علل پیتریازیس آلبا و علائم آن
۱ فروردین

علل پیتریازیس آلبا و علائم آن

پیتریازیس آلبا و علائم آن

پیتریازیس آلبا نوعی اختلالات پوستی خوش خیم می باشد که علائم شایع آن لکه های گرد یا بیضی به رنگ صورتی یا قرمز است و معمولا بدون درمان از بین می رود.

پیتریازیس آلبا چیست؟

پیتریازیس آلبا یکی از انواع اختلالات پوستی خوش خیم است که به صورت لکه، رنگدانه های خود را به طور موقت از دست می دهد و در کودکان و نوجوانان شایع است. علت اصلی این اختلال مشخص نیست و ممکن است به شکل اگزما نیز همراه باشد. و همچنین دچار بثورات پوستی و پوسته پوسته شدن نیز می شود.

افرادی که مبتلا به پیتریازیس آلبا می شوند روی پوست انها لکه های قرمز یا صورتی ایجاد می شود که این لکه ها معمولا گرد یابیضی می باشد. این مشکل پوستی معمولا با کرم های مرطوب کننده از بین می روند و یا به خودی خود ناپدید می شوند.

احتمال گرفتن ویروس کرونا از طریق زخم های بدن؟

متخصص پوست اصفهان | علل پیتریازیس آلبا و علائم آن

علائم پیتریازیس آلبا چیست

علائم شایع در مبتلایان به پیتریازیس لکه های گرد یا بیضی روی پوست می باشد که به صورت نامنظم و به رنگ صورتی کمرنگ یا قرمز ایجاد می شوند. این لکه ها بیشتر اوقات پوسته پوسته و خشک می باشند و معمولا در قسمت های چهره، گردن، سینه و بازو دیده می شود.

لکه های صورتی کم رنگ یا قرمز ممکن است طی چند ماه از بین بروند. اما در برخی موارد می توانند چند سال روی پوست باقی بمانند. این لکه ها در زمان تابستان که پوست تیره می شوند بیشتر خود را نشان می دهند، زیرا این لکه ها تیره نمی شوند.

علت شایع پیتریازیس آلبا

پتیریازیس آلبا علت مشخصی ندارد ولی با این حال معمولا نوعی خفیف درماتیت آتویک یا نوعی اگزما محسوب می شود.

کاربرد های ميكرودرم ابريژن

اگزما ممکن است در اثر فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن جهت پاسخ به محرک ها ایجاد می شود. سیستم ایمنی معمولا به پروتئین های طبیعی بدن حمله نمی کند و فقط به پروتئین های مضر مانند باکتری ها و ویروس ها حمله می کند. اما در زمان ابتلا به اگزما سیستم ایمنی بدن بین این دو پروتئین تفاوتی قایل نمی شود و به سلول های بدن حمله می کنند.

عوامل شدید کننده پیتریازیس آلبا

این بیماری بیشتر در کودکان و نوجوانان ایجاد می شود و تقریبا در حدود 2 تا 5 درصد از کودکان ایجاد می شود. این بیماری بیشتر در کودکان بین 6 تا 12 سال دیده می شود.کودکانی که مبتلا به درماتیت آتوپیک، التهاب و خارش پوست بسیار شایع است.

درمان پیتریازیس آلبا

پیتریازیس البا اصولان درمانی لازم ندارد و به خودی خود بهبود می یابد و معمولا با گذشت زمان از بین می روند. پزشک ممکن است یک کرم مرطوب کننده یا کرم استروئید موضعی مانند هیدروکورتیزون برای درمان این بیماری تجویز کند.این کرم می تواند به رنگ پوست و رفع هر گونه خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش کمک کند.

تاثیر و عملکرد لیزر الکساندریت

دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

راکوتان و ریزش مو

مزوتراپی و ریزش مو

کوکتل های درمانی چیست؟

کرونا و ریزش مو

بیماری پوستی میلیا چیست؟ | علل، علائم

روش های درمان میلیا

بیماری پوستی لک و پیس (ویتیلیگو)

تاثیر استرس بر پوست

هر آنچه باید راجع به دستمال‌ مرطوب کننده بدانید