه بروند. اسکراب پا به شما احساس جوانی می‌دهد زیرا فرآیند لایه‌برداری و مرطوب‌سازی، سلول‌های مرده پوست و همچنین هرگونه آلودگی یا روغن دیگری را که ممکن است در طول زمان روی آن‌ها جمع شده باشد، از بین می‌برد تا دوباره سالم به نظر برسند.

پیشنهاد مطالعه
علل تزریق چربی صورت

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

بهبود خلق و خو

آیا می‌دانستید یکی از مزایای شگفت انگیز اسکراب پا این است که ممکن است متوجه افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو شوید. هنگامی که گردش خون در پاهای ما تحریک می‌‌شود، اندورفین ترشح می‌‌کند که به ما احساس بهتری می‌دهد!

نتیجه گیری

ماساژ پاها با اسکراب گردش خون را تقویت و به تسکین درد کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. ماساژ دادن پاها، ذهن و بدن شما را آرام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در نتیجه استرس را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. این وضعیت باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود پاهای شما شگفت انگیز به نظر برسد زیرا اسکراب پا به آرامی پوست را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و تمام آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. درد پا و ناراحتی ناشی از راه رفتن یا ایستادن به مدت طولانی را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

کفش های نامناسب ما اغلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بوی پا را ایجاد کنند و تهویه نامناسب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث تشدید مشکلات مختلف پا شود. بنابراین، خلاق باشید و برای مراقبت بیشتر از پاهای خود، اسکراب پای خود را در خانه آماده کنید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

راهکارهایی برای داشتن لب های بزرگتر

تاثیر پروبیوتیک ها برای درمان اگزما

مزایای استفاده از سرم ویتامین C برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *