عوارض لیفت با نخ کدام اند؟
22 فروردین

عوارض لیفت با نخ کدام اند؟

لیفت با نخ چه عوارضی دارد؟

شایع ترین شکایت در لیفت با نخ ،عدم برآورده شدن انتظارات بیمار است ویژه زمانی که از نخ های بدون دندانه یا نخ های کاگ (دندانه دار ) کوتاه استفاده می شود میزان عدم رضایت بیمار زیاد است . با ابداع تکنیک های جدید لیفت با نخ و همچنین پیشرفت ساخت نخ های جدید ، امروزه میزان رضایت بیماران افزایش یافته است.در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر قصد داریم عوارض لیفت با نخ را بررسی کنیم.با ما همراه باشید.

برای آنکه میزان عدم رضایت بیمار کاهش یابد ، مهم است که براساس نوع و تعداد نخ ها و همچنین شرایط صورت بیمار ،انتظارات وی و اهداف درمان واقع گرایانه تر گردد . همچنین اگر انتظار بیمار مشابه نتایج حاصله از درمان باشد ، میزان رضایت وی بیشتر است (بیمار نباید انتظارات غیر واقعی و بیش از حد امکان داشته باشد ) . لیفت با نخ تنها زمانی پرطرفدار تر می شود و پیشرفت می کند که میزان رضایت کلی بیماران افزایش یابد.

دلایل عدم رضایت بیمار

علت عدم رضایت بیمار از لیفت با نخ در چهار گروه طبقه بندی می شود. این طبقه بندی ذهنی توسط مولفین انجام شده است چرا که دسته بندی این عوارض پیش از برخورد با آن ها به رویکرد بهتر نسبت به آن ها کمک می کند.

1. انتظارات غیر معقول و غیر واقع گرایانه
  2. بیماران با ویژگی های چالش برانگیز صورت
  3. محدودیت دسترسی به محصولات مورد نیاز در لیفت با نخ
  4. مشکل تکنیکی پزشک

این وضعیت در تمامی درمان های زیبایی ممکن است رخ دهد. اگر بین میزان انتظارات پزشک و بیمار فاصله زیادی وجود دارد باید مشاوره مناسب و ارتباط بیشتر با آن ها جهت کاهش این فاصله صورت گیرد.

درمان اگزمای سبوره چیست؟

پزشک می بایست پیش از درمان انتظارات بیمار را معقول و قابل دسترسی نماید.

لیفت با نخ چه عوارضی دارد؟ | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

درمان کدام دسته از بیماران دشوار است؟

براساس ویژگی های صورت و سن بیمار ، نتایج لیفت با نخ متفاوت است . برخلاف درمان جراحی ، لیفت با نخ با برداشت بافت همراه نیست . در واقع این تکنیک یک روش جوانسازی با استفاده از کشیدن یا جمع کردن بافت ها می باشد.

پس از مشاوره ، اگر شبیه سازی پیش از درمان با نتایج خوبی همراه نمی باشد. بجای استفاده از روش های غیر تهاجمی ،جراحی را برای بیمار توصیه نمایید.

محدودیت دسترسی به محصولات مورد نیاز جهت لیفت با نخ

محصولات لیفت با نخ و مکانیسم عملکرد آن ها متفاوت هستند همانگونه که بیش از این به تفضیل بیان شد .دستیابی به نتایج رضایت بخش در لیفت با نخ نیازمند درک کامل تغییرات بافتی مرتبط با ورود با نخ در فرد زنده و تغییرات ظاهر متعاقب این تغییرات بافتی می باشد . دستیابی به برخی از نتایج نیازمند وجود برخی از نتایج نیازمند وجود بعضی محصولات خاص با مکانیسم عملکرد ویژه می باشد . در نتیجه جهت حصول یک نتیجه خاص می بایست محصول مناسب براساس درک واضح از مکانیسم عملکرد آن صورت گیرد.

مشکل تکنیکی پزشک

حتی اگر هدف درمان مشخص باشد ، انتخاب گروه مناسب بیماران ، محصول مناسب و تکنیک درست مهم است.

اگر درک واضحی از ارتباط بین مکانیسم تغییرات ناشی از افزایش سن در پوست و همچنین لیفت با نخ وجود داشته باشد،می توانیم پیش بینی کنیم که نتایج رضایت بخشی حاصل گردد . زمانی می توانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم که از محصول مناسب و تکنیک مناسب استفاده کنیم و انتخاب بیمار صحیح باشد.

بررسی کاربرد نخ سیلوئت در زیبایی

درد و سفتی

در برخی از بیماران پس از لیفت با نخ درد وجود دارد.

نکاتی که باید مشخص شود

• موضعی است یا منتشر است
  • همراه با تورم است یا خیر
  • همراه با تب یا خیر
  • ثابت است یا بدنبال تغییرات چهره رخ می دهد
  • چه چیز در لمس وجود دارد : لمس نخ یا بافت تحت کشش (آیا سفت تر از سایر نواحی است ؟)

علت درد

شامل موارد زیر می باشد:

درد ناشی از هماتوم

اگر خونریزی شدید رخ داده و هموستاز دشوار باشد ، هماتوم تاخیری ممکن است رخ دهد . هنگام مشاهده تورم بتدریج گسترش یافته و کبودی رخ می دهد . در این موارد تورم آنقدر شدید می شود که فرد دچار درد می گردد تورم می بایست با فشار فعال به ناحیه به حداقل برسد با گذشت زمان درد طبیعا کاهش می یابد.

در نتیجه اطمینان بخشی به بیمار ضروری است.

شک به عفونت

این حالت عمدتا در محل ورود نخ یا نقطه خروج آن رخ می دهد . هرچهار علامت تب ، تورم ،قرمزی و درد رخ می دهد.

اگر مشخص شد که علایم بیمار ناشی از عفونت است . درمان آن باید هرچه سریعتر آغاز گردد .

در موارد عفونت با نخ گاهی یک مو داخل نقطه ورود نخ شده است . در نتیجه به دقت ناحیه مزبور را از این نظر یرسی کنید . باید دقت کنید که هنگام بیرون کشیدن مو بریده نشود . اگر مو بطور کامل مدفون بوده و قابل مشاهده نباشد تشخیص داده نمی شود اما ممکن است منجر به عفونت مداوم گردد

در برخی موارد نادر اگر چه علایم واضح عفونت وجود ندارد ، نقطه ورود یا خروج نخ دچار تورم می گردد . گاهی با وجود آنکه تب یا درد وجود ندارد تموج مشاهده می گردد.

اصول ورزش بعد از تزریق چربی به صورت

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

قلاب کردن نخ به برخی نواحی خاص

اگر دندانه های نخ کاگ به برخی نواحی خاص قلاب گردد گود افتادگی رخ می دهد . این حالت بعلت عدم طی مسیر نخ در یک لایه ثابت یا گیر کردن دندانه (کاگ ) نخ در زیر درم نزدیک محل خروج رخ می دهد . بروز این حالت اغلب همراه با بروز درد است.

گود افتادگی یکی از شایع ترین عوارض لیفت با نخ است و به دلیل اینکه احساس ناراحتی بیمار زیاد است ، رفع هرچه سریعتر این مشکل ضروری است .

تحریک پوست توسط انتهای نخ

اگر انتهای نخ سفت و تیز باشد در برخی موارد باعث تحریک پوست می گردد در موارد شدید، انتهای نخ با نفوذ به پوست از آن خارج می شود

به تازگی برخی نخ های جدید وارد بازار شده اند که دارای انحنای 180 درجه هستند که سبب می شود انتهای نخ غیر تیز باشد . این ویژگی مانع از بیرون زدن نخ از پوست بدلیل نفوذ به آن می شود

درمان براساس علت درد

•  اگر شک به عفونت وجود داشته باشد ← آنتی بیوتیک خوراکی
  • درد ناشی از هماتوم ← تحت نظر گرفتن و فشار موضعی
  • قلاب کردن نخ به برخی مناطق خاص
  • چند روز تا حداکثر یک ماه ← ماساژ و فرم دادن
  • بیش از یک ماه ← دیسکسیون بافت های بهم ریخته
  • تحریک پوست توسط انتهای نخ ← بریدن انتهای نخ

فواید و مضرات مزوتراپی مو

پیشگیری از کبودی بعد از لیفت

از چه موادی در مزوتراپی پوست استفاده می شود؟