عوارض عمل جراحی لیفت شقیقه
5 فروردین

عوارض عمل جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه عوارضی دارد. از جمله:

1. احساس درد و تورم در اطراف چشم که طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می‌شود.
  2. کبودی، قرمزی و التهاب در محل جراحی
  3. عفونت
  4. جا به جایی ژل از محل تزریق به نقاط دیگر صورت
  5. از دست دادن بینایی به دلیل تزریق ژل به رگ‌هایی که خون را به چشم منتقل می‌کنند.
  6. آسیب به بافت صورت به دلیل انسداد جریان خون

برخی تصور می‌کنند بعد از عمل لیفت شقیقه، موها در محل برش برای همیشه از بین می‌روند در حالی که چنین نیست و اصلا در طی عمل جراحی آسیبی به ریشه مو وارد نمی‌شود. همچنین در لیفت شقیقه دچار خونریزی بعد از عمل نخواهید شد. به طور کلی اگر عمل جراحی از سوی پزشک کاردان و با تجربه انجام شده باشد عوارض جدی بعد از عمل را تجربه نمی‌کنید.

تأثیرات احتمالی تزریق فیلر گونه بر چشم

ماندگاری عمل جراحی لیفت شقیقه

برای مشاهده نتیجه عمل لیفت شقیقه باید تا زمان برطرف شدن التهاب و کبودی محل جراحی منتظر باشید و بعد از آن نتیجه رضایت‌بخش لیفت شقیقه را مشاهده خواهید کرد. عمل لیفت شقیقه جزء عمل‌های دائمی است که معمولا از 10 تا 15 سال ماندگار است. میزان ماندگاری عمل جراحی لیفت شقیقه در اشخاص مختلف متفاوت است.

درمان مشابه لیفت شقیقه

برای برخی از افراد این سوال ایجاد می‌شود که به جای عمل جراحی لیفت شقیقه چه راهکار دیگری برای از بین بردن چروک‌ها در این ناحیه وجود دارد؟ به اشخاصی که در اثر افزایش سن با افتادگی پلک مواجه شده‌اند؛ جراحی بلفاروپلاستی توصیه می‌شود که در طی آن پلک‌ها لیفت می‌شوند و چروک‌های اطراف شقیقه نیز برطرف می‌گردد.

انواع تغییر رنگ پوست ( بخش اول)

عوارض عمل جراحی لیفت شقیقه | متخصص پوست اصفهان - بهترین متخصص ژل و بوتاکس - بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

لیفت شقیقه در خانه

برای لیفت شدن شقیقه به طور موقت برای میهمانی‌ها از لوازمی که بیشتر جنبه آرایشی دارند مانند چسب لیفت شقیقه استفاده می‌شود.

کرم‌های لیفت ‌کننده پوست نیز اگر به طور مرتب استفاده شوند موثر هستند. اما به طور کلی روش‌های خانگی لیفت شقیقه تاثیر موقت دارند.

آیا با روش‌های غیرجراحی نیز می‌توان شقیقه را لیفت کرد؟

اگر افتادگی پوست شقیقه زیاد نباشد یا چروک‌های عمیقی در این ناحیه مشاهده نشود از روش‌هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس نیز می‌توانید استفاده کنید اما این روش‌ها ماندگاری چندانی ندارند و باید بعد از مدت کوتاهی تکرار شوند. همچنین فقط برای از بین بردن چروک‌های ریز موثر هستند.

نکات شستشوی پوست بعد از تزریق بوتاکس

مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

مراقبت های قبل و بعد از جراحی لیفت شقیقه

انواع روش های لیفت شقیقه