روش های درمان هایپوپیگمانتاسیون
11 آذر

روش های درمان هایپوپیگمانتاسیون

بررسی روش های درمان هایپوپیگمانتاسیون

هیپوپیگمانتاسیون گسترده اغلب ژنتیکی می‌باشد که ممکن است منجر به تغییر رنگ موقتی و حتی طولانی مدت شود.قبل از انجام معالجه، شناسایی دلیل اصلی آن مهم است.

پس از تشخیص پزشک متخصص پوست اصفهان با توجه به عواملی همچون علت ایجاد هایپوپیگمانتاسیون، سلامت کلی و سن بیمار و وسعت منطقه تحت پوشش هایپوپیگمانتاسیون، یک برنامه درمانی مناسب را در نظر می‌گیرد. اگر هایپوپیگمانتاسیون مربوط به التهاب حاد ناشی از سوختگی و زخم باشد، معمولاً نیازی به درمان ندارد. در این موارد، با بهبود سلولهای پوستی، کمبود رنگدانه‌ها به خودی خود برطرف می شود. سلولهای پوستی در ناحیه آسیب دیده باید ظرف چند ماه آینده دوباره ملانین تولید کنند.

مراقبت های پیش از انجام لیفت شقیقه

در این فاصله، پزشک می تواند اقدامات درمانی دیگری را برای کاهش ظاهر لکه های سفید توصیه کند. گزینه های درمانی ممکن است شامل درم ابریژن، لایه برداری شیمیایی، درمان با لیزر و استفاده از کرمهای روشن کننده، مانند هیدروکینون باشد. اگر کاهش رنگ دانه‌های پوست به یک بیماری زمینه ای گره خورده باشد، درمان این بیماری می تواند به کاهش علائم شما کمک کند. به عنوان مثال، از کرم های ضد التهاب تجویز شده برای درمان لیکن اسکلروزوس و پیتریازیس آلبا استفاده می شود.

روش های درمان هایپوپیگمانتاسیون | متخصص پوست اصفهان

مرطوب سازی پوست همچنین می تواند روند بهبودی را تسریع کند. از داروهای ضد قارچ برای درمان tinea versicolor استفاده می شود. این موارد ممکن است به صورت خوراکی و از طریق قرص مصرف شوند و یا مستقیماً با استفاده از کرم موضعی روی لکه‌ها مالیده شووند. در این موارد همچنین توصیه می‌شود؛ برای جلوگیری از بازگشت قارچ، هر دو تا چهار هفته یک بار از پاک کننده دارویی استفاده کنید. در بیماری ویتیلیگو نیز گزینه‌های درمانی زیادی از قبیل نور درمانی، لیزر درمانی و جراحی وجود دارد که در جهت درمان ویتیلیگو، به بهبود هایپوپیگمانتاسیون می‌انجامد.

بهبود مشکلات با ميکرودرم ابريژن

متخصص پوست اصفهان | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید