روش‌های زیبایی برای درمان اسکار
8 دی

روش‌های زیبایی برای درمان اسکار

روش‌های زیبایی برای درمان اسکار

همانطور که دیدیم، اثربخشی روغن ویتامین E در درمان جای زخم هنوز مشخص نشده است. اما تکنیک ها و روش های زیبایی دیگری وجود دارد که ممکن است به درمان جای زخم کمک کند. برخی از راهکار ها عبارتند از:

ورق های سیلیکونی

اینها پانسمان های خود چسب نرم و انعطاف پذیری هستند که می توانید روی جای زخم اعمال کنید و قرار دهید. سیلیکون به هیدراته شدن بافت اسکار کمک می کند، تولید کلاژن را کاهش می دهد. در نهایت بافت اسکار را صاف می کند تا از بین برود. می توانید به مدت 3 ماه روزانه 12 ساعت از ورقه های سیلیکونی استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید.

ماساژ درمانی

ماساژ دادن جای زخم ممکن است ظاهر آن را کاهش داده و نرم کند، اگرچه اطلاعات بیشتری برای تایید این ادعا تضمین می شود. گفته می شود که یک ماساژ ملایم باعث کاهش درد، خارش و حساسیت می شود. حداقل 3 تا 4 بار در روز جای زخم را حدود 5 دقیقه ماساژ دهید. با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا نحوه ماساژ دقیق جای زخم را بدانید.

پیشنهاد مطالعه
هایپرپیگمنتیشن چیست و چه علائمی دارد

درما رولینگ

درما رولینگ روشی است که در آن متخصص پوست، سوزن های ریز را روی سطح پوست می چرخاند. این روش سعی می‌کند آسیب‌های کوچکی به پوست وارد کند تا بتواند خود را ترمیم کند و در نهایت ظاهر اسکار را بهبود بخشد. یک بررسی نشان داد، درما رولینگ می تواند ظاهر اسکار آکنه را پس از سه ماه درمان بهبود بخشد.

روش‌های زیبایی برای درمان اسکار | متخصص پوست اصفهان

لیزر درمانی

این روش از نور برای هدف قرار دادن رگ های خونی استفاده می کند که در غیر این صورت زخم ها را ملتهب نشان می دهد. لیزر درمانی ممکن است باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش حفره ها شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات قطعی اثربخشی لیزر درمانی در مدیریت اسکار مورد نیاز است.

پیشنهاد مطالعه
کاربرد دستگاه LDM در جوانسازی پوست

پرکننده های پوستی

این یک درمان موقت اسکار است که در آن فیلرها یا تزریقات پوستی برای چاق شدن پوست تزریق می شود. انجام این کار ممکن است در نهایت ظاهر اسکارهای حفره‌دار را کاهش دهد.

سرما درمانی

کرایوتراپی شامل منجمد کردن اسکارهای کلوئیدی برای جلوگیری از رشد آنها و کمک به صاف کردن آنها است. از نیتروژن مایع برای روشن کردن پوست در ناحیه اطراف استفاده می کند.

چه مدت طول می کشد تا جای زخم از بین برود؟

اکثر اسکارها بسته به شدت آسیب با گذشت زمان از بین می روند. آنهایی که محو نمی شوند به احتمال زیاد دائمی هستند. اسکارهای ریز ناشی از جراحات مانند بریدگی یا برش های جراحی ممکن است در عرض دو سال صاف و محو شوند. سایر انواع اسکار ، مانند اسکار هایپرتروفیک، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا محو شوند. با این حال، اطلاعات در این زمینه بسیار محدود است. برای جزئیات بیشتر با متخصص پوست خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه
میزان درد مزوتراپی چقدر است؟

متخصص پوست اصفهان | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

علل و مزایای ترماژ سی پی تی پوست

روش و مزایای محافظت پوست در برابر سرما

بررسی تأثیر آب در زیبایی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *