زمان استفاده از داروی فیناسه
1 آذر

زمان استفاده از داروی فیناسه

زمان استفاده از داروی فیناسه کی است؟

داروهای دیگری نیز در دسترس هستند که می توانند روزاسه را درمان کنند . برخی احتمال دارد مناسب تر از دیگران باشند. اگر علاقه مند به یافتن جایگزینی برای Finacea هستید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند در مورد داروهای دیگری که ممکن است خوب عمل کنند به شما بگویند. در ادامه مقاله امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به بررسی زمان استفاده از داروی فیناسه میپردازیم.

توجه: برخی از داروهای ذکر شده در زیر برای درمان این شرایط خاص بدون برچسب استفاده می شوند.

نمونه ای از داروها که می تواند برای درمان روزاسه استفاده شوند عبارتند از:

  • ایزوترتینوئین
  • داکسی سایکلین
  • ژل آزلائیک اسید
  • کرم ایورمکتین (سولانترا)
  • ژل مترونیدازول ۱% (متروژل)
  • ژل بریمونیدین تارتارات (میرواسو)

مدت اثرگذاری داروی Finacea

فیناسه به محض اینکه آن را روی صورت خود بمالید شروع به کار می کند. با این حال، احتمال دارد ۱۲ هفته طول بکشد تا متوجه بهبود روزاسه خود شوید. مهم است که قبل از آن زمان مصرف، دارو را قطع نکنید. استثنا در صورتی است که پزشک دستور داده باشد یا عوارض آزاردهنده یا شدیدی از دارو داشته باشید. باید Finacea را طبق دستور پزشک خود یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی استفاده کنید.

مطالعه بیشتر : تشخیص و درمان علت ترشح چرک از پوست سر

هر دو ژل و فوم Finacea فقط برای استفاده مستقیم روی پوست هستند. فیناسه برای درمان روزاسه تایید شده است، که در درجه اول روی صورت تاثیر می گذارد. بنابراین Finacea به طور معمول روی پوست صورت استفاده می شود.

اما نباید فیناسه را روی چشم ها، دهان، داخل بینی، گوش یا اندام تناسلی خود بمالید. اگر فیناسه وارد چشم شد، حتما آن را با آب بشویید. انجام این کار به پیشگیری از تحریک چشم کمک می کند. در صورت تداوم ناراحتی چشم حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه
علل و درمان شپش و شوره سر

قبل استفاده از هر یک از فرم های فیناسه، به آرامی ناحیه ای از پوست خود را که قصد استفاده از دارو را دارید بشویید. برای انجام این کار، از صابون بسیار ملایم یا لوسیون پاک کننده ای که حاوی هیچ صابونی نیست استفاده کنید. سپس پوست خود را با یک حوله بکشید تا خشک شود.

حتماً بلافاصله پس از استفاده یک دوز Finacea دست های خود را بشویید. و پس از استعمال دارو، روی نواحی که فیناسه مصرف کرده اید، از پوشش ضد آب یا هوا استفاده نکنید. استفاده یکی از این پانسمان ها احتمال دارد خطر عوارض دارو را افزایش دهد.

علاوه بر این، اگر از فوم Finacea استفاده می کنید، حتماً قبل از مصرف دوز، ظرف دارو را به خوبی تکان دهید.

بهترین زمان استفاده از فیناسه

ژل یا فوم Finacea را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار در شب استفاده می کنید. با هر بار استفاده، داروی کافی برای ایجاد یک لایه نازک روی نواحی صورت خود که ضایعات روزاسه دارید، بمالید.

اگر شما و پزشکتان تشخیص دهید که Finacea ایمن و موثر است، احتمالاً از آن طولانی مدت استفاده خواهید کرد. اما اگر بعد از 12 هفته درمان با فیناسه هیچ بهبودی در روزاسه خود نداشتید، پزشک وضعیت را ارزیابی خواهد کرد. آنها توصیه می کنند که آیا باید به استفاده از Finacea ادامه دهید یا خیر.

عوارض احتمالی مصرف فیناسه | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

فیناسه و بارداری

مطمئناً مشخص نیست که آیا استفاده از Finacea در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. به این دلیل که بررسی های بالینی در افراد باردار که از این دارو استفاده می کنند انجام نشده است.

پیشنهاد مطالعه
تزریق سه‌بعدی چیست؟

در مطالعات حیوانی، برخی آسیب‌ها در رشد جنین‌هایی که در معرض اسید آزلائیک هستند. که داروی فعال فیناسه است، دیده شد. اما بررسی های حیوانی همیشه پیش‌بینی نمی‌کنند که در انسان چه رخ خواهد داد.

همچنین، توجه به این نکته مهم است که حیوانات باردار در این بررسی ها اسید آزلائیک را از طریق دهان دریافت کردند. (Finacea فقط برای استفاده موضعی در انسان تایید شده است.) و حیوانات دوزهای اسید آزلائیک را دریافت کردند که بسیار بزرگتر از مقادیر مورد استفاده در انسان بود.

فیناسه و پیشگیری از بارداری

معلوم نیست مصرف فیناسه در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. اگر از نظر جنسی فعال هستید و احتمال دارد باردار شوید، در حین استفاده از Finacea با پزشک خود در مورد نیازهای کنترل بارداری مشورت کنید.

فیناسه و شیردهی

استفاده از Finacea در دوران شیردهی مشخص نیست. بررسی ها نشان داده اند که آزلائیک اسید، داروی فعال فیناسه، احتمال دارد در شیر مادر وجود داشته باشد.

با این حال، تنها حدود ۴ درصد از اسید آزلائیک که روی پوست اعمال شده، جذب بدن می شود. (آزلائیک اسید داروی فعال فیناسه است.) به همین دلیل،موسسه ملی بهداشت اسید آزلائیک که به صورت موضعی استفاده می شود را برای کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند کم خطر می داند.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

اقدامات احتیاطی Finacea

قبل از مصرف فیناسه، با پزشک در مورد بیماری های زمینه ای خود مشورت کنید. اگر بیماری خاصی دارید یا عوامل دیگری بر سلامت شما تأثیر می گذارد، احتمال دارد Finacea مناسب نباشد. این ها شامل:

پیشنهاد مطالعه
درمان جوش سر سفید
آسم

گزارش هایی مبنی بر بدتر شدن آسم در افرادی که از آزلائیک اسید (داروی فعال موجود در Finacea) استفاده می کنند، آورده شده است. این در کارآزمایی‌های بالینی Finacea گزارش نشده، اما در افرادی که از اسید آزلائیک خارج از آزمایش‌های بالینی استفاده می‌کنند، گزارش شده است. اگر آسم دارید یا در حین استفاده از Finacea احساس می‌کنید که آسم بدتر می‌شود، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند توصیه کنند که آیا استفاده از این دارو بی خطر است یا خیر. اگر علائم آسم خطرناک و جدی است، با خدمات درمانی تماس بگیرید.

سیگار کشیدن

اگر سیگار می کشید، بهتر است در حین استفاده و بلافاصله پس از استفاده از فوم Finacea روی صورت خود از این کار خودداری کنید. به این دلیل که فوم Finacea حاوی موادی است که قابل اشتعال هستند و احتمال دارد آتش بگیرند.

واکنش آلرژیک

اگر به Finacea یا هر یک از ترکیبات آن واکنش آلرژیک داشته اید، نباید از Finacea استفاده کنید. در عوض، با پزشک خود در مورد اینکه چه داروهای دیگری گزینه های بهتری هستند صحبت کنید. اگر در مورد حساسیت دارویی خود مطمئن نیستید، با پزشک خود مشورت کنید.

بارداری

استفاده از Finacea در دوران بارداری مشخص نیست.

شیر دادن

مشخص نیست که آیا Finacea برای استفاده در دوران شیردهی ایمن است یا خیر.

از Finacea بیشتر از آنچه پزشک توصیه کرده استفاده نکنید. برای برخی داروها، انجام این کار می تواند منجر به عوارض ناخواسته یا مصرف بیش از حد شود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

شناسایی و درمان آلوپسی یونیورسالیس

دلایل پارگی مویرگ صورت چیست؟

علل شوره سر مرطوب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *