عوامل و نشانه های بیماری پیتریازیس روزه آ
5 تیر

عوامل و نشانه های بیماری پیتریازیس روزه آ

بررسی عوامل و نشانه های بیماری پیتریازیس روزه آ

پیتریازیس روزه آ با ضایعات بیضوی اریتماتو- اسکواموس در تنه و دست ها و پاها مشخص می شود که به صورت، پوست سر، کف دست ها و پاها نیز انتشار می یابد. پیتریازیس روزه آ با HHV نوع شش و هفت ارتباط دارد اما این ارتباط هم چنان مورد بحث قرار دارد. مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به بررسی عوامل و نشانه های بیماری پیتریازیس روزه آ می پردازد.

به طور کلاسیک، پیتریازیس روزه آ به صورت ضایعات پوستی فلس فلس روی تنه آغاز می شود. این ضایعه ضخامتی در حدود 2 تا 10 سانتی متر دارد، تخم مرغی است و تا حدی برآمده می باشد. در برخی موارد این ضایعات پوستی یا غایب اند و یا نادیده گرفته می شوند.

پیشنهاد مطالعه
بلفاروپلاستی چیست؟

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : ویروس Molluscum Contagiosum چیست؟

عوامل و نشانه های بیماری پیتریازیس روزه آ | بهترین متخصص پوست اصفهان

در کودکان، پیتریازیس روزه آ بثورات پوستی غیر از تنه وجود دارد که اغلب با عنوان پیتریازیس روزه آ معکوس خوانده می شود. در کودکانی با پوست تیره، پوست سر و صورت اغلب درگیر می شوند. تشخیص افتراقی عبارت است از تینه آ کورپوریس، Pityriasis Lichenoides، Guttate Psoriasis وسیفلیس.

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

راش پیتریازیس روزه آ عموما پنج هفته به طول می انجامد و در بیش از 80 درصد کودکان ظرف هشت هفته از بین می رود. پیتریازیس روزه آ بر اساس سابقه و معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. در برخی موارد غیر معمول بیوپسی پوست ابزار مناسبی برای تشخیص پیتریازیس روزه آ از سایر بثورات پوستی می باشد.

پیشنهاد مطالعه
مزایای درمان با روش رادیوفرکوئنسی

اگر چه برخی تحقیقات نشان داده است که اریترومایسین و آسیکلوویر سیستمیک می تواند در درمان موثر باشد اما باید در نظر داشت این درمان عموما محافظتی است. شواهدی مبنی بر استفاده فوتوتراپی با اشعه فرابنفش نوع بی در دسترس است. استروئیدهای موضعی نیز می تواند برای مواردی که با خارش همراه است استفاده شود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

بیماری دست- پا- دهان چیست؟

علل بروز بثورات پوستی چیست؟

بررسی علل اختلال آکرودرماتیت پاپیولار کودکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *