درمان عفونت های پوستی و تنفسی آنتی بیوتیک اوماداسایکلین
17 تیر

درمان عفونت های پوستی و تنفسی آنتی بیوتیک اوماداسایکلین

مطلبی که امروز در سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان منتشر شده است. به مطالعه درمان عفونت های پوستی و تنفسی آنتی بیوتیک اوماداسایکلین می پردازیم. سالانه 2 میلیون نفر در آمریکا به عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک دچار می شوند و بیش از 23000 نفر از آنان جان خود را از دست می دهند. یکی از راه های رفع این مشکل توسعه آنتی بیوتیک های جدید است که با مکانیسم های جدید عمل کنند.

مقاومت به آنتی بیوتیک ها از جمله مشکلات بزرگ پیش رو در بحث سلامت و درمان بیماری های عفونی است. برای مثال، آنتی بیوتیک های دسته تتراسایکلین چندین دهه است که مورد استفاده قرار می گیرند و زمان کافی برای این که باکتری ها راهی برای مقاومت به آنها پیدا کنند، وجود داشته است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : علل و عوامل انواع اگزما

اوماداسایکلین آنتی بیوتیک جدید برای درمان عفونت های پوستی و تنفسی

سازمان غذا و داروی آمریکا آنتی بیوتیک اوماداسایکلین Omadacycline را در اکتبر 2018 تایید کرده است. این آنتی بیوتیک جدید که فرم اصلاح شده تتراسایکلین است می تواند برای درمان عفونت های پوستی مقاوم و عفونت های تنفسی یا پنومونی استفاده شود.

تزریق چربی از شکم به صورت

اوماداسایکلین به گونه ای طراحی شده است که می تواند علیه دو مکانیسمی که باعث شده است باکتری ها به تتراسایکلین مقاوم شوند، عمل کند. طی دو آزمایش بالینی جدید، تیم تحقیقاتی دریافتند که اوماداسایکلین اثرگذاری همانند آنتی بیوتیک های استانداردی مانند لینزولید و موکسی فلوکساسین دارد.

دکتر هنری چامبرز، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا معتقد است که در حال حاضر پزشکان گزینه های درمانی بهتری برای درمان عفونت های پوستی و تنفسی در اختیار دارند ولی زمانی ارزش واقعی اوماداسایکلین مشخص می شود که پنومونی و عفونت های پوستی به آنتی بیوتیک های موجود مقاوم شوند.

درمان عفونت های پوستی و تنفسی آنتی بیوتیک اوماداسایکلین | بهترین متخصص پوست اصفهان

تحقیق بالینی جهت اثبات اثربخشی اوماداسایکلین در درمان عفونت تنفسی

این آزمایش بر روی بیمارانی که بدلیل ابتلا به پنومونی یا عفونت تنفسی باکتریایی در بیمارستان بستری شده بودند متمرکز بود. روش و نتایج بشرح زیر است:

مزایا و معایب بوتاکس صورت و پیشانی
روش:

در این تحقیق بالینی 386 نفر تحت درمان با اومادوسایکلین قرار گرفتند و 388 نفر دیگر با موکسی فلوکساسین درمان شدند. برای هر دو گروه، دارو یک بار در روز به صورت تزریق وریدی تجویز شد. بعد از سه روز بیماران داروها را بصورت قرص دریافت کردند.

نتایج:

81 درصد از بیمارانی که اوماداسایکلین دریافت کردند پاسخ سریع بالینی نشان دادند؛ بدین معنی که حداقل دو نوع از علائم همانند درد قفسه سینه، سرفه و مشکلات تنفسی به طور چشمگیری طی سه تا پنج روز بهبود یافتند. این میزان در بیمارانی که آنتی بیوتیک استاندارد دریافت کردند کمتر از 83 درصد بود.

تاثیر تبلیغات نابجا لیزر و دستگاه های لیزر مو در سلامت پوست و مو

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

تحقیق بالینی برای اثبات اثربخشی اوماداسایکلین در درمان عفونت پوستی

روش:

آزمایش بر روی بیش از 600 بیمار مبتلا به عفونت پوستی شدید انجام شد. نیمی از بیماران اوماداسایکلین و نیمی دیگر لینزولید دریافت کردند.

نتایج:

سرعت پاسخ بالینی در هر دو گروه حدود 85 درصد بود.

تحقیقات آینده:

هدف از توسعه این آنتی بیوتیک جدید درمان بیمارانی است که در اثر تماس با محیط های عمومی دچار عفونت شده اند نه بیمارانی که در محیط بیمارستان دچار عفونت های شدید مقاوم به دارو شده باشند.

عوارض و خطرات لایه برداری پوست با لیزر

کاربردهای روش آی پی ال چیست؟

کاربردهای تزریق چربی نانو