عوارض آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس چیست؟
10 فروردین

عوارض آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

بررسی عوارض آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی ماده سمی است که به عضله مورد نیاز و با توجه صلاح‌دید پزشک تزریق می‌شود. با توجه به مطالب منتشر شده در سایت سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان میدانیم در نتیجه این تزریق، عضله‌ای که هدف قرار گرفته بود فلج شده و چین و چروک و افتادگی پوست از بین می‌رود. این یک روش غیر تهاجمی در بین روش‌های جوان‌سازی صورت بوده و مزایای قابل توجهی دارد. اما در کنار این مزایا می‌توان شاهد برخی عوارض جانبی احتمالی نظیر کبودی و یا قرمزی به صورت کوتاه مدت در پوست خود بود. به همین دلیل برخی افراد دوست دارند با محصولات آرایشی نظیر کرم‌پودر این کبودی‌ها را بپوشاند.

پیشنهاد مطالعه
مزایای درمان با روش رادیوفرکوئنسی

یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که پزشک بعد از تزریق بوتاکس به افراد می‌کند این است که حداقل در ۵ ساعت اول از دستکاری و مالش ناحیه تزریق شده خودداری کنند. در پی این موضوع می‌توان متوجه شد که آرایش بعد از بوتاکس می‌تواند در چند ساعت اول خطرناک باشد. از آنجایی که اثربخشی ماده بوتاکس به کمی زمان نیاز دارد، هر گونه مالش می‌تواند باعث جابجایی یا پخش شدن آن در غضله‌های اطراف گردد. در صورت وقوع چنین اتفاقی، نتایج منفی بسیار زیادی نظیر نامتقارنی در صورت، فلجی در برخی عضله‌های ناخواسته و … ایجاد می‌شود. از لحاظ اصولی، پیشنهاد می‌شود در روز اول و به خصوص در چند ساعت اولیه هرگز به سمت استفاده از محصولات آرایشی نروید.

پیشنهاد مطالعه
علائم سرطان پوست (ملانوما) در ناخن‌ها

عوارض آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس | متخصص پوست اصفهان

از دیگر دلایل مهم برای خودداری از آرایش بعد از تزریق بوتاکس می‌توان به ایجاد حساسیت در پوست اشاره کرد. در اثر ایجاد حساسیت، شما مجبور به خاراندن این ناحیه شده و در نتیجه ماده بوتاکس در عضله‌های اطراف پخش می‌شود. همچنین ممکن است مواد آرایشی از محل ورود سوزن، به داخل پوست نفوذ کرده و خطراتی همانند عفونت داخلی را ایجاد کند.

نکته نهایی درمورد عوارض آرایش کردن بعد از بوتاکس

بوتاکس درمانی است که در آن سم بوتولیسم برای کاهش چین و چروک به صورت تزریق می‌شود. اگر چه این یک درمان موقتی است، اما بسیاری از افراد برای انجام آن تمایل دارند. تزریق بوتاکس با خود کبودی، ورم و گاه قرمزی پوست را به همراه دارد. این عوارض خوشایند نیستند و دلیلی می‌شود تا خانم‌ها به دنبال پوشاندن آن با آرایش بعد از بوتاکس باشند. با این اوصاف، مهم است که بدانند چه موقع می‌توانند بعد از درمان بوتاکس، اقدام به آرایش کنید یا اصلاً برای انجام این کار مجاز هستند. در حالی که توصیه نمی‌شود در هنگام تزریق بوتاکس به صورت خود آرایش داشته باشید و باید پوست به صورت کامل تمیز باشد، می‌توانید بعد از مدت کوتاهی به آرایش کردن بپردازید.

پیشنهاد مطالعه
پاسخ به چند سوال متداول پیرامون تزریق بوتاکس

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

راه های ارتباط با متخصص ژل و بوتاکس


مطالب پیشنهادی:

عوارض و نکات مراقبتی بوتاکس گونه

زمان بندی ریکاوری پس از تزریق چربی

مزایای انتقال چربی به خط اخم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *