عوارض آلوپسی یونیورسالیس
7 آذر

عوارض آلوپسی یونیورسالیس

عوارض آلوپسی یونیورسالیس چیست؟

AU جدی و خطرناک نیست. اما زندگی با این عارضه خطر سایر بیماری ها را افزایش می دهد. از آنجایی که AU باعث طاسی می شود، خطر سوختگی پوست سر در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر است. این آفتاب سوختگی ها خطر ابتلا به سرطان پوست را در پوست سر افزایش می دهد. برای محافظت از خود، روی نقاط طاس روی سر خود ضد آفتاب بزنید یا کلاه یا کلاه گیس بپوشید. در ادامه مقاله امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به بررسی عوارض آلوپسی یونیورسالیس خواهیم پرداخت.

همچنین ممکن است ابروها یا مژه‌های خود را از دست بدهید. که باعث می‌شود عوامل بیماری زا راحت‌تر وارد چشم‌هایتان شوند. هنگام بیرون از منزل یا کار در اطراف خانه از عینک محافظ استفاده کنید.

از آنجایی که ریزش موهای سوراخ بینی باعث می‌شود که باکتری‌ها و میکروب‌ها راحت‌تر وارد بدن شما شوند، خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی بیشتر است. با محدود کردن تماس با افراد بیمار از خود محافظت کنید و با پزشک خود در مورد دریافت واکسن سالانه آنفولانزا و ذات الریه صحبت کنید.

پیشنهاد مطالعه
قبل از تزریق بوتاکس این نکات را رعایت کنید

مطالعه بیشتر : تشخیص و درمان اگزمای گوش

رشد مجدد موهای مبتلایان

هنگامی که فردی مبتلا به آلوپسی یونیورسالیس است، فولیکول های موی او هنوز زنده و قادر به رشد مجدد مو هستند. در واقع، برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که این بیماری پس از چند ماه یا سال به خودی خود برطرف می شود.

اما در برخی موارد ممکن است فرد دچار ریزش دائمی مو شود. کارشناسان مطمئن نیستند که چرا برخی از افراد با درمان یا بهبودی خود به خود موفقیت را تجربه می کنند در حالی که برخی دیگر این وضعیت رخ نمی دهد.

روش های درمانی ریزش مو در مردان | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

زندگی با آلوپسی یونیورسالیس

گروه های حمایتی و فعال ماندن ممکن است به کسانی که مبتلا به آلوپسی یونیورسالیس هستند کمک کند. برخی از افراد پس از ریزش موهای خود دچار مشکلات عاطفی و روانی می شوند. برخی از افراد متوجه می شوند که استفاده از کلاه گیس یا مدل مو به آنها کمک می کند تا نسبت به ظاهر خود احساس بهتری داشته باشند. دیگران ممکن است ترجیح دهند از کلاه گیس استفاده نکنند. هر ترجیحی که فرد داشته باشد، محافظت در برابر آفتاب مهم است.

پیشنهاد مطالعه
هایپرپیگمنتیشن چیست و چه علائمی دارد

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

استفاده از پوشش های ضد آفتاب، روسری و کلاه برای همه توصیه می شود. به ویژه برای کسانی که موهای سر خود را ندارند بسیار مهم است. بنیاد ملی آلوپسی آره آتا می گوید نزدیک به ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به نوعی از آلوپسی آره آتا مبتلا هستند. از هر ۴۰۰۰ نفر در جهان ۱ نفر مبتلا به آلوپسی یونیورسالیس است.

هنوز درمانی برای این وضعیت پیدا نشده است. اما احتمالات جدید برای درمان ممکن است برای مبتلایان به آلوپسی یونیورسالیس امید ایجاد کند. آمارهای اخیر نشان می دهد که تنها ۱۰ درصد از افراد مبتلا به آلوپسی یونیورسالیس بهبودی کامل را تجربه می کنند. آلوپسی یونیورسالیس هیچ گونه خطری برای سلامت جسمانی فرد ایجاد نمی کند. اما سلامت عاطفی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. بنابراین برقراری ارتباط با دیگران از طریق گروه های حمایتی بخش ارزشمندی از زندگی با این بیماری است.

پیشنهاد مطالعه
کاربردهای اندولیفت در درمانهای زیبایی

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

پیشگیری و درمان اگزمای زمستانی

روش های تشخیص و درمان علائم ماداروزیس

علل اصلی آسیب های مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *